Eνα νέο μοντέλο ενημέρωσης ξεκίνησε ήδη στη Νέα Φιλαδέλφεια και τη Νέα Χαλκηδόνα. Από εδώ, μπορείτε καθημερινά να ενημερώνεστε για ό,τι συμβαίνει στην πόλη μας, αλλά και να γίνετε ΕΣΕΙΣ ο ρεπόρτερ, που θα μας στέλνετε ό,τι βλέπετε γύρω σας και σας κάνει εντύπωση. Σας περιμένουμε στο mail ta.pragmata@yahoo.gr

Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2012

Αρχίζουν έλεγχοι για εισιτήρια

Την επόμενη Δευτέρα αρχίζουν συστηματικοί έλεγχοι για εισιτήρια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας. Αναλυτικά οι έλεγχοι θα
γίνουν ως εξής:
Σημεία Ελέγχου Επιβατών
1. Ομόνοια (Γραμμές 1,2 )

2. Σύνταγμα (Γραμμές 2,3)

3. Μοναστηράκι (Γραμμές 1,3)

4. Αττική (Γραμμές 1 και 2)

5. Πειραιάς (Τερματικός Γραμμής 1)

6. Νομισματοκοπείο (Γραμμή 3)

7. Αμπελόκηποι (Γραμμή 3)

8. Συγγρού Φιξ (Γραμμή 2 και Τραμ )

9. Νέος Κόσμος (Γραμμή 2. και Τραμ )

10. Δουκίσσης Πλακεντίας (Τερματικός Γραμμής 3)

11. Αγιος Δημήτριος (Γραμμή 2)

12. Εθνική Αμυνα (Γραμμή 3)

13. Νέα Ιωνία (Γραμμή 1)

14. Καλλιθέα (Γραμμή 1)

15. Κάτω Πατήσια (Γραμμή 1)

16. Νερατζιώτισσα (Γραμμή 1 και Προαστιακός)

Διαδικασίες ελέγχου

Στα παραπάνω σημεία οι έλεγχοι θα είναι καθημερινοί από ομάδες ελεγκτών που θα εργάζονται σε 2 βάρδιες ημερησίως ( 8 ώρες). Εκτός από τις ώρες αιχμής θα ενισχυθεί η παρουσία τους κατά τις νυχτερινές ώρες.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΔΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ στην ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρεται ότι οι έλεγχοι θα ενισχυθούν με την ενεργοποίηση των εθελοντών ελεγκτών, σε συμφωνία με τις διοικήσεις και την εθελοντική συμμέτοχη των σωματείων. Ειδικότερα θα εφαρμοστούν:

1) προοδευτική γενίκευση της επιβίβασης επιβατών από την εμπρόσθια θύρα των οχημάτων (αρχικά σε γραμμές με χαμηλή επιβατική κίνηση) με επίδειξη εισιτηρίου/ κάρτας στον οδηγό.

2) προοδευτική εισαγωγή εισιτήριου στο λεωφορείο που θα πωλείται από τον οδηγό. Τις αμέσως επόμενες μέρες θα ανακοινωθούν από την διοίκηση της ΟΣΥ οι γραμμές και οι αφετηρίες από τις οποίες θα αρχίσει η σχετική διαδικασία.

3) συστηματικός έλεγχος των γραμμών όπου το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης έχει πάρει διαστάσεις.

Βραχυπρόθεσμα μέτρα (τέλος Οκτωβρίου)

Δωρεάν παροχή στον επιβάτη ενός (1) εισιτηρίου για κάθε δέκα (10) ίδιας αξίας ακυρωμένα εισιτήρια που επιστρέφει μόνο στα εκδοτήρια του Ομίλου, για να αποφεύγεται το φαινόμενο της μεταβίβασης εισιτηρίων μεταξύ των επιβατών.

Δυνατότητα έκπτωσης του επιβληθέντος προστίμου όταν πραγματοποιείται άμεση καταβολή επί τόπου ή εντός 10 ημερών.

Έκδοση πολλαπλού εισιτηρίου (δεσμίδα των 10 εισιτηρίων) με έκπτωση επί της αξίας του κομίστρου.

Ενημερωτική καμπάνια για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης καθώς και για χαρακτηριστικά ασφαλείας των γνήσιων εισιτηρίων, ώστε να αποφεύγεται η πλαστογράφηση εισιτηρίων.

Πιστοποίηση των καταστημάτων πώλησης εισιτηρίων με ειδικό σήμα που θα επικολλάται στην προθήκη του καταστήματος και ενημερωτική καμπάνια για τα πιστοποιημένα σημεία διάθεσης.

Δημιουργία ειδικής ομάδας ελεγκτών η οποία θα διενεργεί ελέγχους πλαστότητας των εισιτηρίων σε επιβάτες και σημεία πώλησης (περίπτερα, καταστήματα ψιλικών).

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ

1. Οι έλεγχοι στα σημεία σταθερής τροχιάς θα είναι μεικτοί και προγραμματισμένοι σε μηνιαία βάση ταυτόχρονα από την ΣΤΑΣΥ και την ΟΣΥ, με επίβλεψη του ΟΑΣΑ και του Υπουργείου, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρησιμοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού αλλά και των εθελοντών που συμμετέχουν στα πρόγραμμα έλεγχου

2. Οι διοικήσεις έχουν ήδη αρχίσει τις απαραίτητες αναδιατάξεις προσωπικού καθώς και την συνεργασία με εργαζόμενους και εκπροσώπους τους έτσι ώστε να αυξηθεί άμεσα (διπλασιαστεί) το εμπλεκόμενο προσωπικό (μόνιμο και εθελοντικό) στις διαδικασίες έλεγχου και εμπορικής λειτουργίας.

3. Στη διαδικασία λειτουργικής συγχώνευσης των εταιρειών που συνενωθήκαν (ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ) ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί - σε συνεργασία με τους εργαζομένους – στην περαιτέρω ενίσχυση τόσο του έλεγχου όσο και της εμπορικής λειτουργίας, με την περαιτέρω επάνδρωση εκδοτηρίων και μηχανισμών έλεγχου. Στόχος είναι, στο τέλος του 2012, ο συνολικός αριθμός εμπλεκόμενων σε εκδοτήρια και έλεγχους να έχει διπλασιαστεί σε σχέση με την τρέχουσα κατασταση (αρχές Σεπτεμβρίου). Οι διοικήσεις των εταιρειών απογραφουν ήδη το εμπλεκόμενο προσωπικό.

Ερχονται και οι μπάρες σε Μετρό - ΗΣΑΠ

Εν τω μεταξύ όπως κάνει γνωστό το υπουργείο, ήδη προγραμματίζεται το κλείσιμο των σταθμών μέσων σταθερής τροχιάς με μπάρες. Οπως διευκρινίζεται, οι εργασίες αυτές περιλαμβάνονται στο φυσικό αντικείμενο του διαγωνισμού για το ηλεκτρονικό εισιτήριο μέσω ΣΔΙΤ, ο οποίος θα κατακυρωθεί στα μέσα του 2013 και αφορά το σύνολο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ο σχετικός διαγωνισμός βρίσκεται στη Β' Φάση καθως έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο

«Στόχος να αποφευχθεί η αύξηση του εισιτηρίου»

Επισημαίνεται ακόμη ότι στόχος των δράσεων για την αντιμετώπιση του προβλήματος της λαθρεπιβίβασης, σε συνδυασμό και με τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους, είναι η αποφυγή της αύξησης του κομίστρου στα ΜΜΜ, με μέτρα που θα λειτουργήσουν ως ισοδύναμα, πριν από την προβλεπόμενη αναπροσαρμογή του κομίστρου.

Κλείνοντας -και εν όψει των κινητοποιήσεων που φέρεται να ετοιμάζουν οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ- το υπουργείο δηλώνει ότι για την αποτελεσματικότητα των μέτρων συνεργάζεται με τις διοικήσεις και τα σωματεία των φορέων και στο πλαίσιο αυτό καλεί τόσο τους πολίτες, όσο και τους εργαζόμενους να συμβάλουν στην προσπάθεια προκειμένου «να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των αστικών συγκοινωνιών».

15 σχόλια:

  1. δηλαδη για να χουμε καλο ρωτημα κ. Σειτανιδη, επικροτειτε την αστυνομευση στα εισιτηρια των μμμ? θεωρουμεθα εγκληματιες οσοι μεχρι τωρα εφαρμοζουμε την αλληλεγγυη δινοντας το εισιτηριο μας σε καποιον επιβατη?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ έβαλα την είδηση. Τι επικροτώ εγώ και τι όχι, είναι άλλο θέμα. Εσείς προφανώς θεωρείτε "μαγκιά" ο ένας στους δυο να μην πληρώνει. Το κατάλαβα...

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ ανώνυμε 9:40

      Αυτό που εσύ ονομάζεις αλληλεγγύη είναι απλά καταστροφή. Και είναι καταστροφή, διότι μειούμενα τα έσοδα των δημοσίων επιχειρήσεων αστικών συγκοινωνιών, δημιουργούνται ελλείμματα. Και τα ελλείμματα τα καλύπτει ο κρατικός προϋπολογισμός, δηλαδή οι φορολογούμενοι. Και αυτο συντελεί σην αύξηση του δημοσίου ελλείμματος, κάτι το οποίο δημιουργεί ανάγκη δανεισμού, με τα γνωστά αποτελέσματα.
      Εξάλλου για τις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού (πολύτεκνους, αναπήρους, σπουδαστές κλπ) προβλέπεονται ειδικά τιμολόγια.
      Συνεπώς δεν μπορεί ο καθένας να ευνοεί την λαθρομεταφορά, βαφτίζοντάς την αλληλεγγύη.
      Σε κάθε περίπτωση αυτές οι λογικές δεν ευνοούν την συγκρότηση μιας ευνομούμενης πολιτείας.

      Διαγραφή
    3. Φαντάζομαι ότι υπάρχει νόμος που λέει, ότι όποιος χρησιμοποιεί συγκοινωνία, πρέπει να πληρώσει εισιτήριο.
      Κάποιος άλλος νόμος λέει, ότι όποιος ταξιδεύει στην Εθνική οδό πρέπει να πληρώνει διόδια.

      Κάθε νόμος που παίρνεται, είναι νόμιμος, αφού νόμιμη είναι και η κάθε κυβέρνηση που εμείς ψηφίζουμε.

      Αν ο νόμος είναι άδικος, τον εφαρμόζουμε μέχρι να βρεθεί κάποια άλλη κυβέρνηση να τον αλλάξει, οπότε και πάλι θα είναι νόμιμος με νέα μορφή.

      Μετά από όλα αυτά, δηλαδή εσύ δεν επικροτείς την αστυνόμευση σε οτιδήποτε είναι παραβατικό?

      Διαγραφή
  2. αγαπητή ζιζέλ πλάκα πρέπει να κάνεις δεν εξηγείτε αλλιώς,αυτά τα χρόνια είμαστε όλοι ευπαθείς ομάδες,εκτός και άν εσυ πληρώνεσε καλά.εγώ με το μισθό μου απο τα 950ε στα 750 με δύο παιδιά δέν μου περισσευουν για καρτες και εισητήρια!!εξήγησε μου γιατί η κάρτα του ηλεκτρικου να κοστίζει 50!!!!!ευρω,όταν στα λεωφορια είναι 25??εγώ χρεισιμοποιω μόνο ησαπ γιατι να τον πληρώνω χρυσό!!!ΟΧΙ αμα μπορώ να βγάλω θα βγάλω !!!και θα το δώσω στον επόμενο βιοπαλεστη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η απάντηση γιατί πληρώνεις "χρυσό" το εισιτήριο του ΗΣΑΠ είναι απλή. Μια επιχείρηση που θέλει να μειώσει τις ζημιές της, ή αυξάνει τις τιμές των προιόντων της ή μειώνει τα λειτουργικά της κόστη. Οι δημόσιες επιχειρήσεις, τύπου ΗΣΑΠ, σε καμία περίπτωση δεν είναι διατεθειμένες να μειώσουν τις δαπάνες τους, ενώ εξακολουθούν να υπάρχουν εκείνα τα προκλητικά επιδόματα, τύπου "έγκαιρης προσέλευσης" ή "πλυσίματος χεριών" ή "χρήσης φαξ" κλπ. Η πολιτική (κυβέρνηση και αντιπολίτευση), δυστυχώς, ενισχύει αυτή την άποψη, άρα....μην περιμένεις μειώσεις στα εισιτήρια.
      Όσο για το αν θα εξακολουθήσεις να δίνεις το εισιτήριο στον επόμενο, νομίζω ότι κάνεις κακό δικό σου. Όσο τα έσοδα μειώνονται, τόσο τα ελλείμματα (ζημιές) ΗΣΑΠ και Σια θα μεγαλώνουν και τόσο θα κόβουν από τους μισθούς των υπολοίπων και τόσο θα μπαίνουν νέοι φόροι.
      Δυστυχώς, αγαπητέ φίλε, οι αριθμοί εκφράζουν τη μόνη απολυτότητα στον κόσμο αυτό.

      Διαγραφή
  3. Η ερώτηση προς όλους τους νομιμόφρονες είναι απλή:
    ΠΑΤΕ ΚΑΛΑ??? Το κράτος έπεσε έξω από την διαφυγή κερδών από τα εισιτήρια???
    Μην τρελλαθούμε.
    Επίσης, ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εσύ μπορείς να προτείνεις κάποια άλλη διαδικασία, ώστε και συγκοινωνίες να λειτουργούν και το προσωπικό να πληρώνεται και η επιχείρηση να μην είναι ελλειματική?

      Μη μου πεις να καλύπτει το Κράτος το έλλειμα.
      Άλλη λύση

      Διαγραφή
    2. Ασφαλώς το να πληρώνεις για τις υπηρεσίες που χρησιμοποιείς, ως πολίτης, είναι ΚΑΙ ηθικό ΚΑΙ νόμιμο. Θα έλεγα ότι είναι και δίκαιο.
      Το αν αυτό που πληρώνεις είναι πολύ ή λίγο, ή το αν οι υπηρεσίες που αγοράζεις είναι φθηνές ή ακριβές, σε σχέση με το αντίτιμο, είναι τα κρίσιμα σημεία που θα πρέπει να σε κάνουν να προβληματιστείς σοβαρά.


      Υ.Γ. Όχι, το κράτος δεν έπεσε έξω μόνο από τα εισιτήρια. Έπεσε έξω από την λογική της συγκεκριμένης λειτουργίας των δημοσίων επιχειρήσεων που αντί να λειτουργούν προς όφελος του πολίτη, λειτουργούν μόνο προς όφελος των εργαζομένων τους, καθώς και από την γενικευμένη αντίληψη και συμπεριφορά της ανομίας και της ατιμωρησίας που υπάρχει. Και που εσύ την ενισχύεις.

      Διαγραφή
  4. Η μία επιλογή είναι να πληρώνουμε το αντίτιμο.
    Με τον τρόπο αυτό θα πληρώνεται το προσωπικό τους μισθούς του και θα βγαίνουν τα λειτουργικά έξοδα της επιχείρησης.

    Η άλλη επιλογή είναι να μη πληρώνουμε κανένας εισιτήριο.
    Σε αυτή την περίπτωση το προσωπικό θα πρέπει να δουλεύει δωρεάν και τα λειτουργικά έξοδα πρέπει να είναι μηδέν.
    Αν όμως θέλουμε το προσωπικό να πληρώνεται, θα πρέπει να πληρωθεί από το Δημόσιο ταμείο, δηλαδή από όλους μας, άσχετα αν χρησιμοποιούμε ή όχι ΜΜΜ.

    Άλλη λύση δεν υπάρχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η καλύτερη λύση για να μη πληρώνουμε τίποτα και να γλιτώνουμε τη ταλαιπωρία των ΜΜΜ από την αργοπορία και από το να στριμωχνόμαστε σαν σαρδελόκουτα είναι να κυκλοφορούμε μόνιμα με ποδήλατο!! Όπως από 5 χρονών κυκλοφορώ μόνιμα με ποδήλατο και στη δουλειά παρόλο που είναι μακριά πηγαίνω άνετα και προσπερνώ όλα τα καθημερινά προβλήματα της Αθήνας και τακτοποιώ όλες τις υποχρεώσεις μου με την ησυχία μου!!!
    Και εσείς μάθετε το ποδήλατο και πάντα με σοβαρό κράνος, προσοχή και αγοράστε ένα καλό αντικλεπτικό πέταλο(ABUS) από μαγαζί με μοτοσυκλέτες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο πιο ωραίος της παρέας.
      Να ξέρεις ότι πολλοί έχουν ποδήλατο και πάρα πολλοί θα ήθελαν να πηγαίνουν στις δουλειές τους με αυτό, και θα το έκαναν, αν υπήρχε μια στοιχειώδης ασφάλεια του ποδηλάτη στον δρόμο, δηλαδή ύπαρξη ποδηλατόδρομων.

      Και με την ευκαιρία, πόσο να υπολογίζω ότι κάνει ένα "καλό κράνος"?

      Διαγραφή
    2. Φίλοι μου το ποδήλατο είναι πολύ πιο ασφαλές από το μηχανάκι, είναι σαν να πηγαίνεις τρέχοντας. Από το 1992 χρησιμοποιώ το ποδήλατο για τις μετακινήσεις μου στην Αθήνα ακόμη και Πειραιά. Μέχρι το 2010 πήγαινα καθημερινά στη δουλειά μου Αγ. Παρασκευή. Αν το συνηθίσεις δεν το αλλάζεις με τίποτα. Νέα Φιλαδέλφεια - Ομόνοια σε 25 λεπτά, χωρίς να βιάζεσαι. Σε μεγάλα μποτιλιαρίσματα είναι πιο γρήγορο ακόμη κι από το μηχανάκι, καθώς μπορείς να περάσεις ενδιάμεσα από τα σταματημένα αυτοκίνητα ή ακόμα να το σηκώσεις στον ώμο και να πας πιο κάτω για να συνεχίσεις. Οι ποδηλατόδρομοι είναι δικαιολογία για να μην χρησιμοποιείται το ποδήλατο (όχι βέβαια ότι δεν πρέπει να υπάρχουν). Πιέστε τον εαυτό σας να το μάθει και να το συνηθίσει και θα με θυμηθείτε.

      Διαγραφή
    3. Αγαπητέ Σπύρο,
      πολύ σωστά τα λες εσύ, αλλά εδώ πρόκειται για μια κοινωνία κανιβάλων. Μια ματια σε μια τυπική καθημερινή μέρα στην Αθήνα και θα δεις ότι οι εικόνες θα μπορούσαν να είναι από το Μπαγκλαντές ή από διάφορα αφρικανικά κράτη όπου δεν υπάρχουν κανόνες. Ο καθένας οδηγεί όπως θέλει, κανένας δεν σέβεται τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και γενικώς όσο απείθαρχοι, κακότροποι και ανάγωγοι είμαστε οι νεοέλληνες το βγάζουμε στην καθημερινή κίνηση στους δρόμους.
      Πρακτικά, τώρα. Αν κατέβεις την Πατησίων ή την Αχαρνών, προς το κέντρο, αν οδηγείς μηχανή ή ποδήλατο και είσαι αριστερά, κινδυνεύεις γιατί σίγουρα κάποιος θα στρίψει ξαφνικά αριστερά, ενώ υπάρχει απαγορευτικό σήμα. Αν κινείσαι δεξιά κινδυνεύεις από τα ταξί, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, καθώς και από τους ηλίθιους που οδηγούν χωρίς χέρια γιατί με το ένα κρατούν το κινητό τηλέφωνο και με το άλλο χειρονομούν. Παρεμπιπτόντως, λεωφορεία και τρόλεϊ, σταματούν στη μέση του δρόμου και κλείνουν την κυκλοφορία και δεν κάνουν δεξιά στο άνοιγμα που προβλέπεται. Άσε δε που σε όλο το μήκος των κεντρικών δρόμων, πεζοι περνούν συνεχώς από κάθε σημείο. Ακριβώς όπως σε τριτοκοσμικές χώρες που βλέπουμε σε ταινίες.
      Αν προσθέσεις και το γεγονός ότι ο καθένας παρκάρει όπου θέλει, όποτε θέλει, σε ράμπες ΑΜΕΑ, σε διαβάσεις πεζών κλπ, τότε έχεις ένα θαυμάσιο σκηνικό. Το κερασάκι στην τούρτα είναι τα αδέσποτα ζώα που κυκλοφορούν ανενόχλητα.
      Όλα αυτά. λοιπόν, συνθέτουν ένα σκηνικό που μάλλον κάνει τη ζωή πολύ δύσκολη στους ποδηλάτες.

      Διαγραφή
  6. Αγαπητή Ζιζέλ,
    Όλα αυτά που γράφεις είναι πραγματικότητα, όμως παρ' όλα αυτά, το ποδήλατο είναι κυκλοφορήσημο στην Αθήνα. Εξυπηρετεί σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό, γεγονός που δεν μπορεί κάποιος να το αντιληφθεί, εκτός κι αν ποδηλατεί. Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι ότι μπορεί και φρενάρει - σταματά αμέσως, χωρίς να γλιστρά όπως το μηχανάκι κι αυτό γιατί η ταχύτητά του μέσα στην πόλη, είναι πολύ χαμηλή. Πολλές φορές σε ταξί ο πελάτης άνοιξε την πόρτα χωρίς να κοιτάξει πίσω, άκρως επικίνδυνο για το μηχανάκι, ελάχιστα όμως για μένα που λόγω αργοπορίας μπορώ και άμεσα ακινητοποιώ το ποδήλατο. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι και το ποδήλατο δεν έχει τους κινδύνους του.
    Γεγονός είναι ότι οι ελάχιστοι δακτυλοδικτούμενοι ποδηλάτες της δεκαετίας του 90 (στην Αθήνα), τώρα έχουν γίνει χιλιάδες και είναι πολύ ευχάριστο. Χαρακτηριστικό είναι ότι τότε, όταν (σπάνια) κάποιος ποδηλάτης συναντούσε κάποιον άλλον σε κόκκινο φανάρι, συχνά έπιανε μια γρήγορη κουβέντα μαζί του όπως "από που έρχεσαι", "που πας κλπ", μίνι ανθρώπινες σχέσεις που εξαφανιστήκανε κι αυτές εξ αιτίας του μεγάλου αριθμού ποδηλατιστών. Ουδέν κακόν αμιγές καλού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή