Από το 2009 διοργανώνεται στην Ελλάδα το
γνωστό σε πολλούς Startup Weekend. Το Startup Weekend έχει έδρα το
Seattle της Washington, ωστόσο μέλη της κοινότητας δραστηριοποιούνται σε
περισσότερες από 200 πόλεις σε όλο τον κόσμο. Η μορφή παραμένει ίδια σ’ όλες τις
πόλεις: οι συμμετέχοντες με υπόβαθρο στον προγραμματισμό, τα οικονομικά,
τον σχεδιασμό συναντώνται, διαμορφώνουν ομάδες επί τόπου και
για ένα
ολόκληρο Σαββατοκύριακο δουλεύουν πυρετωδώς ένα web ή mobile application
«ντύνοντας» το μ’ ένα επιχειρηματικό πλάνο (business plan).
Τα επιχειρηματικά projects
παρουσιάζονται στο κοινό καθώς και σε μία κριτική επιτροπή με μέλη που
προέρχονται από το χώρο των επιχειρήσεων, του marketing και της
πληροφορικής.
Το συγκεκριμένο μοντέλο οργάνωσης που
ακολουθείται πιστά έχει έναν βασικό και ξεκάθαρο στόχο:την προώθηση της
νεανικής επιχειρηματικότητας μέσα από την ανάδυση καινοτόμων ιδεών.
Στο πλαίσιο της αναζήτησης λύσεων για τους νέους, διοχέτευσης της δημιουργικότητάς τους σε projects το
StartupWeekend στην Ελλάδα «ενηλικίωθηκε» χάρις στο μεράκι και την
πίστη ορισμένων ανθρώπων και βρήκε την θέση του στο…Πανεπιστήμιο.
Άλλαξε ελαφρώς όνομα κι από Startup Weekend έγινε Athens Startup Weekend University.
Κρατώντας το ίδιο μοντέλο οργάνωσης,
περνά την πανεπιστημιακή πύλη και καλεί φοιτητές και μόνο απ’ όλα τα
ελληνικά Πανεπιστήμια στις 28,29 και 30 Σεπτεμβρίου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206, Ταύρος) να βρεθούν και να δημιουργήσουν μαζί επιχειρηματικά projects.
Κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου
Σαββατοκύριακου, οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να συναντήσουν
επιτυχημένους επαγγελματίες από το χώρο των επιχειρήσεων και των
startups και να τους συμβουλευτούν σχετικά με το project τους.
Παρά το γεγονός ότι τα εισητήρια είναι
sold out, δίνονται δωρεάν άλλα 20 σε όσους δεν πρόλαβαν. Για
περισσότερες πληροφορίες, δείτε εδώ.
Όταν το Πανεπιστήμιο συναντά την επιχειρηματικότητα
Το παραπάνω κείμενο, εν είδει δελτίου
τύπου, μιλά για το τι είναι το StartupWeekend (+ University). Πίσω όμως
από κάθε διοργάνωση, υπάρχουν άνθρωποι και μια ιστορία να πουν.
Παίρνοντας λοιπόν μελάνι, λέμε την δική τους αξιοπρόσεκτη ιστορία.
Εδώ και πολλά χρόνια, η κ. Μπέττυ Τσακαρέστου,
επίκουρη καθηγήτρια στο τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του
Παντείου Πανεπιστημίου, εφαρμόζει μια διαφορετική προσέγγιση στην
ακαδημαϊκή μαθησιακή κουλτούρα: Ως υπεύθυνη του εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων,
κινητοποιεί τις δημιουργικές δυνάμεις των φοιτητών μέσα από workshops,
ομαδικές εργασίες καλώντας ανθρώπους των επιχειρήσεων να διδάξουν στο
εργαστήριο.
Διαβλέποντας από νωρίς την μεγάλη
“έκρηξη” των social media και του Web 2.0, έψαξε και βρήκε ανθρώπους της
αγοράς που θα μπορούσαν να μιλήσουν εκ πείρας για το φαινόμενο και τις
διαστάσεις του. Όπως μας είπε χαρακτηριστικά: “Είναι λανθασμένη η προσέγγιση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποκλειστικά ως εργαλεία. Πλέον, αποτελούν μια ολόκληρη αγορά”.
Όπως σε οποιαδήποτε αγορά,
νεοδημιουργηθείσα ή υπάρχουσα, υπάρχουν οι εκπρόσωποί της. Γι’ αυτό τον
λόγο, η κ. Τσακαρέστου, παρακολουθώντας την δυναμική των νέων μέσων,
προσέγγισε νέο «αίμα», για να έρθει και να διδάξει το εργαστήριο της.
“Επιδίωξή μου ήταν νέοι
άνθρωποι, να μπουν στο εργαστήριο και μέσα σ’ ένα δημιουργικό κλίμα, να
υπάρξει διαδραστική γνώση από και προς τους φοιτητές. Αυτό μπορούν να το
κάνουν νέοι άνθρωποι – αρκεί εμείς να τους δώσουμε το βήμα”, λέει χαρακτηριστικά.
Ο «δρόμος» προς το εργαστήρι είχε λοιπόν
την δική του ιστορία: H κ. Τσακαρέστου, γνώριμη στα «λημέρια» της
ελληνικής startup κοινότητας με την βοηθό της Λήδα Τσενέ προσέγγισε τους Γιώργο Γιαννακέα, Γιάννη Δοξαρά και Νεκτάριο Συλλιγαρδάκη από την Niobium Labs και την Eresus: νέοι άνθρωποι που δραστηριοποιούνται καινοτόμα στον χώρο του web και του mobile.
Μια τέτοια συνάντηση δεν θα μπορούσε παρά να καταλήξει σ’ ένα κύκλο μαθημάτων με τίτλο “Social media και επιχειρηματικότητα”.
Ένα ολόκληρο εξάμηνο, οι φοιτητές έκαναν “βουτιά” στον γενναίο ψηφιακό
κόσμο του inbound και του mobile marketing ενώ στο τέλος στο πλαίσιο της
ενότητας “entrepreneurship & startup culture” έκαναν μια
προσομοίωση του startup weekend: οι φοιτητές παρουσίασαν εν δυνάμει
επιχειρηματικές ιδέες που λύνουν καθημερινές ανάγκες σε μια επιτροπή από
ειδικούς του χωρου των επιχειρήσεων και της τεχνολογίας.
Όπως λέει ο Γιώργος Γιαννακέας «Στην
αρχή, η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών, δεν γνώριζε τι είναι
startup. Μέσα από τα μαθήματα, με μεγάλη μας χαρά διαπιστώσαμε ότι οι
περισότεροι φοιτητές καταπιάστηκαν με πάθος με τις ιδέες τους, δούλεψαν
σε ομάδες κι έμαθαν κάνοντας εργασίες, παρουσιάσεις κι όχι
αποστηθίζοντας στείρα γνώση».
Ακαδημαϊκό μοντέλο λοιπόν που προωθεί
την δημιουργικότητα νέων ανθρώπων, δίνει βήμα σε νέους ανθρώπους κι όλα
αυτά μέσα σ’ ένα ελληνικό Πανεπιστήμιο. Καθόλου άσχημα αν αναλογιστεί
κανείς ότι οι θεματικές ενότητες έχουν το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον. «Δεν
διαλέξαμε, με την κ. Τσακαρέστου τυχαία να μιλήσουμε για inbound και
mobile marketing αλλά και επιχειρηματικότητα. Στο μέλλον όλα θα έχουν να
κάνουν με δύο λέξεις: mobility και connectivity. Στην Ελλάδα δε,
πιστεύουμε πραγματικά ότι οι νέοι άνθρωποι μπορούν να δουν φως στο
τούνελ και να δημιουργήσουν ακολουθώντας το μονοπάτι της
επιχειρηματικότητας» λέει χαρακτηριστικά ο Γιαννακέας.
Στον κόσμο του μέλλοντος όπου οι άνθρωποι θα είναι «always connected and on», το φαινόμενο της λεγόμενης “App Economy” διαφαίνεται κυρίαρχο. Για μια διεισδυτική ματιά στην “App Economy”, μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν την τελευταία έκθεση Developer Economics για το 2012 από την εταιρία Vision Mobile ή να διαβάσετε το σχετικό μας άρθρο.
Μόνο στην Αμερική δημιουργήθηκαν ή διατηρήθηκαν υπό μια έννοια, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα 466.000 θέσεις εργασίας. Ευκαιρίες δημιουργούνται όμως, όπως φαίνεται σε άλλο άρθρο και για άλλες ειδικότητες όπως επαγγελματίες μάρκετινκγ, μάνατζερς, designers.
Και το Athens Startup Weekend University πώς προέκυψε; Ως φυσική συνέχεια των συγκεκριμένων μαθημάτων. “Αφού
είδαμε τα θετικά αποτελέσματα του εργαστηρίου, σκεφτήκαμε να φέρουμε το
Startup Weekend στον κόσμο των φοιτητών, φέρνοντας κοντά φοιτητές όλων
των ειδικοτήτων, ώστε να παρουσιάσουν επιχειρηματικά projects στο
πρότυπο του Startup Weekend” λέει χαρακτηριστικά ο Γιαννακέας.
Διαδραστικά μαθήματα, δημιουργικότητα,
έμπνευση, νεανικότητα: Τέσσερις λέξεις που χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο
εργαστήριο το οποίο έχει να επιδείξει θετικά αποτελέσματα. Όπως μας
λέει η κ. Τσακαρέστου σε σχετική μας ερώτηση: “Απόφοιτοι του εργαστηρίου βρίσκονται σήμερα σε διευθυντικές θέσεις σε επιχειρήσεις, όπως ο Λουκάς Πετρούνιας
διευθυντής της Solid Communications που διδάσκει τώρα στρατηγική
επικοινωνίας στο εργαστήριο. Επιπλέον πολλοί φοιτητές προσλαμβάνονται
από τις επιχειρήσεις για πρακτική άσκηση αρχικά κι παραμένουν για να
εργαστούν μετά το πέρας αυτής”.
Όσο για το StartupWeekend εξελίσσεται και το ίδιο βρίσκοντας την φυσική του συνέχεια στο StartupWeekend Νext:
ένα πρόγραμμα τεσσάρων εβδομάδων, σεμιναρίων και πρακτικής ενασχόλησης
των συμμετεχόντων του StartupWeekend με τα επιχειρηματικά τους
projects. Τα καλά νέα; Το πρόγραμμα αυτό αυτό θα «ταξιδέψει» σε τέσσερις
πόλεις: Σαν Φρανσίσκο, Σιάτλ, Μεξικό και Αθήνα.
Κι εμείς θα είμαστε εκεί. Ανάμεσα σε «νέους» κυριολεκτικά και…μεταφορικά.
Για το αναλυτικό πρόγραμμα του Athens Startup Weekend University:
Για τα τελευταία νέα:
facebook: AthensStartupWeekendUniversity
twitter: @ASWuni
Για περισσότερες πληροφορίες:
athens@startupweekend.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου