Eνα νέο μοντέλο ενημέρωσης ξεκίνησε ήδη στη Νέα Φιλαδέλφεια και τη Νέα Χαλκηδόνα. Από εδώ, μπορείτε καθημερινά να ενημερώνεστε για ό,τι συμβαίνει στην πόλη μας, αλλά και να γίνετε ΕΣΕΙΣ ο ρεπόρτερ, που θα μας στέλνετε ό,τι βλέπετε γύρω σας και σας κάνει εντύπωση. Σας περιμένουμε στο mail ta.pragmata@yahoo.gr

Σάββατο 3 Νοεμβρίου 2012

Μπροστά στις κάλπες οι Αμερικανοί

Ο πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα και ο Ρεπουμπλικάνος Μιτ Ρόμνεϊ στη δημοσκόπηση του ινστιτούτου Ipsos, μέσω διαδικτύου, που δημοσιοποίησε την Παρασκευή το Ρόιτερς, στην πρόθεση ψήφου αθροιστικά σε βάση διαπολιτειακή ισοψηφούν, στο 46%, όμως ο Αμερικανός πρόεδρος έχει ελαφρό προβάδισμα σε τρεις κρίσιμες
πολιτείες.
Σε αυτούς «που πιθανώς θα ψηφίσουν» ο Ομπάμα έχει προβάδισμα στην πρόθεση ψήφου 3% στη Βιρτζίνια, και 2% στη Φλόριντα και το Οχάιο, αναφέρει αυτή η τελευταία δημοσκόπηση. Κατά τα άλλα, όλες οι λοιπές ενδείξεις προτίμησης ψήφου για τον Ομπάμα που έχει η ίδια δημοσκόπηση εμπίπτουν στην κατηγορία του «στατιστικού λάθους» του συν-μείον 3,4% . Στο Κολοράντο, η εκλογική αναμέτρηση των δύο πολιτικών γίνεται «στήθος με στήθος» (ισοψηφία 46%), αναφέρει η δημοσκόπηση αυτή.
Κανένας εκ των Ομπάμα-Ρόμνεϊ στις 4ήμερες αναζητήσεις από το Ipsos του εκλογικού αποτελέσματος, που γίνονται--σε διαπολιτειακή βάση--από τις αρχές Οκτωβρίου και μετά, δεν έχει λάβει ένα «σαφές» προβάδισμα.

Μάχη στήθος με στήθος

Συλλογικά, ανά πολιτεία, ο Ομπάμα προηγείται σε τρεις κρίσιμες πολιτείες, στον αγώνα να αποκτήσει την οριακή πλειοψηφία των 270 εκλεκτόρων, ικανή να τον διατηρήσει στον Λευκό Οίκο και μετά τον Ιανουάριο του 2013.

Ανεξαρτήτως του ποιόν τελικά θα ψηφίσουν, ποσοστό περίπου 52% των όσων συμμετείχαν στην τελευταία δημοσκόπηση του Ipsos απάντησαν πως «ο Ομπάμα θα νικήσει». Μόνον το 32% πιστεύει στη νίκη του Ρεπουμπλικάνου Ρόμνεϊ. Πράγματι, ο Ρόμνεϊ έχει οπωσδήποτε ανάγκη την νίκη στις περισσότερες από τις εννέα αμερικανικές πολιτείες, που σε αυτές τις προεδρικές το εκλογικό αποτέλεσμά τους θα προσδιορίσει τον νέο ένοικο του Λευκού Οίκου.

Στη Βιρτζίνια, ανάμεσα σε πολλές πολιτείες όπου καθ' όλες τις ενδείξεις μπορεί να υπερέχει τελικά ο Ομπάμα του Ρόμνεϊ, ο Αμερικανός πρόεδρος έχει το σαφέστερο προβάδισμα--είναι μια πολιτεία που μέχρι και το 2008 ήταν στην πολιτική επιρροή των Ρεπουμπλικάνων.

Εκεί λοιπόν υπάρχει πρόθεση ψήφου 48% για τον Ομπάμα, έναντι 45% για τον Ρόμνεϊ, πέραν κάθε «στατιστικού λάθους». Αν πάλι ο Ρόμνεϊ δεν νικήσει στο Οχάιο, θα δυσκολευτεί αφάνταστα να φθάσει στον Λευκό Οίκο στο τέλος Ιανουαρίου του 2013. Εκεί, όμως, το προβάδισμα εκ νέου είναι για τον Ομπάμα (47% προς 45%). Στη Φλόριντα, όπου ο Ρόμνεϊ σημείωνε εκλογική επιτυχία μέχρι πρότινος, τώρα έχουμε: Ομπάμα 48%-Ρόμνεϊ 46% .

Ποσοστό 27% των Αμερικανών που συμμετείχαν στην τελευταία δημοσκόπηση, έχουν ήδη ψηφίσει για τον νέο πρόεδρό τους--περισσότεροι από οποιαδήποτε άλλη παρόμοια εκλογή. Στην κατηγορία αυτών των εκλογέων, ο Ομπάμα υπερέχει με 51%, έναντι 44% για τον Ρόμνεϊ.

Αναλυτικότερα: Στο Κολοράντο η αντίστοιχη διαφορά είναι 51% προς 43% . Στη Φλόριντα είναι 52% προς 45%. Στο Οχάιο, όμως, η υπεροχή του Ομπάμα παρουσιάζεται κραταιά--είναι 59% προς 35% .

Αρνητικά τα ΜΜΕ για την εκστρατεία

Η κάλυψη, από τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, της προεκλογικής εκστρατείας και των δύο υποψήφιων προέδρων, είχε περισσότερο αρνητική παρά θετική χροιά, μια τάση που ήταν πολύ πιο εμφανής στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, διαπιστώνει μια έρευνα που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Όσον αφορά την προεκλογική εκστρατεία του απερχόμενου προέδρου Μπαράκ Ομπάμα, η κάλυψή της από τα μέσα ενημέρωσης δεν είχε τόσο αρνητικούς τόνους όσο εκείνη για τον Μιτ Ρόμνεϊ. Όμως, σύμφωνα με το ινστιτούτο Pew που πραγματοποίησε την έρευνα, η τάση αυτή αντιστράφηκε μετά την πρώτη τηλεοπτική μονομαχία τους, στις 3 Οκτωβρίου, και την υποτονική εμφάνιση του Ομπάμα σε αυτήν.

Ξεπέρασαν το 1,1 εκατομμύριο οι προεκλογικές διαφημίσεις
Περισσότερες από 1,1 εκατομμύρια διαφημίσεις προβλήθηκαν στα πλαίσια της προεκλογικής εκστρατείας για τις προεδρικές εκλογές της ερχόμενης Τρίτης και ο απερχόμενος πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα δαπάνησε τα περισσότερα χρήματα για να διαφημιστεί, σύμφωνα με μια ανάλυση του Wesleyan Media Project το οποίο παρακολουθεί και συγκεντρώνει όλες τις διαφημίσεις των υποψηφίων στις ομοσπονδιακές και πολιτειακές εκλογές.

Η έρευνα αυτή δείχνει ότι στη φετινή προεκλογική εκστρατεία προβλήθηκαν οι περισσότερες πολιτικές διαφημίσεις από ποτέ άλλοτε. Μάλιστα, καταγράφεται αύξηση σχεδόν 40% σε σχέση με τις εκλογές του 2008. Καθ' όλη την προεκλογική εκστρατεία, ο Ομπάμα προηγείται σε αριθμό διαφημίσεων. Το επιτελείο του έχει χρηματοδοτήσει περίπου το 50% όλων των διαφημίσων, ξεπερνώντας το επιτελείο του Ρόμνεϊ σε αναλογία 2,6 προς 1 όσον αφορά τις προβολές και τα χρήματα που δαπανήθηκαν.

Ωστόσο, αν καταμετρηθούν όλες οι διαφημίσεις υπέρ του ενός ή του άλλου υποψηφίου, αυτές υπέρ του Ομπάμα είναι μόλις 50.000 περισσότερες από εκείνες υπέρ του Ρόμνεϊ. Και αυτό γιατί ο Ρεπουμπλικάνος υποψήφιος βοηθήθηκε από 270.000 διαφημίσεις το κόστος των οποίων κατέβαλαν διάφορες οργανώσεις όπως η επιτροπή πολιτικής δράσης Restore Our Future και οι επιτροπές υπέρ των φοροαπαλλαγών Crossroads GPS και Americans for Prosperity. Οι οργανώσεις αυτές χρηματοδότησαν το 51% των διαφημίσεων υπέρ του Ρόμνεϊ.

«Πρόκειται, μακράν, για τις περισσότερες διαφημίσεις που έχουμε δει ποτέ σε προεδρικές εκλογές», σημείωσε η Έρικα Φράνκλιν Φάουλερ, η συνδιευθύντρια του Wesleyan Media Project. Η μελέτη αυτή βασίστηκε στην ανάλυση των διαφημίσεων που προβλήθηκαν από τις 11 Απριλίου μέχρι τις 29 Οκτωβρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου