Δημοσιεύουμε το παρακάτω κείμενο, προκειμένου να... μαθαίνουμε "ξένες γλώσσες" εδώ, στη Φιλαδέλφεια και τη Χαλκηδόνα, καθώς ο δήμος- ή οι δήμοι, παλαιότερα- ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν επενδύσει στο μάρκετινγκ, αφού, ως γνωστόν, αυτά είναι... "κακά πράγματα"...
Γράφει ο Γιώργος Κουρόγιωργας
Το marketing έχει πολλές εφαρμογές, αυτό το ξέρουν όλοι. Όταν όμως πρόκειται για το δημόσιο τομέα και ειδικά για την τοπική αυτοδιοίκηση τότε υπάρχει ένα
κενό. Πως θα μπορούσε ένας Δήμος ή μια Περιφέρεια να επωφεληθεί από τις αρχές του marketing; Για να μπορέσουμε να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα τότε θα πρέπει να απαντήσουμε σε αυτό:
Ποιός είναι ο στόχος ενός Δήμου ή μιας Περιφέρειας;
Ο στόχος θα έλεγε κανείς είναι από τη μία η ευημερία των κατοίκων και από την άλλη η αύξηση των εσόδων. Απώτερος στόχος δε, είναι η προσέλκυση νέων κατοίκων είτε αυτοί θέλουν να ζήσουν στον τόπο αυτό είτε θέλουν να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά.
Η επόμενη εύλογη ερώτηση είναι:
Τι πρέπει να κάνει ένας Δήμος ή μια Περιφέρεια για να πετύχει τους στόχους αυτούς;
Η επιστήμη έχει την απάντηση και αυτή είναι το marketing. To marketing μπορεί να δώσει εκείνη τη νοοτροπία και εκείνα τα εργαλεία που θα οδηγήσουν στην εκπλήρωση αυτών των στόχων. Βελτιστοποιώντας την εμπειρία των δημόσιων υπηρεσιών, διευκολύνωντας την επιχειρηματική ζωή μπορεί να πετύχει αυτό που στην επιστήμη ονομάζουμε userexperience.Κάνοντας την εμπειρία του δημότη-επιχειρηματία πιο εύκολη τότε δημιουργούνται θετικά συναισθήματα προς τις αρχές θέτοντας το πλαίσιο για μια καλύτερη μελλοντική συνεργασία.
Η τρίτη και τελευταία ερώτηση:
Πως εφαρμόζονται αρχες του marketing σε ένα Δήμο ή μια Περιφέρεια;
Αυτό είναι το πιο απλό κομμάτι ΑΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΝ η διοικούσα αρχή έιναι αποφασισμένη να υιοθετήσει αυτή τη φιλοσοφία. Καμία αλλαγή δεν μπόρεσε να επιτευχθεί αν η ηγεσία δεν την αγκάλιαζε. Με σωστή συμβουλευτική και δέσμευση τα εργαλεία του marketing μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την επίτευξη των στόχων.
Γράφει ο Γιώργος Κουρόγιωργας
Το marketing έχει πολλές εφαρμογές, αυτό το ξέρουν όλοι. Όταν όμως πρόκειται για το δημόσιο τομέα και ειδικά για την τοπική αυτοδιοίκηση τότε υπάρχει ένα
κενό. Πως θα μπορούσε ένας Δήμος ή μια Περιφέρεια να επωφεληθεί από τις αρχές του marketing; Για να μπορέσουμε να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα τότε θα πρέπει να απαντήσουμε σε αυτό:
Ποιός είναι ο στόχος ενός Δήμου ή μιας Περιφέρειας;
Ο στόχος θα έλεγε κανείς είναι από τη μία η ευημερία των κατοίκων και από την άλλη η αύξηση των εσόδων. Απώτερος στόχος δε, είναι η προσέλκυση νέων κατοίκων είτε αυτοί θέλουν να ζήσουν στον τόπο αυτό είτε θέλουν να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά.
Η επόμενη εύλογη ερώτηση είναι:
Τι πρέπει να κάνει ένας Δήμος ή μια Περιφέρεια για να πετύχει τους στόχους αυτούς;
Η επιστήμη έχει την απάντηση και αυτή είναι το marketing. To marketing μπορεί να δώσει εκείνη τη νοοτροπία και εκείνα τα εργαλεία που θα οδηγήσουν στην εκπλήρωση αυτών των στόχων. Βελτιστοποιώντας την εμπειρία των δημόσιων υπηρεσιών, διευκολύνωντας την επιχειρηματική ζωή μπορεί να πετύχει αυτό που στην επιστήμη ονομάζουμε userexperience.Κάνοντας την εμπειρία του δημότη-επιχειρηματία πιο εύκολη τότε δημιουργούνται θετικά συναισθήματα προς τις αρχές θέτοντας το πλαίσιο για μια καλύτερη μελλοντική συνεργασία.
Η τρίτη και τελευταία ερώτηση:
Πως εφαρμόζονται αρχες του marketing σε ένα Δήμο ή μια Περιφέρεια;
Αυτό είναι το πιο απλό κομμάτι ΑΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΝ η διοικούσα αρχή έιναι αποφασισμένη να υιοθετήσει αυτή τη φιλοσοφία. Καμία αλλαγή δεν μπόρεσε να επιτευχθεί αν η ηγεσία δεν την αγκάλιαζε. Με σωστή συμβουλευτική και δέσμευση τα εργαλεία του marketing μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την επίτευξη των στόχων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου