Eνα νέο μοντέλο ενημέρωσης ξεκίνησε ήδη στη Νέα Φιλαδέλφεια και τη Νέα Χαλκηδόνα. Από εδώ, μπορείτε καθημερινά να ενημερώνεστε για ό,τι συμβαίνει στην πόλη μας, αλλά και να γίνετε ΕΣΕΙΣ ο ρεπόρτερ, που θα μας στέλνετε ό,τι βλέπετε γύρω σας και σας κάνει εντύπωση. Σας περιμένουμε στο mail ta.pragmata@yahoo.gr

Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010

Εδώ το κάναμε... American bar

Μεταφέρω εδώ τα σχόλια μερικών αναγνωστών για τα όσα συνέβησαν χθες στην Αθήνα, κυρίως με τον βουλευτή και π. υπουργό Κωστή Χατζηδάκη, κυρίως γιατί νομίζω ότι ο σχετικός διάλογος πρέπει να "ανοίξει" όχι μόνον σε όσους παρακολουθούν τα σχόλια περαμένων αναρτήσεων, αλλά σε όλους όσοι επισκέπτονται το μπλογκ μας.

Ανεργος αλλά όχι άεργος είπε...
Σίγουρα εικόνες σαν τις χθεσινές είναι σοκαριστικές. Όμως, αν θέλουμε να δούμε τα πράγματα ψύχραιμα και κατά το δυνατόν αντικειμενικά, πρέπει να σταθούμε σε μια λεπτομέρεια. Αυτοί που προπηλάκισαν τον πρώην υπουργό δεν ήταν (τουλάχιστον όπως φάνηκε στο video που έπαιξαν τα κανάλια) ούτε κουκουλοφόροι ούτε αντιεξουσιαστές ούτε τσογλάνια. Ήταν άνθρωποι που πολύ απλά καλούνται να ρίξουν δραματικά το βιωτικό τους επίπεδο και τον τρόπο ζωής τους. Νομίζω πως το χθεσινό περιστατικό ήταν μόνο η αρχή και πολύ φοβάμαι ότι αργά ή γρήγορα θα υπάρξει θύμα. Παρά το γεγονός όμως ότι είμαι εκ πεποιθήσεως κατά της βίας από όπου κι αν προέρχεται, δεν μπορώ να αδικήσω τους ανθρώπους αυτούς.
 
Ανώνυμος είπε...
Κουκουλοφόροι θα γίνουν οι πολιτικοί κι οι μεγαλοδημοσιογράφοι-παπαγαλάκια του συστήματος για να μην τους αναγνωρίζει ο κόσμος στο δρόμο. Όταν ξυλοκοπείται ένας βουλευτής όπως ο Χατζηδάκης ο οποίος στο κάτω κάτω ούτε σε σκάνδαλα έχει εμπλακεί, ούτε τους τόνους έχει ανεβάσει ποτέ, φανταστείτε τί έχει να γίνει με άλλους -ας μην πω ονόματα- που είναι βουτηγμένοι στη διαφθορά και τη διαπλοκή.

34 σχόλια:

  1. Η αλήθεια "αλήθεια" είναι ότι ο Χατζηδάκης έπρεπε να την πληρώσει τελευταίος αλλά έτσι όπως πάνε τα πράγματα σε λίγο θα κλειδώνονται στη Βουλή για να γλυτώσουν τα "λαμόγια".
    Ο Χατζηδάκης πλήρωσε τις αμαρτίες των άλλων γιατί τόλμησε να περιδιαβεί τη διαδήλωση για να πάει στο γραφείο του όπως είπαν. Μήπως τελικά έπρεπε να διαδηλώνει κι αυτός μαζί ώστε να τη γλυτώσει και να σταματήσει να ψηφίζει τα αντιλαικά μέτρα? Μόνο έτσι θα σωθούν μόνο αν πάρουν το μέρος του λαού που υποφέρει από τα μνημόνια. Και όπως όλοι είδαμε δεν ήταν αναρχικοί αυτοί που του επιτέθηκαν ούτε κουκουλοφόροι. Ήταν απλοί πολίτες θύματα της ρεμούλας των προηγουμένων 30 ετών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το πολιτικό σύστημα κατέρευσε16 Δεκεμβρίου 2010 στις 3:09 μ.μ.

    Θεωρώ ατυχέστατη τη σύγκριση των δικτατόρων με όσους βρίσκονται φάτσα κάρτα με τη φτώχεια και την πείνα. Όσο δε για τον Χατζηδάκη και τον κάθε Χατζηδάκη, τυχαίνει να εκπροσωπεί αυτούς που παίρνουν αποφάσεις για τις ζωές μας. Κι επειδή από την μεταπολίτευση και μετά, κάθε χρόνο αυτές οι αποφάσεις είναι όλο και χειρότερες, οι πολιτικοί θα αντιμετωπίζονται έτσι ακριβώς και χειρότερα. Ας τελειώνουμε πια με την παραμύθα της αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς. Όταν μου γ@μ@ς τη ζωή με τις αποφάσεις σου <> πολιτικέ, όπου σε βρίσκω θα σε τσακίζω ανελέητα. Και πες με όπως θες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προσωπικά εν γνώση των συνεπειών οποιουδήποτε νόμου δηλώνω πως όπου συναντήσω οποιονδήποτε από τους 300 της βουλής, θα τον "κράξω" ανελέητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Αλήθεια λες...
    Ε΄ναι δυνατόν να λέμε ότι δικαιολογούνται να ξυλοφορτώνουν έναν πολιτικό επειδή καλούνται να ρίξουν το βιοτικό τους επίπεδο; Δηλαδη αν εγώ έχω τέτοιο πρόβλημα, και πρέπει να ρίξω το βιοτικό μου επίπεδο, εσύ αγαπητέ με δικαιολογείς αν σε βρώ στο δρόμο να σε σπάσω στο ξύλο; Είναι λογική αυτή; Είναι δημοκρατική αντίληψη;

    Ναι! Όσο κι αν σοκάρεσαι αγαπητέ Αλήθεια, είναι δικαιολογημένο. Είναι απολύτως δικαιολογημένο και επιβεβλημένο να ξυλοφορτώνεται κάποιος ο οποίος παίρνει δυσάρεστες αποφάσεις για τις ζωές των πολλών. Κι επειδή κάπου διάβασα ότι ο εν λόγω πολιτικός είναι άμεμπτος να θυμίσω ότι έβαλε την υπογραφούλα του στο ξεπούλημα της Ολυμπιακής, στέλνοντας κόσμο στην ανεργία.
    Δεν είναι λογικό να σπάσεις εμένα στο ξύλο για το ρίξιμο του βιοτικού σου επιπέδου γιατί πολύ απλά ΕΓΩ δεν παίρνω αποφάσεις. Οι πολιτικοί όμως, με τους παχυλότατους μισθούς και τις μίζες που ξεπερνούν πολύ τους μισθούς αυτούς, δεν δικαιούνται ούτε να κυκλοφορούν στο δρόμο. Μην μπερδεύεσαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Λοιπόν, ίσως πρέπει να θυμηθούμε τα αυτονόητα, γιατί κάποιοι βγάζουν την ουρίτσα τους απέξω και... δεν κάνει.

    Αγαπητοί μου, τους πολιτικούς τους ψηφίζουμε ΕΜΕΙΣ, εντάξει; Δεν τους έβαλε κανείς από μόνος του εκεί. ΕΣΕΙΣ, ΕΓΩ, Ο ΑΛΛΟΣ πάει και βάει δίπλα στο όνομά τυος σταυρό στο ψηφοδέλιο, μην κάνετε λοιπόν σαν βιασθείσες παρθένες, το βάλατε κι εσείς (κι εγώ, δεν εξαιρώ υσικά ΟΥΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ) το χρεάκι σας, το χεράκι μας καλύτερα.

    Κι ας μη μου πει κανένας φίλος ότι "εγώ δεν τους ψηφίζω" γιατί στη Δημοκρατία αποφασίζουν οι πολλοί. Είμαστε σύμφωνοι; Στη Δημοκρατία αποφασίζουν οι πολλοί, συμφωνούμε σε αυτό; Γιατί αν ΔΕΝ συμφωνούμε, τότε ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ συμφωνεί, ουσιαστικά εργάζεται υπέρ ενός νέου Παπαδόπουλου, κι ας τον στενοχωρώ...

    Ποιος κρίνει, λοιπόν, ότι ο εν λόγω πολιτικός πήρε δυσάρεστες αποφάσεις και τον ξυλοφορτώνει; Ο καθένας μόνος του; Αν ναι, κι εγώ μπορεί να αποφασίσω ότι μου φταις εσύ, ναι ΕΣΥ, για τα προλβήματά μου και να σε κάνω ασήκωτο (ή εσύ εμένα, δεν παίζει ρόλο). Αν πάμε σε καταστάσεις αυτοδικίας, ο ισχυρότερος θα επιβιώνει. Κι ο ισχυρότερος, ίσως κάποια στιγμή είναι ένας νέος Παπαδόπουλος, ή το σταγονίδιό του.

    Φοβάμαι ότι βλέπετε το τυρί, κάποιοι, αλλά όχι τη φάκα. Αυτό πιστεύω, αυτό λέω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βασιλομήτωρ Φρειδερίκη16 Δεκεμβρίου 2010 στις 4:02 μ.μ.

    Επιστρέφουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ποιοί πολλοί ρε αδελφέ αποφασίζουν; Μας δουλεύεις; Στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές ψήφισαν οι μισοί. Θα μου πεις: "Ας πηγαίναν να ψηφίσουν". Μα τί να ψηφίσεις; Ψηφίσαμε Γιωργάκη για να φύγει ο Μπούλης της Ραφήνας και από το "λεφτά υπάρχουν" πήραμε μνημόνιο - ΔΝΤ. Ντόρα; Σαμαρά; KKE; Συνασπισμό; ΛΑΟΣ; Αφού είναι όλοι ίδιοι. Ολα τα γουρούνια έχουν ίδια μούρη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Ανώνυμος των 4.11 μμ

    Δηλαδή, μισό για να καταλάβω: Από όσους ανέφερες δεν σου κάνει κανένας, αλλά δεν κατεβαίνεις κι εσύ με τους φίλους σου στις εκλογές, που... προφανώς είστε η μόνη λύση για τη χώρα.

    Ρε μεγάλε μήπως δεν ξέρεις ακριβώς τι θέλεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ η αλήθεια 4:59 μ.μ.

    Καλά θα κάνεις να μην ειρωνεύεσαι τους αναγνώστες και συνομιλητές σου, ιδιαιτέρως όταν κατά δήλωσή σου σε παλαιότερο θέμα έχεις δηλώσει σεμνός και ταπεινός εκ φύσεως. Εξυπνακισμοί του τύπου: «δεν κατεβαίνεις κι εσύ με τους φίλους σου στις εκλογές, που... προφανώς είστε η μόνη λύση για τη χώρα» δεν σε τιμάνε.
    Είναι προφανές ότι εγώ και οι φίλοι μου δεν μπορούμε να ασχοληθούμε με την πολιτική γιατί δεν έχουμε ούτε και θέλουμε να έχουμε χορηγούς, όπως όλα ανεξαιρέτως τα κοινοβουλευτικά κόμματα και κομματίδια.
    Επίσης, το να μην με εκφράζουν τα υπάρχοντα κόμματα, δεν σημαίνει ότι δεν ξέρω τί ακριβώς θέλω. Ξέρω πολύ καλά τί ακριβώς θέλω: Μία ζωή όπου θα είναι αυτονόητο το δικαίωμα της εργασίας, της υγείας και της παιδείας. Μια ζωή με στοιχειώδη αξιοπρέπεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Ανώνυμος 5.47 μμ
    Χλευάζεις το επιχείρημά μου, αλλά δεν απαντάς σε αυτό. Δεν σε ειρωνεύομαι, αν ΚΑΝΕΙΣ δεν σου κάνει, κι αν απλώς θέλεις μια ζωή με στοιχειώδη αξιοπρέπεια, πρέπει να βρεις μια λύση. Κατέβα εσύ, αν κανείς άλλος δεν σου κάνει, γιατί το βλέπεις ειρωνικό; Υπάρχουν πάνω παό 20 κόματα -μικρά, μεγάλα, μεσαία, σοβαρά, λιγότερο σοβαρά κλπ- που ζητούν την ψήφο σου. Δεν βρίσκεις κανένα της αρεσκείας σου, και προκρίνεις ως μόνη λύση να παλκώνεις τον κόσμο στο ξύλο. Είναι αυτό δημοκρατική διέξοδος; Εγώ σε ειρωνεύομαι, ή μήπως εσύ;

    Ας μην κοροιδευόμαστε λοιπόν. Αν δέχεσαι το δημοκρατικό Πολίτευμα, δέχεσαι και τους κανόνες του. Αν τίποτα δεν σου κάνει, φτιάχνεις εσύ κάτι να σου κάνει. Πολύ σοβαρά το λέω. Προσωπικά πιστεύω ότι από όλα τα κόμματα που κυκλοφορούν στην πιάτσα, κάποιο θα σου κάνει -με παραχωρήσεις, φυσικά, όχι 100%. Αλλά το να τα ρίχουμε όλα στους άλλους και να το παίζουμε οργισμένοι νέοι, που θα κανουν την επανάστασή τους καταστρέφοντας ζωές και περιουσίες, να με συγχωρείς αγαπητέ, πολύ γιαλαντζί το βλέπω για επανάσταση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @ η αλήθεια 5:54 μ.μ.

    Να ξεκαθαρίσω κάτι προς αποφυγή παρεξήγησης: Δεν προκρίνω ως λύση το πλάκωμα του κόσμου γενικώς. Θεωρώ όμως δικαιολογημένη την αγανάκτηση του κόσμου όταν βλέπει μπροστά του πολιτικό και μάλιστα βουλευτή στην Ελλάδα του 2010. Αυτοί αποφασίζουν για τις ζωές μας και οι αποφάσεις τους είναι οδυνηρές. Το χειρότερο δε, είναι ότι προσπαθούν με λάθη να διορθώσουν δικά τους λάθη.

    Τώρα, σε ό,τι αφορά το επονομαζόμενο (σε πολλά εισαγωγικά) «Δημοκρατικό πολίτευμα». Βλέπεις εσύ καμιά δημοκρατία; Τί δημοκρατία είναι αυτή που περικόπτει βασικά και στοιχειώδη από το λαό, αλλά οι 300 και τα τσιράκια τους (βλ. υπάλληλοι της βουλής) παίρνουν 15 μισθούς; Ή μήπως είναι δημοκρατία η κληρονομικότητα στις έδρες; Κατά τ' άλλα διώξαμε τους λαομίσητους Γλύξμπουργκ.

    Οργισμένος (ευτυχώς) είμαι. Νέος (δυστυχώς) δεν είμαι. Αν και καλύτερα, γιατί στην Ελλάδα του ΔΝΤ δεν συμφέρει να είσαι νέος. Καλύτερα προς το ταξίδι στην αιώνια ανατολή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτηση και χωρίς να συμμερίζομαι τις απόψεις ούτε της Αλήθειας ούτε και του Ανώνυμου φίλου απλά παραθέτω τις δηλώσεις του Ντομινίκ Στρος-Καν για τα αποτελέσματα των πρόσφατων εκλογών
    «Η νίκη του κυβερνώντος κόμματος στην Ελλάδα στις αυτοδιοικητικές εκλογές δείχνει ότι το πρόγραμμα που εφαρμόσθηκε από την κυβέρνηση με την υποστήριξη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου έγινε κατανοητό, δήλωσε σήμερα ο γενικός διευθυντής του ΔΝΤ Ντομινίκ Στρος-Καν στο ραδιοφωνικό δίκτυο France Inter. "Τα νέα προγράμματα του ΔΝΤ, αναφέρομαι ιδιαίτερα στην Ελλάδα, έχουν συγκροτηθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται η αποκατάσταση της ισορροπίας, αλλά με την προστασία των πλέον αδύναμων, των πλέον ευάλωτων», εξήγησε ο Ντομινίκ Στρος-Καν. «Όταν τα έλεγα αυτά, μού έλεγαν, ‘ναι, λέγε εσύ, αλλά το ΔΝΤ είναι φιλελεύθερο...Η πραγματικότητα είναι ότι έγιναν εκλογές (στην Ελλάδα) και ότι η αριστερά στην εξουσία νίκησε’», είπε. «Αυτό που με ενδιαφέρει δεν είναι ότι νίκησε η αριστερά, αλλά ότι η κυβέρνηση, με το πρόγραμμα του ΔΝΤ, έγινε κατανοητή από την κοινή γνώμη και ότι η κοινή γνώμη υποστηρίζει την κυβέρνηση», πρόσθεσε. «Αυτό δεν συνέβη ποτέ στο παρελθόν. Δεν έχει ποτέ συμβεί, παρά το τόσο σκληρό πρόγραμμα που οι Έλληνες υποχρεώθηκαν να υποστηρίξουν, το να γίνει κατανοητό στον πληθυσμό ότι ήταν αναγκαίο και αυτός τελικά να υποστηρίξει στην πλειοψηφία του την υπάρχουσα κυβέρνηση», είπε" (Δήλωση Στρος Καν για τα εκλογικά αποτελέσματα, από www.sofokleousin.gr, 15/11/2010).»
    KAI να συμπληρώσω ότι ΑΠΟΧΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΗ και όταν λέμε αποχή δεν εννοούμε τις μόνο τις εκλογές ΤΡΕΜΟΥΝ όλοι τους ενεργούς Πολίτες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Διαμαντή, δε δημοσιεύεις κι αυτές τις φωτογραφίες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Helpdiamantis

    Εδώ δεν μπορώ να τις αναρτήσω -στα σχόλια δεν γίνονται αναρτήσεις φωτογραφιών (εκτός αν γίνονται, οπότε πρέπει να με...helpdiamantis...) αλλά μπορεί καθένας να κλικάρει στο μήνυμά σου πάνω στη λέξη ΑΥΤΕΣ για να τις δει. Είναι μια συνδικαλίστρια και υποψήφια της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, κτυπημένη από τα ΜΑΤ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πιστεύω ότι την πλήρωσε λάθος άνθρωπος, αλλά στις επαναστάσεις υπάρχουν και οι παράπλευρες απώλειες. Θα μου πεις τώρα, αυτή είναι επανάσταση όχι αλλά θα γίνει αν συνεχίσουν να την πληρώνουν οι συνταξιούχοι και οι άλλες όπως τις λένε ασθενείς ομάδες πληθυσμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. δε γίνεται να τις βάλεις στα σχόλια, αλλά άλλο ήθελα να πω. Δε γίνεται να υπάρχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά. Επίσης, η ευθύνη του κρατικού μηχανισμού είναι μεγαλύτερη - αυτοί υποτίθεται ότι εκφράζουν τη "δημοκρατική κοινωνία" μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @helpdiamantis

    Είναι προφανές ότι διαφωνούμε οριζόντια, κάθετα και διαγώνια. Δεν είναι κακό βέβαια, αλλά διαφωνούμε. Η αστυνομία έχει ΕΝΤΟΛΗ από την κοινωνία να επιβάλλει την τάξη, αυτό γίνεται απανταχού της γης. Εδώ στην Ελλάδα υπάρχει ένα διπλό πρόβλημα. Πρώτον, η ελλιπής -επιεικώς- εκπαίδευσή της την οδηγεί σε αλλεπάλληλες γκάφες, έως τραγωδίες, βλέπε Γρηγορόπουλο. Ο Κορκονέας πιστεύεις ότι ξεκίνησε τη μέρα του λέγοντας "βρε ποιον θα σκοτώσω σήμερα;". Κάτι η ελλιπής εκπαίδευση, κάτι η φόρτιση της στιγμής, κάτι η λογική του "τσαμπουκά" σκότωσε τζάμπα και βερεσέ ένα παλληκάρι και κατέστρεψε και τη δική του ζωή.
    Το δεύτερο ζήτημα είναι η επιβίωση της παλαιάς αντίληψης περί του "κράτους του χωροφύλακα". Πράγματι, τω καιρώ εκείνω η αντίληη αυτή είχε περιεχόμενο. Μέχρι και την πτώση της χούντας, ήταν δικαιολογημένη. Όχι όμως σήμερα. γιατί φτάσαμε στο αντίθετο άκρο. Να με ληστεύουν, να με σκοτώνουν (ΜΑΡΦΙΝ, θυμάσαι; λίγο μετά τον Γρηγορόπουλο αλλά για αυτούς δεν μιλάει κανείς γιατί δεν τους σκότωσε μπάτσος) κι η αστυνομία να μην μπορεί να με προστατεύσει.

    Είναι καλό αυτό αγαπητέ μου; Να με σκοτώνουν, να κλέβουν την τσάντα από τη γυναίκα ή την αδελφή ή την κόρη μου και να μην υπάρχει ένα όργανο της τάξης να επιβάλλει τη νομιμότητα. Ποια αξία έχει σήμερα η αντίληψη για το "κράτος του χωροφύλακα"; Η γνώμη μου είναι ξεκάθαρη: ΚΑΜΙΑ.

    Συνεπώς, ΒΕΒΑΙΩΣ πρέπει να υπάρχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά: Μια σοβαρή αστυνομία πρέπει να προστατεύει τους πολίτες από το κοινό έγκλημα και ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ το ίδιο με το δήθεν "τσαντισμένο" πολίτη που ξυλοφορτώνει ένα δημόσιο πρόσωπο -υπουργό ξεϋπουργό δεν με νιάζει. Τον ξέρω από την τηλεόραση, του φορτώνω ως ΑΥΤΟΔΙΚΙΑ την ενοχή για κάθε μου πρόβλημα και τον σπάω στο ξύλο για να "ξεδώσω". Ωραία κοινωνία!

    Αυτονόητα πράγματα στη Δημοκρατία, λέμε αυτή την ώρα. Αυτονόητα παντού, εκτός από τη σημερινή Ελλάδα. Αν σου αρέσει αυτό που γίνεται, εγώ πάω πάσο. Προσθέτω, όμως ότι ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @helpdiamantis (συνέχεια)

    Κι όλα όσα σου γράφω παραπάνω, αγαπητέ, στα γράφω ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ μου ότι αύριο- μεθαύριο μπορεί να είμαι εγώ το αντικείμενο πάνω στο οποίο θα "ξεδώσει" ένας άλλος "αγανακτισμένος" πολίτης, ο οποίος στο όνομα της ΑΥΤΟΔΙΚΙΑΣ θα με βαπτίσει "λακέ των μπάτσων" για όσα γράφω στο blog μου και θα με κάνει τούμπανο στο ξύλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αλήθεια,
    πολύ αφέλεια διαβλέπω στα επιχειρήματά σου και δεν μπορώ να εξηγήσω πως κάποιος που διατυπώνει πολιτικό λόγο, μιλάει σαν να γεννήθηκε χτες.

    Λες ας πούμε πως "στη Δημοκρατία αποφασίζουν οι πολλοί". Πρώτον, καλό είναι να ξεκαθαρίσουμε πως η Δημοκρατία είναι ακριβώς το πολίτευμα που σέβεται την κάθε μειοψηφία και όχι ένα ολοκληρωτικό μοντέλο που διοικείται χονδροειδώς από τις ορέξεις του 50+1 και τις επιβάλλει στους υπόλοιπους 50-1. Δεύτερον, ποιοι είναι αυτοί οι πολλοί που αποφάσισαν; Αυτοί που ψήφισαν τον Χατζηδάκη ως αρμόδιο να υπογράψει την καταδίκη του αερομεταφορέα και να ανοίξει ο δρόμος για εκατοντάδες απολύσεις; Πόσοι ήταν αυτοί; Πόσοι ήταν συνολικά αυτοί που ψήφισαν το εξουσιαστικό κόμμα; Πως εκφράζεται συνολικά η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ που με διάφορους τρόπους ΔΕΝ επιλέγει την παράταξη του Χατζηδάκη να εξουσιάσει; Και μην απαντήσεις, πως αυτή η πλειοψηφία είναι διαιρεμένη σε τόσα κόμματα και αποχές, γιατί ακριβώς εδώ φαίνεται το πραγματικό νόημα της Δημοκρατίας -στο κατά πόσο σέβεται τη γενική τάση και κατά πόσο η εξουσία (όσοι και να την εκλέξανε) λειτουργεί για το κοινό καλό. Κατά πόσο δηλαδή, είναι σε θέση η εξουσία να αφουγκραστεί τις απόψεις ΟΛΩΝ σχετικά με το τι εστί κοινό καλό και ΟΧΙ μόνο των ψηφοφόρων της ή -ακόμα χειρότερα- των βουλευτών της.

    Άλλο τώρα. Λες για την "ελλιπή -επιεικώς- εκπαίδευσή της την οδηγεί σε αλλεπάλληλες γκάφες, έως τραγωδίες, βλέπε Γρηγορόπουλο". Που φάνηκε η ελλιπής εκπαίδευση; Κατευθείαν στόχο στην καρδιά βρήκε ο μπαγάσας, μια χαρά σημάδι ήξερε. Όσο για το αν ψαχνόταν να σκοτώσει εκείνο το βράδι, έκανες μήπως τον κόπο να παρακολουθήσεις τις καταθέσεις ΟΛΩΝ των αυτόπτων μαρτύρων; Πάνω-κάτω ΟΛΟΙ δίνουν αυτή την εικόνα. Καθ'υπέρβαση καθήκοντος αυτό το γουρούνι, αντί να πάει σε περιστατικό στην Αλεξάνδρας (που δέχτηκε κλήση), έγραψε το κέντρο στα τέτοια του, και τριγύριζε τα Εξάρχεια με το χέρι πάνω στο όπλο. Από την αρχή της "συμπλοκής" μανούριαζε με τα πιτσιρίκια, κρατώντας το όπλο. Οι θαμώνες του διπλανού καφέ που κάθονταν απέναντι μπήκαν μέσα στο μαγαζί από φόβο, γιατί έβλεπαν από ώρα ότι ο άνθρωπος ήταν έτοιμος για το παραπάνω βήμα. Ρίξε μια ματιά στις καταθέσεις τους, οι οποίες δεν είναι μία και δύο, αλλά πάνω από δέκα νοματαίοι. ΠΟια φόρτιση της στιγμής και κουραφέξαλα; Στο ίδιο το δικαστήριο αποδείχτηκε πως δεν υπήρξε η παραμικρή συμπλοκή ούτε επεισόδια, ούτε καν έμπαινε σε κίνδυνο η ακεραιότητα των μπάτσων. Ανενόχλητοι και χωρίς περιπολικό έφυγαν από τον τόπο του εγκλήματος, χαλαροί, χωρίς καν να δουν τι απέγινε μετά τους πυροβολισμούς και ενώ ακούγονται φωνές που καλούν για ασθενοφόρο. Εκείνοι όχι μόνο ασθενοφόρο δεν κάλεσαν, αλλά ούτε ενημέρωσαν το τμήμα τους πως έβγαλαν όπλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Για τους νεκρούς στη Μαρφίν λες με νόημα πως "για αυτούς δεν μιλάει κανείς γιατί δεν τους σκότωσε μπάτσος". Δεν ξέρω γιατί δεν καταλαβαίνεις τη διαφορά, αλλά αυτό ανήκει στον κοινό ποινικό κώδικα και λέγεται ΕΓΚΛΗΜΑ. Δεν συμψηφίζεται με άλλους φόνους ή άλλα περιστατικά. Δεν είναι πλευρές και αντίπαλοι, για να στο πω έτσι. Από την άλλη, όταν ο φόνος γίνεται ΑΝΑΙΤΙΑ από κρατικό λειτουργό που φέρει όπλο ΟΧΙ για να πυροβολεί αυτοβούλως, αλλά υπό προϋποθέσεις που ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ από νομικές διατάξεις, τότε είναι θεσμικό το θέμα. Δεν είναι απλώς ένα έγκλημα για να αποφανθούν τα ποινικά δικαστήρια. Συγκεκριμένα πάντως για τη Μαρφίν, είναι βολική η θεωρία των μολότωφ που έκαψαν ένα ολόκληρο κτίριο. Για τις εγκληματικές ευθύνες της τράπεζας κουβέντα όμως -οι οποίες μυρίζουν άσχημα.

    Τέλος, όλο αυτό το λογύδριο για την αναγκαιότητα βίας από πλευράς αστυνομίας το έβγαλες με αφορμή τη φωτογραφία της ξυλοδαρμένης διαδηλώτριας, για την οποία φυσικά δεν έχεις ιδέα αν όντως συμμετείχε σε διασάλευση της τάξης. Δυο μέτρα δυο σταθμά ωραίο να το λες. Να το πεις και στον ταλαίπωρο Κύπριο με τη ζαρντινιέρα που το μεγαλύτερο του έγκλημα ήταν ότι κυκλοφορούσε στο δρόμο την ώρα που προχωρούσε μια πορεία δίπλα του. Να το πεις και στον Γλέζο που τον ψέκασαν σαν κατσαρίδα επειδή απλά κρατούσε το πανό και διαδήλωνε στο Σύνταγμα. Έφαγε τρεις φάπες ο Χατζηδάκης και όλη η comme-il-faut δημοκρατικοί αναστατώθηκαν. Δεν αναστατώνεται όμως κανείς όταν η δημοκρατία βιαζεται καθημερινά από τα είπα-ξείπα ενός εντεταλμένου χαρτογιακά (Παπακωνσταντίνου) εν είδει διαγγελμάτων του ΔΝΤ. Δεν αναστατώνεται κανείς όταν ο δημοκρατικός λόγος γίνεται παιχνίδι στις ορέξεις του Παγκαλού που μας βεβαιώνει ότι "μαζί τα φάγαμε". Δεν αναστατώνεται κανείς που έχει καταλυθεί κάθε δυνατότητα θεσμικής παρέμβασης του πολίτη στα κοινά και το μόνο αρμόδιο όργανο να αποφασίζει είναι το 150+1 της Βουλής. Αυτό νομίζεις πως είναι η δημοκρατία; Σε ενημερώνω πως αυτό λέγεται απλώς δημοκρατικός συγκεντρωτισμός. Και το "δημοκρατικός" ως επίθετο συζητιέται από τη στιγμή που έχουν εξευτελιστεί και οι διαδικασίες μέσα από τις οποίες οι υπεύθυνιο λογοδοτούν και ελέγχονται.

    Δεν δικαιολογώ καμία φάπα και κανένα καδρόνι, αλλά τόση βλακεία και συμψηφισμός ενοχλούν. Και ετοιμάζουν το έδαφος για περισσότερες φάπες. Δεν είναι το πιστεύω μου αυτό. Είναι η ερμηνεία μου πάνω στους νόμους δράσης-αντίδρασης όπως τους βλέπω να έρχονται στην κοινωνία μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @Μουτζαχεντίν
    Σε πολλά έχεις δίκιο, σε άλλα όχι. Αρχίζω από τον Κορκονέα. Δεν διαφωνώ μαζί σου, δεν του ρίχνω ελαφρυντικά, αλλά η ελλιπής εκπαίδευση της αστυνομίας είναι γεγονός και το ξέρουμε όλοι. Τέλος πάντων για τη δεύτερη παράγραφό σου, ουσιαστικές διαφωνίες δεν έχω, ένα παράδειγμα των ημερών έφερα, αλλά ότι ο Κορκονέας δεν έχει ελαφρυντικά είναι σαφές και ξεκάθαρο.

    Πάμε στην πρώτη σου παράγραφο, με την οποία διαφωνώ (εν μέρει). Πράγματι πολύ σωστά λες ότι η Δημοκρατία πρέπει να σέβεται τις μειοψηφίες. Πολύ σωστά. Που είναι το λάθος σου (κατά τη γνώμη μου πάντα, συζήτηση κάνουμε δεν διεκδικών το αλάθητο, προς Θεού, αλλά επειδή διαφωνώ λέω ότι κατ' εμέ κάνεις λάθος): Όται ενώ παραδέχεσαι πως στη Δημοκρατάι αποφασίζουν οι πολλοί (και σέβονται τους λίγους, το επαναλαμβάνω) μετά λες ότι το γενικό καλό είναι να συνεχίσει π.χ. η Ολυμπιακή να έχει 1 εκατομμύριο έλλειμμα την ημέρα. Αυτό το γενκό καλό ΠΟΙΟΣ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ αγαπητέ; Εγώ λέω οι πολλοί. Κι πειδή οι πολλοί εξέλεξαν κάθε Κυβέρνηση που εξελέγη, οι πολλοί της αναθέτουν να εφαρμόσει την πολιτική της. Αυτά μαθαίνονται στα πρώτα τρία μαθήματα της Αγωγής του Πολίτη στα δημοτικά, είναι δυνατό να γίνονται αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης; Δεδομένα είναι. Ας πήγαιναν οι περισσότεροι να αναθέσουν με την ψήφο τους τη νεντιλή εφαρμογής του προγράμματός του σε άλλο κόμμα. Τότε, πήγαν στο κόμα του Χατζηδάκη. Τι να κάνουμε; Να πούμε ότι για μας το "γενικό καλό" ορίζεται από τους λίγους; Ορίζεται από τους πολλούς, αυτό είναι η Δημοκρατία.

    Τια απόψεις ΟΛΩΝ, όπως λες, καμία εξουσία δεν μπορεί να τις αφουγκραστεί, αφού αυτές οι απόψεις ΔΕΝ ΣΥΜΠΙΠΤΟΥΝ μεταξύ τους. Άρα αν πρέπει να υπερισχύσουν κάποιες απόψεις, αυτές υποχρεωτικά είναι των ΠΟΛΛΩΝ.

    Ωραία όλα αυτά, στα οποία συμφωνούμε και τα άλλα στα οποία διαφωνούμε. Δεν είδα όμωςνα μου λες αν οι όποιες διαφωνίες στη Δημοκρατία λύνονται μέσα από τα θεσμικά της όργανα, ή με το νόμο της αυτοδικίας (γνωστό και ως νόμο του Λυντς, εξ ου και το λυντσάρισμα). Επ αυτού θα μπορούσα να έχω την άποψή σου, αγαπητέ Μουζαχεντίν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ Μουτζαχεντίν
    Δεν είχα δει το δεύτερο σχόλιό σου γι αυτό απάντησα μόνο στο πρώτο. Εν μέρει καλύπτει τις ερωτήσεις μου, αλλά εσύ, με πραγματικά αξιόλογο επίπεδο επιχειρημάτων, να λες ότι απλά είναι "βολική" η "θεωρία των μολότοφ" δεν το περίμενα. Θεωρία είναι; Πώς τόσες πολλές φωτογραφίες δείχνουν ότι είναι πράξη... Πώς η βία του κράτους -στν οποία δεν υπάρχει διαφωνία- είναι πράξη και η δράση των "μολότοφ" είναι... θεωρία;

    Κι επίσης, συγνώμη αγαπητέ, αλλά συγκρητισμό και μάλιστα χονδροειδή κάνεις εσύ. Γιατί ΕΞΟΜΕΙΩΝΕΙΣ το νόμο του Λυντς με μια πολιτική σου διαφωνία (για τον Πάγκαλο, ας πούμε, ή για τον Παπακωνσταντίνου που λες). Δηλαδή η λογική σου είναι ότι αν μια ελάχιστη μειοψηφία διαφωνεί με όσα γίνονται από μια ΕΚΛΕΓΜΕΝΗ κυβέρνηση (κι εγώ προσωπικά διαφωνώ, αν σε ενδιαφέρει η θέση μου), ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ να τα κανει λαμπόγυαλο, και κακώς ενοχλούμαστε οι -κατ' εσέ- κομιλφό Δημοκράτες.

    Λοιπόν, να πούμε και το τελευταίο παράδειγμα: ΠΟΥΘΕΝΑ στον κόσμο δεν γίνονται αυτά, και μάλιστα με τέτοια συχνότητα. Στη Γένοβα πριν από χρόνια, μάλιστα, υπήρξε η σπίθα της Επανάστασης. Δεν άναψε η σπίθα, δεν έγινε επαναστατική φωτιά, πάμε γι άλλα. Στο Γκέτεμποργκ, επίσης υπήρξε μια σπίθα. Και αλλού. Αυτό όμως που γίνεται εδώ είναι μια γιαλαντζί επαναλαμβανόμενη προσπάθεια -να το πούμε με το όνομά του, Μουτζαχεντίν;- ΝΑ ΓΚΡΕΜΙΣΤΕΙ Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ. Ούτε τους πήρε ο πόνος για τα όσα είπε ο Πάγκαλος, ούτε τίποτα. Κι ούτε το πρόβλημά τους είναι στο 2010. Το πραγματικό τους πρόβλημα είναι στο 1989.

    Υπάρχει ΠΡΑΓΜΑΤΙ ένα μέρος του πληθυσμού που λόγω κρίσης δοκιμάζεται άγρια. Αλλά, αγαπητέ, ΔΕΝ είναι αυτοί που διαδηλώνουν γιατί τους μειώνεται ο μισθός. Είναι αυτοί που στον ιδιωτικό τομέα ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ (δηλαδή τους εξαφανίζεται ο μισθός), ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΞΑΝΑΒΡΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ, χάνουν τα αυγά και τα πασχάλια κι αισθάνονται να γκρεμίζεται ο τόπος γύρω τους. Κι αντί να βοηθήσουμε τα μαγαζάκια να μην κλείσουν, εμείς (τα ρετιρέ που έλεγε και ο Αντρέας) κλείνουμε τους δρόμους, κατεβάζουμε γενικούς διακόπτες, δεν αφήνουμε τον κοσμάκη να πάει στον προορισμό του κλπ. Γιατί; Η δική μου απάντηση είναι ότι ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ. Είμαι πεπεισμένος για αυτό. Μακάρι να δω μια τέτοια επιχειρηματολογία που να με μεταπείσει. Μακάρι.

    Ε! Πάντως με αυτή τη λογική, κανένας Δημοκράτης κομιλφό ή άλλος, πάντως γνήσιος κι όχι κατ' όνομα Δημοκράτης δεν μπορεί να συμφωνήσει, να με συγχωρείς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πρόσεξε, κάνεις κάτι διαλεκτικά (και συλλογιστικά) επικίνδυνο: βάσει κάποιων δικών μου αφορισμών ή θέσεων, φτιάχνεις ένα εποικοδόμημα συμπερασμάτων που υποτίθεται πως αντανακλά στα πιστεύω μου και στη θεώρησή μου, και στην ουσία απαντάς σε αυτό -χωρίς όμως αναγκαστικά να ασπάζομαι (ούτε καν να έχω πει) όσα μου χρεώνεις. Δες ας πούμε:
    "μετά λες ότι το γενικό καλό είναι να συνεχίσει π.χ. η Ολυμπιακή να έχει 1 εκατομμύριο έλλειμμα την ημέρα." Δεν το είπα πουθενά αυτό, ούτε και το υπονόησα. Και αν με ρωτάς τώρα, δεν το πιστεύω, όπως δεν πιστεύω ότι μπορεί να απομονωθεί έτσι και να κατακερματιστεί αυτή η κουβέντα. Πολύ περισσότερο, δεν μπορεί να ισχύσει μια λογική "ή λύση (και άνεργοι) στην Ολυμπιακή ή φάπες στον Χατζηδάκη".

    Σχετικά με τα πρόχειρα μαθήματα δημοκρατικής αγωγής που μου κάνεις, γράφεις μεταξύ άλλων: "ας πήγαιναν οι περισσότεροι να αναθέσουν με την ψήφο τους τη νεντιλή εφαρμογής του προγράμματός του σε άλλο κόμμα. Τότε, πήγαν στο κόμα του Χατζηδάκη." Αλήθεια; Στο κόμμα του Χατζηδάκη πήγαν οι πολλοί; Μήπως γίνεται κάποια λαθροχειρία εδώ -συνεπικουρούμενη βέβαια από τη γελοιότητα του πλειοψηφικού συστήματος εκλογής που μόνο κατ'επίφαση μπορεί να θεωρηθεί αντιπροσωπευτικό των τάσεων; Επιπλέον, τι άποψη είναι αυτή για τη δημοκρατία; "Ας κόψουν το λαιμό τους που δεν πέρασε το 50-1"; Σου ξαναλέω πως ακριβώς αυτό λέγεται δημοκρατικός συγκεντρωτισμός. Ακόμα και η ψήφος και η λαϊκή εντολή, ελέγχεται και επανελέγχεται. Δεν είναι λευκή επιταγή για οποιαδήποτε όρεξη μιας παράταξης, είτε περιγράφεται στο πρόγραμμά της είτε όχι, είτε ακόμα κι αν είναι ακριβώς αντίθετη από προεκλογικές δεσμεύσεις.

    "Να πούμε ότι για μας το "γενικό καλό" ορίζεται από τους λίγους; Ορίζεται από τους πολλούς, αυτό είναι η Δημοκρατία."
    Εγώ από τους λίγους βλέπω να ορίζεται. Αν έχεις σοβαρά στοιχεία ότι γίνεται το αντίθετο, κατέθεσέ τα να το εννοήσω. Αυτά τα γενικά συναισθηματικά για το τι είναι η Δημοκρατία και οι κάμποι και τα ψηλά βουνά, δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματική εικόνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Λες επίσης πως "τις απόψεις ΟΛΩΝ, καμία εξουσία δεν μπορεί να τις αφουγκραστεί, αφού αυτές οι απόψεις ΔΕΝ ΣΥΜΠΙΠΤΟΥΝ μεταξύ τους". ΛΑΘΟΣ. Η πρώτη πλειοψηφικά πολιτική δύναμη ΔΕΝ είναι ένας νικητής σε διαγωνισμό και αφού νίκησε θα κάνει του κεφαλιού της. Εδώ γίνεται μεγάλη λαθροχειρία, η οποία έχει συνηθιστεί και στην καθημερινή πρακτική και τα λεγόμενα των βουλευτών, και θέλει να εννοούμε "κυβέρνηση" την πρώτη παράταξη. Η Βουλή συγκροτείται από 300 βουλευτές και αποτελεί νομοθετικό σώμα ΣΥΝΟΛΙΚΑ, δεν χωρίζεται σε παρατάξεις. Υποτίθεται πως οι 300 προτείνουν λύσεις ή διατυπώνουν ενστάσεις στο πλαίσιο συγκρότησης νόμων. ΔΕΝ είναι δημόσιο καφενείο και ΔΕΝ είναι ένα φορέας χωρισμένος σε εκείνους που προτείνουν (ή επιβάλλουν) και εκείνους που καταγγέλουν (ή αδιαφορούν).

    Πάμε πάλι στο ίδιο σφάλμα συλλογιστικής, το οποίο σε κάνει να μου χρεώνεις πως "η λογική σου είναι ότι αν μια ελάχιστη μειοψηφία διαφωνεί με όσα γίνονται από μια ΕΚΛΕΓΜΕΝΗ κυβέρνηση, ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ να τα κανει λαμπόγυαλο, και κακώς ενοχλούμαστε οι -κατ' εσέ- κομιλφό Δημοκράτες." Πότε το έγραψα αυτό; ΑΠό που το συμπέρανες αλήθεια; Η τελευταία μου αράδα "δεν δικαιολογώ καμία φάπα και κανένα καδρόνι", δεν σου λέει τίποτα; Από που κι ως που εξομοιώνω τις πολιτικές μου διαφωνίες με τον νόμο του Λυντς;

    Για να μην το κουράσω παραπάνω, ο τρόπος που επιχειρηματολογείς εδώ και απαντάς επί του προκειμένου, προσιδιάζει της καθεστωτικής νιρβάνας και της σχετικής ανάγνωσής της: άλλα μέτρα και σταθμά για τις κυβερνητικές αυθαιρεσίες, άλλα για τις αντιδράσεις. Επίσης λειτουργεί μόνο με ακραία δίπολα: από τη μια η δημοκρατία, οι νόμοι της και οι καταναγκασμοί της και από την άλλη ακραία στοιχεία που την καταλύουν (που εν πολλοίς εμπίπτουν στον ποινικό κώδικα). Κάπου ανάμεσα βρίσκει χώρο και περνά και μας προσπερνά, η πραγματική ανάγνωση των σημείων και των καταστάσεων. Γι'αυτό οι κομιλφό θα ανησυχήσουν για τη δημοκρατία ξανά μόλις πέσει η επόμενη φάπα σε κάποιο αξιωματούχο. Ως τότε η δημοκρατία, αλλά και η ζωή μας, βιάζεται καθημερινά και δεν έχουμε το θάρρος ούτε με το δάχτυλο να δείξουμε τον φταίχτη. Όταν τρώει φάπες ο Χατζηδάκης, εσύ κάθεσαι και συζητάς μήπως έκανε τη δουλειά του όταν υπέγραφε τη συμφωνία για την Ολυμπιακή και μήπως κατάφερε μείωση στο έλλειμμα. Πάντα με το πρόσχημα των ελλειμματικών ταμείων, υπογράφονται αυτές οι απεχθείς συμβάσεις και ιδιωτικοποιήσεις. Είδες εσύ ποτέ να μειώνεται το έλλειμμα; Αντίθετα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Σχετικά με την τελευταία παράγραφο του δεύτερου σχολίου σου, πόσο σίγουρος μπορείς να είσαι γι αυτές τις διαπιστώσεις; Και έλεος πλέον με αυτή τη στρεψόδικη λογική που πέρασε στο δημόσιο λόγο ο Πάγκαλος και που οδηγεί σε έναν άθλιο κοινωνικό αυτοματισμό χωρίς προηγούμενο: κάποτε δήθεν ήταν μιζέρια και κακομοιριά το δημοσιοϋπαλληλίκι και κοίταζε ο ιδιωτικός υπάλληλος αφ'υψηλού και χάι με χρυσά κουτάλια. Τώρα είναι και καλά ο βολεμένος δημόσιος υπάλληλος (που "τα έφαγε"), που αυτός δήθεν ευθύνεται για το έλλειμμα και όλα τα χρέη, που πλούτισε, που βολεύτηκε, και ο χωρίς στον ήλιο μοίρα του ιδιωτικού τομέα, του οποίου εχθρός είναι (ή τον μάθανε να είναι) ο δημόσιος υπάλληλος. Ξεχνάμε πως οι κρατικές παροχές προέρχονται από αναδιανομή των χρημάτων ΟΛΩΝ των πολιτών και δεν χρησιμοποιούντια μόνο προς όφελος του δημόσιου τομέα. Αντί όμως να δείχνουμε ΟΛΟΙ με το δάχτυλο προς τη σπατάλη και το φαγοπότι των ασφαλιστικών ταμείων, εμείς χωριζόμαστε σε πλευρές και δείχνουμε μια ελίτ βολεμένων και κάποιους μεροκαματιάρηδες, επειδή στην ουσία φθονούμε την πιο σταθερή θέση τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @Μουτζαχεντίν

    Λυπάμαι που θα σε δυσαρεστήσω, αλλά δεν είναι όπως τα λες. Όταν λες για τον Χατζηδάκης -που τις έφαγε- "τον Χατζηδάκη ως αρμόδιο να υπογράψει την καταδίκη του αερομεταφορέα και να ανοίξει ο δρόμος για εκατοντάδες απολύσεις;", ΑΥΤΟ ΕΝΝΟΕΙΣ: Να παραμείνει η Ολυμπιακή με ένα εκατομμύριο χρέη ημερησίως. Διότι κανείς άλλος, από κανένα κόμμα δεν βρήκε άλλη λύση.

    Και για να μην το κουράζουμε, όπως λες, το μόνο σημείο στο οποίο δεν απάντησες είναι αυτό της συνειδητής προσπάθειας γκρεμίσματος του καπιταλισμοιύ, εγώ το λέω Ανοικτή Κοινωνία, αλλά ας μην μείνουμε στην ορολογία. Αν δεν βλέπεις ΚΑΜΙΑ λύση, κι αν εσύ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ αυτά πυο πιστεύεις για σωστά να τα κάνεις πολιτική πρόταση και να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του κόσμου, τότε είναι σαφές για όποιον δεν είναι αφελής, ότι το πρόβλημά σου είναι το σύστημα της Αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας.

    Να πάμε κι ένα βήμα πιο πέρα; Και το δικό μου πρόβλημα είναι αυτό το σύστημα, έτσι όπως λειτουργεί -μάλλον ΔΕΝ λειτουργεί- στην Ελλάδα. Αλλά εγώ θέλω να το αλλάξω και να το φέρω κοντύτερα στις δημοκρατίες της Δύσης -τη Γαλλία, τη Βρετανία, ακόμα την Ιταλία και την Ισπανία και -με αρκετές αλλαγές- τις ΗΠΑ. Το πρόβλημα φίλε Μουτζαχεντίν είναι τι ακριβώς θέλεις εσύ να κάνεις αλλάζοντας το σύστημα που σήμερα μας ταλαιπωρεί και μας καταπιέζει. Να ξαναπάμε πίσω στο χρεοκοπημένο και καταρρεύσαν μοντέλο της ΕΣΣΔ; Να βρείτε να το πείτε παιδιά, δεν θα παίζουμε τον παπά εδώ (εδώ στην Ελλάδα εννοώ). Και ο κάθε εσύ, δεν το προσωποποιώ, να μην παρεξηγηθώ. Υπάρχει, όμως, στην Ελλάδα μια λαγνεία για την ΕΣΣΔ, το πιο ανελεύθερο σύστημα μετά τους ναζί και τους φασίστες -ίσως το ίδιο ανελεύθυερο σύστημα, αλλά να μην ανοίξουμε κι άλλα θέματα εδώ. Και για αυτή τη λαγνεία της ελληνικής κοινωνίας για την ΕΣΣΔ (κι εσύ μίλησες απαξιωτικά για ιδιωτικοποιήσεις, αλλά ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΝ ΕΤΕΙ 2010)για αυτή τη λαγνεία λέω της ελληνικη΄ς κοινωνίας για το κράτος και την ΕΣΣΔ φταίει πρώτα κα κύρια αυτή η ξεφτιλισμένη δεξιά που υπάρχει στην Ελλάδα, αυτοί οι λούμπεν τενεκέδες που δεν διάβασαν ούτε ένα βιβλίο στη ζωή τους, που κάνουν την κομματική ζωή υποκατάστατο της ανύπαρκτης κοινωνικής τους ζωής, που ιδεολογικά είναι άνευροι και αστοιχείωτοι, και που έχουν αντιγράψει τις χειρότερες εκφάνσεις του ΠΑΣΟΚικού κυβερνητισμού (ρουσφέτια, πελατειακό κράτος αδιαφάνεια, λαμογιές), χωρίς όμως να είναι σε θέση να αντιγράψουν και τις καλύτερες.

    Δες ποιες ιδέες κυριάρχησαν στην Ελλάδα τα τελευταία τριάντα χρόνια. Όχι στα κλειστά σαλόνια της εξουσίας, αλλά στην κοινωνία, στο πεζοδρόμιο. Δες και τη σημερινή κατάντια μας. Αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Επιμένεις να μετατοπίζεις κάθε φορά το σημείο αναφοράς και να στρεψοδικείς με τις κουβέντες μου. Επειδή εσύ διαβάζεις "έλλειμμα στην Ολυμπιακή" και "πρόταση από Χατζηδάκη για εξυγίανση και μείωση του ελλείμματος" δεν σημαίνει πως οι δύο έννοιες τέμνονται. Θέλω να πω πως επειδή κάποιος προχώρησε σε μια απόφαση σχετική με το ζήτημα, δεν σημαίνει πως έδωσε και λύση. Η ιδιωτικοποίηση δεν είναι από μόνη της λύση. Οι όροι με τους οποίους γίνεται έχουν σημασία, καθώς και ο στόχος, η κατεύθυνση της λύσης π.χ. αν γίνεται προς όφελος συγκεκριμένων ή προς όφελος του αερομεταφορέα, αν δηλαδή η λύση συντηρεί την προβληματική κατάσταση της επιχείρισης ή όχι. Σε αυτό, δεν νομίζω να έχεις να αντιπαραβάλλεις κάποιο πειστικό επιχείρημα ότι ο Χατζηδάκης έδωσε καίρια λύση.

    Βέβαια, στο παράθεμά μου που χρησιμοποιείς, αποφεύγεις να σχολιάσεις την ουσία του -και η ουσία του δεν είναι τι πιστεύω εγώ για την Ολυμπιακή. Στην πρόταση απ'όπου αλίευσες την κουβέντα μου και την απομόνωσες, ουσιαστικά αναφέρομαι και στις προγραμματικές δηλώσεις των βουλευτών/υπουργών και κατά πόσο αυτές ελέγχονται ή κατά πόσο ψηφίζονται γι αυτές. Ήταν πουθενά στις δεσμεύσεις τους η συγκεκριμένη απόφαση του Χατζηδάκη; Μια χαρά λες ότι τον ψήφισαν. Ότι η κυβέρνηση έπεσε όμως δεν το λες (προφανώς όχι μόνο γι αυτό, αλλά και γι άλλα πολλά και ένα σωρό αυθαιρεσίες στο όνομα της λαϊκής εντολής). Συνεπώς, όπως ο πολύς ο κόσμος τον ψήφισε για να δώσει λύση στο θέμα της Ολυμπιακής, ο πολύς ο κόσμος έκρινε συνολικά ότι οι λύσεις τους ήταν ανεπαρκείς. Ή κάνω λάθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Σε αυτά που "δεν απάντησα", δεν καταλαβαίνω γιατί ο διάλογος ορίζεται βάσει των απαντήσεων που θα δώσω σε διάφορα φαντασιακά που με εγκαλείς. Καλά κάνεις και τα πιστεύεις όσα πιστεύεις. Θα απαντάω σε κάθε τι που πιστεύεις και κάθε ερώτημα που μου θέτεις; Εγώ, ας πούμε, δεν βρίσκω καμία "συνειδητή προσπάθειας γκρεμίσματος του καπιταλισμού". Ίσα ίσα, στις ίδιες πράξεις, βλέπω κάτι ακόμα πιο γελοίο πολιτικά, στείρο, ατελέσφορο και αναποτελεσματικό. Το "συνειδητή" δηλαδή για μένα είναι έωλο. Κανένα γκρέμισμα δεν υφίσταται. Απεναντίας, οι περισσότεροι δήθεν αρνητές του συστήματος, βάλλουν μόνο μέσα από συστημικές θέσεις και νόρμες, οι οποίες τους εξασφαλίζουν χώρο και φωνή (ίσως και μισθό). Και σ'αυτό νομίζω πως συμφωνούμε.

    Αλλά δεν μπορείς να μου χρεώνεις πως έχω πολιτειακό θέμα, επειδή δεν πρόλαβα στα σχόλια ενός μπλογκ να μιλήσω για τις δικές μου προτάσεις. Αν θυμάσαι, προσπάθησα να κάνω μόνο μια ανάγνωση, αναφορικά και με την (εξωθεσμική και αντιδημοκρατική) επίθεση στον Χατζηδάκη. Ανάγνωση βάσει της πραγματικότητας, η οποία και εμένα με θλίβει. Αυτές οι αντιδράσεις του όχλου επίσης με θλίβουν και θεωρώ πως είναι η κατάντια του καθεστώτος μας, και όχι αιτίες κατάλυσής του. Αυτά είναι τα συμπτώματα, όχι ο ιός. Ο ιός έχει προσβάλλει το κοινωνικό σώμα πολλές δεκαετίες πριν, με ευθύνες που μοιράζονται και στους Χατζηδάκηδες αλλά και σε όσους τον χτυπάνε. Όχι εξίσου βέβαια.

    Σχετικά με τον όχλο, ακόμα και να καταφέρει κάτι, να σκοτώσει πέντε-έξι υπουργούς φερ'ειπείν ή να τους σαπίσει στις σφαλιάρες, δυστυχώς δεν θα προχωρήσει κάτι παραπέρα. Όσο και αν αιτιολογείται (ή δικαιολογείται) η έκφραση αυτής της νέμεσης, το μόνο που αναπαράγει είναι σαπίλα. Εξηγώντας (ακόμα και δικαιολογώντας) τις φάπες στον Χατζηδάκη, δεν σημαίνει πως τάσσεται κανείς αναφανδόν υπέρ αντιδημοκρατικών μεθόδων. Κουβέντα κάνουμε, δεν βγήκα εγώ να χτυπήσω τον βουλευτή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Σε αυτά που "δεν απάντησα", δεν καταλαβαίνω γιατί ο διάλογος ορίζεται βάσει των απαντήσεων που θα δώσω σε διάφορα φαντασιακά που με εγκαλείς. Καλά κάνεις και τα πιστεύεις όσα πιστεύεις. Θα απαντάω σε κάθε τι που πιστεύεις και κάθε ερώτημα που μου θέτεις; Εγώ, ας πούμε, δεν βρίσκω καμία "συνειδητή προσπάθειας γκρεμίσματος του καπιταλισμού". Ίσα ίσα, στις ίδιες πράξεις, βλέπω κάτι ακόμα πιο γελοίο πολιτικά, στείρο, ατελέσφορο και αναποτελεσματικό. Το "συνειδητή" δηλαδή για μένα είναι έωλο. Κανένα γκρέμισμα δεν υφίσταται. Απεναντίας, οι περισσότεροι δήθεν αρνητές του συστήματος, βάλλουν μόνο μέσα από συστημικές θέσεις και νόρμες, οι οποίες τους εξασφαλίζουν χώρο και φωνή (ίσως και μισθό). Και σ'αυτό νομίζω πως συμφωνούμε.

    Αλλά δεν μπορείς να μου χρεώνεις πως έχω πολιτειακό θέμα, επειδή δεν πρόλαβα στα σχόλια ενός μπλογκ να μιλήσω για τις δικές μου προτάσεις. Αν θυμάσαι, προσπάθησα να κάνω μόνο μια ανάγνωση, αναφορικά και με την (εξωθεσμική και αντιδημοκρατική) επίθεση στον Χατζηδάκη. Ανάγνωση βάσει της πραγματικότητας, η οποία και εμένα με θλίβει. Αυτές οι αντιδράσεις του όχλου επίσης με θλίβουν και θεωρώ πως είναι η κατάντια του καθεστώτος μας, και όχι αιτίες κατάλυσής του. Αυτά είναι τα συμπτώματα, όχι ο ιός. Ο ιός έχει προσβάλλει το κοινωνικό σώμα πολλές δεκαετίες πριν, με ευθύνες που μοιράζονται και στους Χατζηδάκηδες αλλά και σε όσους τον χτυπάνε. Όχι εξίσου βέβαια.

    Σχετικά με τον όχλο, ακόμα και να καταφέρει κάτι, να σκοτώσει πέντε-έξι υπουργούς φερ'ειπείν ή να τους σαπίσει στις σφαλιάρες, δυστυχώς δεν θα προχωρήσει κάτι παραπέρα. Όσο και αν αιτιολογείται (ή δικαιολογείται) η έκφραση αυτής της νέμεσης, το μόνο που αναπαράγει είναι σαπίλα. Εξηγώντας (ακόμα και δικαιολογώντας) τις φάπες στον Χατζηδάκη, δεν σημαίνει πως τάσσεται κανείς αναφανδόν υπέρ αντιδημοκρατικών μεθόδων. Κουβέντα κάνουμε, δεν βγήκα εγώ να χτυπήσω τον βουλευτή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @Μουτζαχεντίν
    Φαντασιακά, ξεφαντασιακά, απάντηση δεν παίρνω. Μου λες "δεν σου δίνω". Οκ αλλά κι εμένα μου επιτρέπεις να το ερμηνεύω αυτό.

    Όσο για τα άλλα, παραβιάζεις ανοικτές πόρτες. Προφανώς αν μια κυβέρνηση που εξελέγη από το λαό με κανόνες της Δημοκρατίας, αν δεν ικανοποιεί πια την κοινωνική βάση, πέφτει και στη θέση της έρχεται μια άλλη. Τι θα κάνουμε εδώ, μαθήματα Δημοκρατίας σε αρχαρίους;

    Για το θέμα της Ολυμπιακής και του Χατζηδάκη, ΒΕΒΑΙΩΣ κάνει λάθος και μάλιστα τεράστιο. Η ΝΔ πριν το 2004 είχε πει ότι θα πουλήσει την Ολυμπιακή, μπορείς να το επαληθεύσεις, αν νομίζεις ότι σου λέω ψέμματα, κάνοντας μια απλή googlέρευνα τίποτα από αυτά δεν είναι κρυφό. Λοιπόν ο κόσμος τους ψήφισε ΚΑΙ για αυτό. Συνολικά ΔΕΝ έεινε ο κόσμος ευχαριστημένος και τους έστειλε σπίτι του. Αυτό σημαίνει ότι η λύση για την Ολυνπιακή ήταν λάθος. Κι επίσης: Αν ήταν λάθος, και με δεδομένο -όπως επίσης έγραψα αλλά δεν άκουσα αντίλογο- ότι ΚΑΝΕΙΣ άλλος δεν βρήκε ΚΑΜΙΑ άλλη λύση, το πραγματικό ερώτημα είναι; Λύση Χατζηδάκη ή 1 εκατομμύριο έλλειμμα καθημερινά. Όσο και αν σε ενοχλεί, αυτό είναι το πραγματικό δίλημμα. Αν βλέπεις κάποιο άλλο, πες το. Προφανώς κάνουμε κουβέντα, κανείς δεν είπε κάτι άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Μήπως μόλις σου έδωσα όλες τις απαντήσεις (και κατά λάθος δύο φορές); Ανεξάρτητα από το ότι δεν κατάλαβα γιατί είσαι εσύ εκείνος που θέτει τα πραγματικά διλήμματα και τα σχόλια των άλλων είναι υπεκφυγές.

    Επειδή με τα μαθήματα δημοκρατίας δεν θα τελειώσουμε άλλο, καλό είναι να συμφωνήσουμε πως όταν λέμε "κοινωνική βάση" (όπως εσύ παραπάνω) δεν εννοούμε τους ψηφοφόρους μιας παράταξης. Τουλάχιστον η εξουσία δεν μπορεί να αντιμετωπίζει ως "κοινωνική βάση" μόνο όσους έχουν εγκρίνει τις ορέξεις της και να ορίζει ως "κοινό καλό" αυτό που έχει εξουσιοδοτηθεί από μια μερίδα πολιτών, να πραγματοποιήσει.

    Εσύ συνέχισε να ερμηνεύεις την πολιτική και πολιτειακή συνείδηση όσων διαλέγονται μαζί σου, με βασικό κριτήριο το πως επιθυμούν να διαλέγονται μαζί σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. διαμαντή, μουτζαχεντίν και εσσδ δεν πάνε μαζί. Αντιθέτως, η "Αλήθεια" στα ρώσικα λέγεται "Pravda". Μήπως έχεις εσύ το κόλλημα; Γιατί κανείς δεν ανέφερε σ' αυτή τη συζήτηση τον "υπαρκτό" πλην εσού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. @Μουτζαχεντίν, helpdiamantis

    Νομίζω ότι ο διάλογος επί του θέματος έχει εξαντληθεί, ο Μουτζαχεντίν ήταν πολύ καλός συμμέτοχος σε αυτόν, ελπίζω ότι όσοι είχαν την υπομονή να μας παρακολουθήσουν, έβγαλαν τα συμπεράσματά τους.

    helpdiamantis, ωραίο το ευφυολόγημα, αλλά επί της ουσίας τίποτα. Εγώ είμαι ο κολλημένος, ο παλιοφασίστας, ο άσχετος, ό,τι θέλεις πες κι εγώ βάζω άλλα τόσα από πανω. Σημειώνω απλώς ότι κανείς σας δεν είπε ένα απλό "ναι" στο εξίσου απλό ερώτημα αν οι ενστάσεις σας κινούνται εντός του πλαισίου της δημοκρατίας όπως αυτή ισχύει σε όλες τις χώρες της ανεπτυγμένης Δύσης και -στα λόγια- και στην Ελλάδα. Σε αυτό το ερώτημα, ουδείς απαντά.

    Ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του. Δίκιο έχει ο κολλημένος, ή... οι άλλοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. αυτό σου λέει ο μουτζαχεντίν, αυτό σου λέω κι εγώ. Μη βάζεις τίποτα από πάνω απ' τα όσα λέει ο καθένας. τέλος πάντων, δε θα χαλάσουμε τις καρδιές μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή