Eνα νέο μοντέλο ενημέρωσης ξεκίνησε ήδη στη Νέα Φιλαδέλφεια και τη Νέα Χαλκηδόνα. Από εδώ, μπορείτε καθημερινά να ενημερώνεστε για ό,τι συμβαίνει στην πόλη μας, αλλά και να γίνετε ΕΣΕΙΣ ο ρεπόρτερ, που θα μας στέλνετε ό,τι βλέπετε γύρω σας και σας κάνει εντύπωση. Σας περιμένουμε στο mail ta.pragmata@yahoo.gr

Κυριακή 27 Μαρτίου 2011

Ιδρύθηκε ο Σύλλογος Κερκυραίων Φιλαδέλφειας- Χαλκηδόνας "Ιωάννης Καποδίστριας"

Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 27 Μαρτίου 2011 η Ιδρυτική Συνέλευση του Συλλόγου Κερκυραίων Φιλαδέλφειας - Χαλκηδονας.
Εγκρίθηκε το καταστατικό του Συλλόγου και εξελεγη προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή, η οποία ως απορρέει εκ του Καταστατικού,  εντός το πολύ 3 μηνών από την έγκριση και εγγραφή του Συλλόγου στα μητρώα του πρωτοδικείου Αθηνών, θα συγκαλέσει την Γενική Συνέλευση με αποκλειστικό θέμα την εκλογή Διοικούσας Επιτροπής.
Την προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή απαρτίζουν οι :


1. Γιάννης Λεοντίτσης, ως προσωρινός Πρόεδρος
2. Γιώργος Κανταρέλης
3. Στέφανος Γατσούλης
4. Νίκος Βασιλάκης
5. Διονύσης Μοτσενίγος

Την ιδρυτική Συνέλευση τίμησαν με την παρουσία τους οι Δημοτικοί Σύμβουλοι Δημήτρης Κανταρέλης, Ευτυχία Παπαλουκά, Σπύρος Γραμμένος και Χρήστος Κοπελούσος.
Σημειώνεται ότι οι κ.κ. Δημήτρης Κανταρέλης και Σπύρος Γραμμένος είναι εκ των ιδρυτικών μελών του Συλλόγου Κερκυραίων.

20 σχόλια:

  1. η Παπαλουκά στο πλευρό του Δ.Κανταρέλη....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "η παπαλουκα στο πλευρο του Δ.Κανταρελη"
    Ε! και λοιπον?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δώστε συλλόγους στο λαό...

    Δεν είναι τυχαίο βέβαια που σε ΟΛΟΥΣ τους συλλόγους προίστανται τοπικά μεγαλομπουμπούκια... δημοτικοί σύμβουλοι, μεγαλοκατασκευαστές, ζωέμποροι, εμποράκοι κτλ κτλ κτλ...

    Προτείνω να ιδρυθούν και ξεχωριστοί σύλλογοι μάλιστα για κάθε χωρίον της νήσου. Κακώς ιδρύθηκε για όλο το νήσι. Ξεχωριστός σύλλογος για κάθε χωριό της Κέρκυρας εδώ και τώρα ο λαός το απαιτεί.

    Άλλωστε βρίθει Κερκυραίων η πόλη μας...


    Αλήθεια ΠΟΥ ΣΤΕΓΑΖΕΤΑΙ Ο ΝΕΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ?
    ΜΑ ΦΥΣΙΚΑ ΣΤΟ ΠΠΙΕΔ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΩΣ ΝΕΟΣ ΑΓΙΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΟΝΑΣ ΣΤΕΓΑΖΕΙ ΚΑΘΕ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΙΛΙΚΙ ΣΩΜΑΤΕΙΟ, ΚΟΜΜΑ, ΣΧΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΚΔΗΛΩΣΗ. Μια ο Κουβέλης, οι πίτες του καθενός που τσιγγουνεύεται να νοικιάσει αίθουσα αλλά γουστάρει να κάνει την εκδηλωσούλα του, μια ο κάθε σύλλογος της κακιάς ώρας έχει καταντήσει αίθουσα εκδηλώσεων "Η ΚΟΜΠΑΡΣΙΤΑ" κάθε πικραμένου. Τουλάχιστον βάλτε ένα εισιτήριο, γιατί ρεύματα και νερά πληρώνουμε όλοι οι Φιλαδελφειώτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμε 3:15

    Αν και το «σχόλιό» σου δεν επιδέχεται κριτικής, συνεπώς και απάντησης, δεν μπορώ να αποφύγω τον πειρασμό να σου αποδείξω ποσο χονδροειδώς απαραδεκτες είναι οι επισημάνσεις σου.
    1. Οι Σύλλογοι είναι κομμάτια της κάθε τοπικής κοινωνίας. Στην κοινωνία, ως γνωστόν, ενυπάρχουν μεγαλομπουμπούκια, μικρομπουμπούκια, δημοτικοί σύμβουλοι, μεγαλοκατασκευαστές, μικροκατασκευαστές, ζωέμποροι, φρουτέμποροι, ιχθυέμποροι, εμποράκοι, πυροσβέστες, παπάδες, περιπτεράδες, λαχειοπώλες, παντοπώλες και πολλά άλλα είδη του ανθρώπινου βασιλείου.
    Αν εισηγείσαι ότι θα πρέπει να «κόβονται» κάποιοι, λόγω επαγγέλματος, ή και λόγω φάτσας, να το πείς ευθέως και δημοσίως.
    2. Αν είσαι από την Κέρκυρα και επιθυμείς να δημιουργήσεις ένα σύλλογο του χωριού σου, να μας το πεις να σε βοηθήσουμε. Αν δεν είσαι από την Κέρκυρα, άσε μας να κάνουμε τον σύλλογό μας όπως εμεις επιθυμούμε.
    3. Μεγάλο νησί η Κέρκυρα, λογικό είναι να βρίθει Κερκυραίων η πόλη μας.
    4. Το ΠΠΙΕΔ όπως και κάθε δημόσιο κτίριο, όταν εξυπηρετούν επίσημους και αναγνωρισμένους συλλόγους, σωματεία, φορείς κλπ, λειτουργούν ανταποδοτικά, κατά μία έννοια, καθώς στους φορείς αυτούς συμμετέχουν μεγάλα τμήματα της κοινωνίας. Προτείνεις, δηλαδή, ο Δήμος να κλείσει ερμητικά τα δημόσια κτίρια για τους πολίτες, οργανωμένους ή μη;
    5. Για την αποκατάσταση της τάξης, όλα τα κόμματα χρησιμοποιούν την αίθουσα του ΠΠΙΕΔ. Γιατί λες για τον Κουβέλη, που αν δεν κάνω λάθος έκανε την διαδικασία στο Πνευματικό Κέντρο;
    Έχω τη γνώμη ότι το να λέμε κάτι, απλώς για να λέμε, είναι ανόητο.
    Ή έχουμε να πούμε κάτι που θα συμβάλλει (ακόμα και το καυστικό χιούμορ και η σάτιρα συμβάλλουν) ή είναι προτιμότερη η σιωπή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 1. Οι σύλλογοι είναι ανδρείκελα προβολής όσων θέλουν να προβληθούν στην τοπική κοινωνία, αιτίες για αδικαιολόγητα έξοδα σε περιόδους που μόνο προκλητικοί μπορούν να καταστούν. Ενίοτε ζητούν και δημόσιες δωρεές όπως πολλοί σύλλογοι του παρελθόντος (με έμφαση στα αθλητικά σωματεία τα οποία και ετησίως επιδοτούνται).

    2.Δεν είμαι κερκυραίος, σας ευχαριστώ πάντως για το ενδιαφέρον σας. Δεν νομίζω ότι είμαι αμπόδιο στη δημιουργία του συλλόγου σας, απλά αν θέλετε σύλλογο να τον δημιουργήσετε σε ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΚΤΙΡΙΟ ή ΟΙΚΗΜΑ ιδιόκτητο ή μισθωμένο, και όχι στο κτίριο του δήμου μας. Αυτή είναι η ένσταση μου την επαναλαμβάνω, ότι δεν μου αρέσει να λειτουργεί το κτίριο ως χώρος εκδηλώσεων για συλλόγους όπως ο δικός σας ή για κοπές πίτας του κάθε κόμματος. Δεν είναι αίθουσα εκδηλώσεων, όσο και αν ορισμένοι δεν το έχουν καταλάβει, όπου με ένα catering μπορεί ο καθένας να κάνει ότι εκδήλωση θέλει. Το έχω ξαναγράψει και παλιότερα Δεν έχει καμία σχέση ο δήμος με το σύλλογο σας, ή μήπως κάνω λάθος?

    3.Οπωσδήποτε! Οι μισοί μου γείτονες είναι κερκυραίοι, για μικρασιάτες ψάχνω με το μικροσκόπιο...(...)

    4.Σας κάλυψα νομίζω. Αν και αυτό το "ανταποδοτικά" δεν νομίζω ότι ευσταθεί.

    Προς επίρρωση των παραπάνω:

    -Πότε ο σύλλογος θα στεγαστεί σε δικά του γραφεία, υπάρχει τέτοια πρόβλεψη ή μήπως θα παραμένει άστεγος με πίτες/εκδηλώσεις/καφέδες στα κτίρια του δήμου.
    -Θα δεχθεί χορηγεία στο μέλλον από τη δημοτική αρχή όπως πολλοί εκ των συλλόγων της πόλης μας που ήδη καλοπροαίρετα την αποδέχονται?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θα ξεκινήσω από τέλος του σχολίου σας.
    Η ερώτηση δεν πρέπει να είναι το αν θα δεχθεί επιχορήγηση ο σύλλογός μας από το Δήμο, αλλά αν η εκάστοτε Δημοτική Αρχή θέτει κριτήρια στην χρηματοδότηση των διαφόρων φορέων.
    Νομίζω ότι δεν είναι λογικό να απαντήσει κάποιος στο αν θα δεχθεί στο μέλλον μια επιχορήγηση.
    Ποιά, κατά την άποψή σας πρέπει να είναι η χρήση των δημοσίων αιθουσών εκδηλώσεων;
    Αναφέρετε τη φράση "... σε συλλόγους όπως ο δικός σας". Πως ξέρετε πως θα είναιένας σύλλογος που μόλις πριν 5 ημέρες ιδρύθηκε; Αν μιλάτε γενικά για τους παρεμφερείς συλλόγους, ίσως να έχετε κάτι συγκεκριμένο κατά νου, αλλά δεν πρέπει να γενικεύετε τόσο εύκολα.
    Για το αν δεν υπάρχουν μικρασιάτες, για τους οποίους ψάχνετε, ασφαλώς δεν φταίμε εμείς, αλλά δεν βρίσκω και τίποτα κακό σε αυτό.
    Άλλωστε σε αυτό τον τόπο παράδοση είναι μόνο ότι έχει να κάνειμε την Πελοπόνησο, τη Στερεά Ελλάδα και τη Μικρά Ασία. Μουσικές, χοροί, τραγούδια, όλα από κει. Λες και στην Ιόνιο Πολιτεία δεν υπήρξαν έλληνες πατριώτες, ίσως και πιο φλογεροί πατριώτες από πολλούς άλλους γνωστους και μη. Αλλά αυτή η περίοδος της νεώτερης ελληνικής ιστορίας δεν ακούγεται πολύ.
    Τέλος, οι οικονομικοί πόροι, του δικού μας συλλόγου (γιατί για τους άλλους δεν γνωρίζω)είναι αποκλειστικά οι εισφορές των μελών του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 1. Αν λοιπόν θέσει τα κριτήρια και χρηματοδοτήσει τους διάφορους φορείς του δήμου μας ο σύλλογος σας θα δεχθεί μια τέτοια χρηματοδότηση? Όπως προφανώς γνωρίζετε κάθε χρόνο μια μεγάλη γκάμα συλλόγων (τονίζω ιδιαίτερα αθλητικών) χρηματοδοτούνται άνευ λόγου, αιτίας και σκοπού. Ποιά η στάση του συλλόγου σας σε μια τέτοια προσφορά? Έχετε ήδη συγκροτηθεί σε σώμα από ότι αναφέρετε, έχετε ήδη νομική υπόσταση ακόμη και αν δεν έχετε έγκριση πρωτοδικείου, οι δε πράξεις σας είναι οιονεί πράξεις του συλλόγου σας.Ερωτώ λοιπόν έναν de facto σύλλογο και το ερώτημα μου είναι σαφέστατο.

    2.Ακριβώς αυτό είναι το ζήτημα μου αγαπητέ, ότι λειτουργούν ως δημόσιοι χώροι εκδηλώσεων, οι οποίοι κατά καιρούς θυσιάζονται στο βωμό κομματικών, μικροπολιτικών και ψηφοθηρικών βωμών. Η χρήση τους δε από συλλόγους/σωματεία που δεν εξυπηρετούν δημοτικούς σκοπούς δεν συνάδει με το σκοπό κατασκευής τους. Αντίθετα η χρήση τους για σχολικούς λόγους, τρίτης ηλικίας ή εργαστηρίων, δηλαδή εν γένει φορείς που ανήκουν και εξυπηρετούν τους ευρύτερους δημοτικούς σκοπούς συνάδει. Εκτός και αν θέλουμε σχολεία και γέροντες να μισθώνουν αίθουσες, δεν νομίζω...
    Αντίθετα υπάρχουν πολλές αίθουσες εκδηλώσεων ιδιαίτερα στο βόρειο τομέα της πόλης μας, ακόμη και κατά μήκος της Δεκελείας οι οποίες διατίθενται για συνεστιάσεις και λοιπούς σκοπούς. Γιατί δεν συνεδριάσατε σε μία εξ αυτών καταβάλλοντας και το ανάλογο τίμημα αλλά στο δωρεάν δημοτικό κτίριο?


    3.Γενικεύω τα ήδη γενικευμένα της πόλης μας τα οποία αν και τυγχάνω νεαρός σε ηλικία θεωρώ πως έχω μια ελάχιστη διακριτική ικανότητα να τα εντοπίζω. π.χ. με ενοχλεί που ο δήμος τόσο απλόχερα προσφέρει αίθουσες άνευ ανταλλάγματος χρηματικού την ίδια ώρα που μισθώνει κτίρια για δικές του υπηρεσίες. Και να σας υποβάλλω μια νέα ερώτηση στο σημείο αυτό: αν επιθυμώ να διοργανώσω μια συγκέντρωση για τα γενέθλια μου με καλεσμένους φίλους μου και παράλληλα μια ομιλία για την ζωή και το έργο του Καποδίστρια θεωρείτε πως ο δήμος πρέπει ή όχι να μου επιτρέψει τη χρήση της ίδιας αίθουσας που χρησιμοποιήσατε εσείς για το πάρτυ μου? Αν έθετα ένα τέτοιο ερώτημα με βάση την ισονομία και την αρχή της ισότητας τι θα έπρεπε να μου απαντήσει ο δήμος? Και αν δεν δεχθεί πως θα το αιτιολογήσει?

    Αγαπητέ, δεν έχω κανένα πρόβλημα με το αντικείμενο του συλλόγου σας. Είτε είχατε ιδρύσει σύλλογο κερκυραίων έιτε σύλλογο για την προστασία των κουναβιών Νέας Ζηλανδίας για μένα θα ήταν ένα και το αυτό. Δεν εξετάζω το ζήτημα από πλευράς προσφοράς των ιονίων νήσων. Πιστέψτε με μου είναι παντελλώς αδιάφορο εν έτει 2011 ένα τέτοιο ζήτημα.

    Τελευταίο ερώτημα επαναλαμβανόμενο. Προτίθεται ο σύλλογος να στεγαστεί ή όλες οι υπόλοιπες εκδηλώσεις του για όσο διάστημα είναι ενεργός θα γίνονται όπου βρεθεί δωρεάν κτίριο από το δήμο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σωστός ο Κανταρέλης...ξέρει τι κάνει...
    Οργανώνεται...
    Και τ'ότι είναι κοντά του η ωραιοτάτη δεσποινίς ίσως και να μην είναι εντελώς τυχαίο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εφόσον, λοιπόν, ανοίγετε μια ευρύτερη συζήτηση, σας λέω ότι από θέση αρχής διαφωνώ με τις χρηματοδοτήσεις από πλευράς του Δημοσίου, γενικώς.
    Πρεσβεύω την μικρότερη δυνατή παρουσία του κράτους (υπό οποιαδήποτε μορφή) στην κοινωνική ζωή.
    Τάσσομαι υπέρ του θεσμού των ιδιωτών χορηγών.
    Βεβαίως, η πρακτική που ακολουθείται σε αυτά τα ζητήματα είναι αυτή που περιγράφετε και ο Σύλλογος Κερκυραίων δεν πρόκειται ούτε τον καλό σαμαρείτη να παραστήσει, ούτε τον σταυροφόρο.
    Ως πολίτες/μέλη του Συλλόγου, ο καθένας μπορεί να προβάλλει και να προωθεί τις απόψεις του για την κοινωνική οργάνωση, εντός των νομίμων πλαισίων.
    Φυσικά και έχετε δικαιωμα να σας είναι αδιάφορο ό,τι εσείς νομίζετε, αλλά εκτιμώ ότι τόσο στο 2011, όσο και στο 2111 ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει να είναι πολυδιάστατος και να ενδιαφέρεται εξίσου τόσο για την οικονομία, την πολιτική και την κοινωνία, όσο και για την τέχνη, τις επιστήμες και την ιστορία.
    Ποτέ, μονήρεις χαρακτηρες και ελλειμματικές προσωπικότητες δεν ξεχώρισαν για κάτι σημαντικό (μικρό ή μεγάλο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Θεόδωρος Μαγκλάρας1 Απριλίου 2011 στις 10:41 π.μ.

    Εύγε Κερκυραίε. Καλό κουράγιο και καλή επιτυχία στο σύλλογό σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τα ερωτήματα μου είναι συγκεκριμένα και αριθμούνται.

    Το ερώτημα μου υπ' αριθμόν 1 απαντήθηκε. Χαίρομαι που διαφωνείτε με τις κρατικές και ειδικότερα δημοτικές χορηγίες. Θα ήθελα όταν υπολογιστεί το ετήσιο μέρισμα να προβείτε και στην σχετική άρνηση του ποσού που θα σας αποδοθεί. Μακάρι ο σύλλογος σας να δείξει το χαρακτήρα που άλλοι δεν έδειξαν ποτέ.

    Το ερώτημα μου υπ' αριθμόν 2 παραμένει αναπάντητο όμως για τρίτη φορά """Γιατί δεν συνεδριάσατε σε μία εξ αυτών καταβάλλοντας και το ανάλογο τίμημα αλλά στο δωρεάν δημοτικό κτίριο?"""
    Σας ανέφερα πως υπάρχουν πολλές αίθουσες εκδηλώσεων, γιατί ο σύλλογος δεν απογαλακτίζεται από τη δημοτική αρωγή και δεν συνεδριάζει με δικά του έξοδα σε αίθουσα που ο ίδιος έχει ΠΛΗΡΩΣΕΙ? Και εν πάσει περιπτώση αυτό θα γίνεται από δω και στο εξής? Θα αποκτήσει ποτέ δικά του γραφεία και αν ναι ποιές ενέργειες έχουν γίνει για αυτό? Διότι μου φαίνεται παντελώς ανόητο να ιδρύετε ένα σοβαρό σύλλογο και να μην γνωρίζετε αν και πότε θα στεγαστεί ή που θα γίνονται οι μελλοντικές του εκδηλώσεις? Εκτός αν είναι "της πλάκας" όπως λέμε καθημερινά και σκοπό έχει να μείνει στον αέρα και απλά να υφίσταται για άλλους λόγους...(2-3 εκδηλωσούλες και 1-2 ταβέρνες το χρόνο να βρισκόμαστε να μην ξεχνιόμαστε ως ψηφοφόροι...). Αν είναι έτσι να με συγχωρείτε αλλά σύλλογος άνευ δικών του γραφείων και εσόδων δεν δύναται να λογίζεται για σοβαρός σύλλογος αλλά για πυροτέχνημα του είδους.

    Το ερώτημα μου υπ' αριθμόν 3 επίσης παραμένει αναπάντητο για δεύτερη φορά . Ποιός έχει δικαίωμα εν τέλει να ζητά δημοτικά κτίρια και αίθουσες εκδηλώσεων για να διοργανώνει συνεστιάσεις και πάρτυ? Η ερώτηση προφανώς δεν μπορεί να απαντηθεί από σας κ.κερκυραίε, αλλά από εκπρόσωπο της δημοτικής αρχής, απλά θα ήταν χρήσιμο να μάθουμε κάποτε ποιός μπορεί και πώς μπορεί να χρησιμοποιεί αυτές τις αίθουσες πιά.

    Θα επιμείνω στο ζήτημα της αδιαφορίας μου επί της ουσίας του περιεχομένου και σκοπού του συλλόγου. Το ζήτημα δεν εξετάζεται με λαογραφική σκοπιά αλλά με οικονομική κυρίως στην συζήτηση μας.
    Όσον αφορά τον "λίγο απ' όλα άνθρωπο" όπως τον περιγράψατε να μου επιτρέψετε να διαφωνήσω. Προτιμώ τον έμπειρο και γνώστη σε λίγους τομείς παρά την επικινδυνότητα της άγνοιας του άλλου που είναι μέσα σ΄όλα ...από λίγο όμως. Αλλά και αυτό δεν αποτελεί ζήτημα της συζήτησης μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητέ Ανώνυμε 4:27

    Νομίζω ότι είναι σαφής η απάντησή μου στο θέμα της χρήσης δημοσίων(δημοτικών) κτιρίων. Επεσήμανα ότι δεν είμαστε καλοί σαμαρείτες, ούτως ώστε να αποποιηθούμε της "προσφοράς". Αλλά δεν θα είμαστε εμείς εκείνοι που, σε περίπτωση που ο Δήμος αποφάσιζε την διακοπή των επιχορηγήσεων, θα σηκώναμε την παντιέρα κατά της απόφασης.
    Δικαίωμα χρήσης των δημοτικών κτιρίων έχουν οργανωμένοι και επίσημα λειτουργούντες φορείς.
    Δεν διαφωνώ στην καταβολή κάποιου ποσού που θα αντιστοιχεί στα λειτουργικά έξοδα της χρήσης της κάθε αίθουσας.
    Μάλλον όμως, δεν έγινε αντιληπτό αυτό που έγραψα πριν. Δεν μίλησα πουθενά για τον "λίγο απ΄όλα άνθρωπο", αλλά για τον πολυδιάστατο άνθρωπο.
    (Παραπέμπω στο γνωστό βιβλίο του Χέρμπερτ Μαρκούζε "Ο Μονοδιάστατος Άνθρωπος").
    Τον άνθρωπο που έχει αναπτύξει όλες τις αισθήσεις και μπορεί να αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του και να αφομοιώνει τις άλλαγές.
    Αυτό το μοντέλο του συνειδητού πολίτη είναι, άλλωστε, το θεμελιώδες δομικό στοιχείο κάθε ελεύθερης και ανοικτής κοινωνίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Θεόδωρος Μαγκλάρας2 Απριλίου 2011 στις 1:34 π.μ.

    Η συντριπτική πλειοψηφία των «Αθηναίων» είναι εσωτερικοί μετανάστες 1ης (ο πατέρας μου και η σύζυγός μου), 2ης (εγώ) ή 3ης γενεάς (τα παιδιά μου). Αυτοί οι άνθρωποι εγκατέλειψαν τον τόπο καταγωγής τους και συνέρρευσαν στα μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής τους ή (οι περισσότεροι) στην Αθήνα για πολλούς λόγους, με κύριο την ανάγκη επιβίωσης. Μέσα τους ωστόσο κουβαλάνε αυτό που αισθάνονται ως «απωλεσθέντα παράδεισο», τον τόπο καταγωγής τους. Δημιουργούν συλλόγους και για να τον θυμούνται μαζεύονται κάθε τόσο σε διάφορες εκδηλώσεις, όπου μιλάνε τα τοπικά τους ιδιώματα (αν πάτε σε εκδήλωση πόντιων ή – έστω – κρητικών και καταλάβετε τι λένε γράψτε μου), χορεύουν τους τοπικούς χορούς τους και «συντηρούν» τα τοπικά τους έθιμα και παραδόσεις. Σε μια κοινωνία που δεν ξέρουμε ποιος μένει στο διπλανό διαμέρισμα της πολυκατοικίας μας στους συλλόγους αυτούς καλλιεργείται μια συντροφικότητα. Σε μια κοινωνία που διαφημίζει την «πολυπολιτισμικότητα» ο δικός μας «πολυπολιτισμός» να μείνει απ έξω επειδή θα κάψει κάμποσο ρεύμα ο δήμος για να φιλοξενήσει στα κτίριά του κάποιες εκδηλώσεις των συλλόγων αυτών; Απ αυτό φαλίρησαν οι δήμοι; Εξ άλλου ας μην ανησυχούν μερικοί, όσο «απομακρύνονται» οι γενεές, όσο συμβαίνουν επιμιξίες ατόμων άλλης καταγωγής, τόσο τα άτομα απομακρύνονται μοιραία απ τους συλλόγους αυτούς, τόσο και περισσότερο «αλλοτριωνόμαστε» (αδόκιμη ίσως λέξη) σε εθνικό επίπεδο. Μέχρι να συμβεί αυτό θα επαναλαμβάνω: Εύγε, Κερκυραίε. Καλό κουράγιο και καλή επιτυχία στο σύλλογό σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. 1.Δεν νομίζω ότι πρόκειται περί προσφοράς η διάθεση του κτιρίου. Ο δήμος δεν δύναται να γνωρίζει εκ των προτέρων τη δημιουργία κάθε μορφώματος και να προσφέρει απλόχερα. Αντίθετα η δική σας προτροπή και αίτημα με την υποστήριξη κατάλληλου χειρισμού οδήγησε στην διάθεση της αίθουσας. Εξάλλου ορισμένοι εκ των συνδαιτημόνων αποτελούν ... κορυφαία ... αν μη τι άλλο στελέχη της τοπικής μας κοινωνίας οπότε οι πιέσεις τους έχουν και την ανάλογη βαρύτητα. Σε κάθε περίπτωση πάντως ο σοφός λαός μας (σύμφωνα με τα προσφιλή σας λαογραφικά στοιχεία) αναφέρει "με τον παρά μου και την κυρά μου". Δεν θα σχολιάσω τίποτε άλλο πλην του γεγονότος ότι ειδικά στις μέρες που διανύουμε θα ήταν πολύ καλύτερο ό,τι ενέργειες και εκδηλώσεις έχει και επιθυμεί να διοργανώσει ο καθένας να τις πραγματοποιεί με ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΕΞΟΔΑ και όχι εκμεταλλευόμενος το δημόσιο ή δημοτικό πτώμα. Και όπως πολύ καλά γνωρίζετε πλήθος τέτοιων καταστάσεων αποτελεί αρωγή για το οικονομικό αδιέξοδο.

    2.΄Όχι αγαπητέ κερκυραίε...
    Δικαίωμα χρήσης των δημοτικών κτιρίων ΔΕΝ έχουν οργανωμένοι και επίσημα λειτουργούντες φορείς.
    Δικαίωμα χρήσης των δημοτικών κτιρίων έχουν όσοι δεν δύνανται να μισθώνουν άλλη χρήση, όπως σχολεία, ΚΑΠΗ, εργαστήρια του δήμου όπως προανέφερα.
    Όσοι δύνανται, να αναζητήσουν άλλη αίθουσα για να πραγματοποιήσουν τις εκδηλώσεις τους. Και δεν νομίζω τα μέλη του συλλόγου σας να μην δύνανται..κάθε άλλο μάλιστα...

    Ειδικότερα για το σύλλογο το δικό σας και επειδή καταλαβαίνω ότι σκοπεύετε και στο μέλλον να χρησιμοποιείτε τις δημοτικές αίθουσες κατ' επανάληψιν (αφού το ερώτημα μου περί μίσθωσης γραφείων του συλλόγου μάλλον είναι αστείο και γνωρίζουμε αμφότεροι ότι δεν θα συμβεί ποτέ) θα μπορούσατε όπως διαφωνείτε με την δημοτική επιχορήγηση των συλλόγων, να προτείνετε μια ΦΙΛΙΚΗ τουλάχιστον ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΑΝ ΑΝΤΙΤΙΜΟ, που θα πρέπει να καταβάλλει όποιος επιθυμεί να τις χρησιμοποιεί.

    3. Επειδή επαναλαμβάνετε τον συγκεκριμένο "φιλόσοφο" και σε προηγούμενο μήνυμα σας. Διαφωνώ ριζικά με τις απόψεις των συγκεκριμένων φιλοσόφων της συγκεκριμένης σχολής. Και αν ξεπεσμένοι νεομαρξιστές παλαιότερων δεκαετιών έχουν συγκεκριμένη απόψη αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να την ασπάζονται και οι υπόλοιποι εν έτει 2011. Και απορώ πως αναφέροντας το συγκεκριμένο όνομα θεωρείτε ότι είναι λόγια και σκέψεις "μεγάλου ανδρός" τα οποία και πρέπει να θεωρούνται αυτονόητα, τα χρησιμοποιείτε δε και ως τεκμήρια για την άποψη σας. Προτιμώ επαναλαμβάνω, τον άνθρωπο που ειδικεύεται στα λίγα και ρωτάει για τα υπόλοιπα, όχι τον ξερόλα όλων των διαστάσεων της ζωής.

    4. Περί ανοιχτών και ελεύθερων κοινωνιών ο λόγος είναι εύκολος, περί οικονομικά εύρωστων, δομημένων και λειτουργικών είναι δύσκολος. Για αυτό αδυνατούμε να βρούμε τέτοιες. Και αυτό προυποθέτει την συνείδηση του πολίτη (που αναφέρετε) απέναντι στο Δημόσιο φορέα, την εκπλήρωση των υποχρεώσεων του και την εν γένει χρηστή συμπεριφορά του. Όχι την δημόσια αφαίμαξη σε κάθε ευκαιρία και την ασυδοσία σε όλες τις εκφάνσεις της.

    5.Όσον αφορά τα του κ.Μαγκλάρα στα περισσότερα με βρίσκει σύμφωνο, αλλά επαναλαμβάνω η συζήτηση μας δεν περιέχει λαογραφικά στοιχεία. Δεν εξειδικεύει το σύλλογο για το σκοπό του και θα ήταν η ίδια ανεξαρτήτως αυτού.

    Συνοψίζοντας 5 είναι τα στοιχεία που ξεχωρίζουν τους συλλόγους.
    Θα ήθελα να δω συλλόγους δυνατούς με α. δική τους οικονομική αυτοτέλεια, β. απογαλακτισμό από τη δημοτική αρχή, γ. ιδιόκτητα γραφεία για συνεστιάσεις, δ. μέλη που ζούν και αγαπούν αυτό που κάνουν και ε.ανιδιοτέλεια στα εκλογικά συμφέροντα.
    Λυπάμαι κ.Κερκυραίε αλλά τα 3 πρώτα μέχρι στιγμής δεν τα διαθέτετε. Ελπίζω και εύχομαι στο μέλλον να τα βρείτε. Όσον αφορά τα υπόλοιπα 2 δεν το γνωρίζω, επίσης όμως ελπίζω και εύχομαι να τα διαθέτετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμε

    Ο Χ. Μαρκούζε δεν έχει καμία σχέση με τη νεομαρξιστική σχολή (Πολ Σουήζυ, Σαμίρ Αμίν κ.α.).
    Ήταν εκπρόσωπος της φιλοσοφικής Σχολής της Φραγκφούρτης, μαζί με τους Αντόρνο και Χορκχάϊμερ.
    Η μόνη σχέση τους με την μαρξιστική ανάλυση αφορά την ταξική διάρθρωση της δυτικής κοινωνίας.
    Εν πάσει περιπτώσει, ούτε εγώ είμαι μαρξιστής, αν αυτό σε καθησυχάζει.
    Διακρίνω μια εμμονή στο θέμα των δημοτικών κτιρίων, την οποία δυσκολεύομαι να καταλάβω. Είπα και προηγουμένως ότι δεν είμαι αντίθετος με την "ενοικίαση" των αιθουσών, αλλά δεν θα ξεκινήσουμε εμείς το θέμα αυτό, για ευνοήτους λόγους. Αν η Δημοτική Αρχή το θεσπίσει, εμείς δεν θα την επικρίνουμε.
    Όμως για τη δημοκρατία οι συλλογικές εκφράσεις, κάθε είδους, είναι αναπόσπαστα τμήματά της, σαρξ εκ της σαρκός της.
    Προφανώς το θέμα που θέτεις έχει να κάνει με την ποιότητα της κάθε συλλογικής οντότητας.
    Εκεί θα συμφωνήσουμε, ωστόσο θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι και η ίδια η δημοκρατία επιβάλλει συμβάσεις. Για παράδειγμα το κριτήριο της ψήφου. Για να ψηφίζει κάποιος αρκεί να κλείσει τα 18 χρόνια. Ενώ κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να περνά και από τεστ IQ.
    Και τελικά, η ψήφος του σοβαρού και του ηλιθίου, του νοήμωνος και του κρετίνου, του εκλεπτυσμένου και του κανίβαλου έχουν την ίδια βαρύτητα.
    Άλλωστε το κράτος/Δήμος, τι λόγο ύπαρξης έχουν αν δεν εξυπηρετούν τον πολίτη και σε αυτό το επίπεδο;
    Κατά τη γνώμη μου η ίδια η κοινωνία θα έπρεπε να ωθεί σε αυτοδιάλυση μορφώματα, των οποίων όλη η δραστηριότητα εξαντλείται στο κόψιμο της πρωτοχρονιάτικης πίτας.
    Τέλος, σε ότι αφορά τα "εκλογικά συμφέροντα", σε εμάς υπάρχει καταστατική διάταξη που απαγορεύει σε όσους κατέχουν δημόσιο αξίωμα να είναι, ταυτόχρονα, μέλη της Διοικούσας Επιτροπής ή της Εξελεγκτικής Επιτροπής του Συλλόγου μας.
    Τώρα αν θεωρείς ότι ένας δημοτικός σύμβουλος δεν μπορεί να είναι απλό μέλος κάποιου συλλόγου ή σωματείου, λυπάμαι, αλλά δεν έχω την ίδια γνώμη.
    Ας μην υπερβάλλουμε με κάποια πράγματα. Επιτέλους, δεν είναι στιγματισμένοι όλοι όσοι ασχολούνται με τα κοινά.
    Τουλάχιστον ο δικός μας Σύλλογος, δεν δέχεται να συμμετάσχει στην αναπαραγωγή αυτής της (ύποπτης) σπέκουλας, για τα πολιτικά πρόσωπα (όλων των επιπέδων).
    Για εμάς όλοι είναι έντιμοι, μέχρι να αποδειχτεί αδιαμφισβήτητα το αντίθετο. Εμείς δεν είμαστε εισαγγελείς. Καλούμε τους θεσμικά έχοντες την σχετική αρμοδιότητα να κάνουν καλά τη δουλειά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Θεόδωρος Μαγκλάρας3 Απριλίου 2011 στις 10:06 π.μ.

    Δεν ξέρω αν είναι καλό να ανακατεύουμε σε μια συζήτηση για την ίδρυση ενός «τοπικιστικού» συλλόγου Μαρκούζε, Σουήζυ, Χορκχάϊμερ, Μάρξ και πάει λέγοντας και είναι δικαίωμά σου, Κερκυραίε, να είσαι Μαρξιστής, Χριστιανός, Σοσιαλιστής, Βουδιστής, Φιλελεύθερος ή οτιδήποτε άλλο είτε αυτό καθησυχάζει είτε ανησυχεί κάποιους. Ωστόσο, Κερκυραίε, με «γαργάλισες» και θα διατυπώσω κάποιες απορίες. Κατά τη γνώμη σου για να έχει κάποιος το δικαίωμα του εκλέγειν –και εκλέγεσθαι, υποθέτω - θα έπρεπε να περνά και από τεστ IQ. Ποιος θα θέσσει τα όρια της βαθμολογίας που πρέπει κάποιος να ξεπεράσει στο τεστ για να αποκτήσει αυτό το δικαίωμα; Και αν αυτό το θεωρείς «ικανή και αναγκαία συνθήκη» μήπως θα καταλήξουμε να μας κυβερνούν κλέφτες με πολύ υψηλό IQ; Και (να μη ρίξω κι εγώ ένα όνομα στη συζήτηση;) τι εννοούσε άραγε ο ο Βίσμαρκ όταν έλεγε "Drei professoren, vaterland verloren" (τρεις καθηγητές και η πατρίς εχάθη);

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Σε ευχαριστώ για τη συζήτηση και το χρόνο σου κερκυραίε. Εύχομαι καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αγαπητέ φίλε Μαγκλάρα

    Νομίζω ότι ο Βίσμαρκ λέγοντας αυτό, ήθελε να δείξει ότι στην πολιτική (όπως και στον πόλεμο) χρειάζεται αποτελεσματικότητα. Και αν φανταστούμε τους καθηγητές της εποχής, όπου, ως γνωστόν, η επιστήμη δεν είχε την εξειδίκευση που έχει σήμερα, είναι εύκολο να καταλάβουμε ότι μάλλον δύσκολα θα μπορούσαν να συνδυάσουν την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα.
    Και αν το τεστ IQ ως κριτήριο για το δικαίωμα του εκλέγειν (για αυτό του εκλέγεσθαι δεν λέω τίποτα, επειδή αν οι ψηφοφόροι είναι νοήμονες, το ίδιο θα είναι και οι εκλεγόμενοι)
    είναι υπερβολικό και μη εφικτό στην πράξη, εν τούτοις θα μας προστάτευε από την μετριοκρατία και την αδυναμία σκέψης από πλευράς πολιτικής ηγεσίας, συνολικά. Γιατί η ποιότητα της πολιτικής ελίτ μιας χώρας, δεν εξαντλείται στην εκάστοτε κυβέρνηση.
    Σαφώς περιλαμβάνει και την αντιπολίτευση, η ποιότητα της οποίας είναι ευθέως ανάλογη με αυτή της κυβέρνησης (και αντίστροφα).
    Ο ιδανικός συνδυασμός θα ήταν να υπάρχουν στο πολιτικό σύστημα πρόσωπα με αδιαμφισβήτητο ήθος και με ιδιαιτερες γνώσεις και ικανότητες.
    Όμως επειδή η ιδανική πολιτεία ανήκει στην θεωρητική σφαίρα, αν έχω να επιλέξω μεταξύ του ικανού αλλά όχι άμεμπτου ηθικά και του ηθικού αλλά ανίκανου, σαφώς επιλέγω τον πρώτο.
    Καλώς ή κακώς, η ιστορία δεν γράφεται από τις καλές προθέσεις των πρωταγωνιστών της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Θεόδωρος Μαγκλάρας4 Απριλίου 2011 στις 9:10 π.μ.

    Στις παρατηρήσεις σου Κερκυραίε ότι στην πολιτική χρειάζεται αποτελεσματικότητα και ο ιδανικός συνδυασμός θα ήταν να υπάρχουν στο πολιτικό σύστημα πρόσωπα με αδιαμφισβήτητο ήθος και με ιδιαίτερες γνώσεις και ικανότητες δεν νομίζω ότι θα διαφωνήσει κανείς. Η συνέχεια της συζήτησης ξεφεύγει από το θέμα της ανάρτησης που ήταν ο σύλλογός σας στον οποίο και πάλι εύχομαι καλή επιτυχία και είθε στην πορεία να μπορέσετε να δημιουργήσετε όλα τα στοιχεία που αναφέρθηκαν στα σχόλια ώστε να τον καταστήσετε πρότυπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Θεόδωρος Μαγκλάρας4 Απριλίου 2011 στις 9:13 π.μ.

    Αγαπητέ Κερκυραίε, στις παρατηρήσεις σου ότι στην πολιτική χρειάζεται αποτελεσματικότητα και ο ιδανικός συνδυασμός θα ήταν να υπάρχουν στο πολιτικό σύστημα πρόσωπα με αδιαμφισβήτητο ήθος και με ιδιαίτερες γνώσεις και ικανότητες δεν νομίζω ότι θα διαφωνήσει κανείς. Η συνέχεια της συζήτησης ξεφεύγει από το θέμα της ανάρτησης που ήταν ο σύλλογός σας στον οποίο και πάλι εύχομαι καλή επιτυχία και είθε στην πορεία να μπορέσετε να του προσδώσετε όλα τα στοιχεία που αναφέρθηκαν στα σχόλια ώστε να τον καταστήσετε πρότυπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή