Σε πλήρη παραδοχή του υπονομευτικού του ρόλου προχωρεί ο... ίδιος ο Π. Γρετζελιάς στην επιστολή που έστειλε στους πολίτες του Δήμου,στην οποία "χωρίς αιδώ, χωρίς ντροπή", όπως λέει ο ποιητής, διακηρύσσει ότι θα υπονομεύει τη Δήμαρχο που ο ίδιος πρότεινε μόλις πριν ενάμιση χρόνο, αν αυτή η τελευταία δεν κάνει σαν πειθήνιο όργανο όλα, όσα αποφασίζει ο κ. Γρετζελιάς και η παρεούλα του στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Είναι άλλωστε ενδεικτική η τελευταία γραμμή του κειμένου Γρετζελιά, ο οποίος υπογράφει -εκτός της τωρινής του ιδιότητας- και ως "πρώην Δήμαρχος Νέας Φιλαδέλφειας" δείχνοντας καθαρά το ρόλο που επιφυλάσσει στον εαυτό του για την περίοδο που διανύουμε. Ο Π. Γρετζελιάς στην επιστολή του παραδέχεται ξεκάθαρα ότι
η άρνηση της Δημάρχου να υποταχθεί στις επιθυμίες του και να τις θεωρήσει εντολές για τη διοίκηση του Δήμου, τον κάνει να υιοθετεί μια στάση που στραγγαλίζει τους κάθε είδους προμηθευτές του Δήμου και οδηγεί τον Δήμο στη στάση πληρωμών και τη χρεοκοπία.
Με δεδομένο ότ η κυρία Γαϊτανά ήταν ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ επιλογή Γρετζελιά για την ηγεσία της Νέας Προοπτικής ,αμέσως μετά το θάνατο του Γιώργου Αποστολάκη, και με δεδομένη τη συνεχή υπονομευτική του στάση, είναι απορίας άξιον ένα πράγμα και μόνο: Ποιος υποψήφιος δήμαρχος θα δεχτεί να "φιλοξενήσει" στο συνδυασμό του έναν άνθρωπο που συμπεριφέρεται προς τη ΔΙΚΗ ΤΟΥ επιλογή με τον τρόπο που συμπεριφέρεται ο κ. Γρετζελιάς στην κα Γαϊτανά; Θα περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε αν υπάρχει τέτοιος υποψήφιος δήμαρχος στις προσεχείς δημοτικές εκλογές.
Ολόκληρη η επιστολή Γρετζελιά έχει ως εξής:
Είναι άλλωστε ενδεικτική η τελευταία γραμμή του κειμένου Γρετζελιά, ο οποίος υπογράφει -εκτός της τωρινής του ιδιότητας- και ως "πρώην Δήμαρχος Νέας Φιλαδέλφειας" δείχνοντας καθαρά το ρόλο που επιφυλάσσει στον εαυτό του για την περίοδο που διανύουμε. Ο Π. Γρετζελιάς στην επιστολή του παραδέχεται ξεκάθαρα ότι
η άρνηση της Δημάρχου να υποταχθεί στις επιθυμίες του και να τις θεωρήσει εντολές για τη διοίκηση του Δήμου, τον κάνει να υιοθετεί μια στάση που στραγγαλίζει τους κάθε είδους προμηθευτές του Δήμου και οδηγεί τον Δήμο στη στάση πληρωμών και τη χρεοκοπία.
Με δεδομένο ότ η κυρία Γαϊτανά ήταν ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ επιλογή Γρετζελιά για την ηγεσία της Νέας Προοπτικής ,αμέσως μετά το θάνατο του Γιώργου Αποστολάκη, και με δεδομένη τη συνεχή υπονομευτική του στάση, είναι απορίας άξιον ένα πράγμα και μόνο: Ποιος υποψήφιος δήμαρχος θα δεχτεί να "φιλοξενήσει" στο συνδυασμό του έναν άνθρωπο που συμπεριφέρεται προς τη ΔΙΚΗ ΤΟΥ επιλογή με τον τρόπο που συμπεριφέρεται ο κ. Γρετζελιάς στην κα Γαϊτανά; Θα περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε αν υπάρχει τέτοιος υποψήφιος δήμαρχος στις προσεχείς δημοτικές εκλογές.
Ολόκληρη η επιστολή Γρετζελιά έχει ως εξής:
Αγαπητοί
Συνάδελφοι και Συνεργάτες,
Αγαπητοί
εργαζόμενοι του Δήμου μας,
Αγαπητοί Συμπολίτες,
Κατά τη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης του
Δημοτικού μας Συμβουλίου στις 29.02.2012 όπου τελικώς απορρίφθηκε κατά
πλειοψηφία τόσο το σχέδιο του Προϋπολογισμού έτους 2012 όσο και η λήψη νέου
δανείου ύψους Εuro
5,2 εκατομμυρίων που εισηγήθηκε η κα Δήμαρχος, οι κ.κ. Aντιδήμαρχοι και οι
ειδικοί αγορητές, ακούστηκαν, αντί συγκεκριμένων επιχειρημάτων επί του
περιεχομένου του Προϋπολογισμού, και μεταξύ όλων των άλλων, διάφορες
αόριστες αιτιάσεις, αβάσιμες απειλές και εκβιαστικά διλήμματα κινδυνολογίας
περί δήθεν μη καταβολής της μισθοδοσίας του προσωπικού σε περίπτωση που το Σώμα
καταψήφιζε τον Προϋπολογισμό, πράγμα που έγινε.
Συναισθανόμενος την εύλογη ανησυχία σας και με αίσθημα καθήκοντος και
ευθύνης στην δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνουμε ως Δήμος, επιθυμώ να σας
γνωρίσω τα εξής, προς αποκατάσταση της αλήθειας:
1.-
Βάσει των διατάξεων του άρθρου 160 «Διάρκεια της ισχύος του
Προϋπολογισμού» του Ν. 3463/2006 (Κ.Δ.Κ.), ρητώς ορίζεται ότι :
« α. Ώσπου να αρχίσει να ισχύει ο νέος
προϋπολογισμός, και πάντως όχι αργότερα από το τέλος Μαρτίου του
επόμενου οικονομικού έτους, ισχύει ο προϋπολογισμός του έτους που έχει λήξει,
μόνον ως προς την πληρωμή:
1)
των
υποχρεωτικών δαπανών που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 158 του Ν.
3463/2006,
2)
των
δαπανών που γίνονται για ειδικούς σκοπούς, βάσει διάταξης νόμου, κατόπιν
αποφάσεων χρηματοδότησης από την Κρατική Διοίκηση, καθώς και αυτών που γίνονται
στο πλαίσιο της υλοποίησης έργων ή δράσεων, τα οποία συγχρηματοδοτούνται από
πόρους της Ε.Ε.
2.-
Μετά την πάροδο του τριμήνου απαγορεύεται να γίνει
οποιαδήποτε δαπάνη με βάση τον προϋπολογισμό του περασμένου έτους, π λ η
ν αυτών που αφορούν τις αποδοχές
προσωπικού και την καταβολή των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών». Στην κατηγορία αυτή εμπίπτει και η πληρωμή
του προσωπικού που υπηρετεί και εργάζεται και στα Νομικά Πρόσωπα του Δήμου
.
3.- Τα ίδια αναφέρονται και στην Εγκύκλιο
ΥΠΕΣΔΔΑ υπ΄αρ. 9/6560/31.01.2007.
Σημειώνεται ότι το προσωπικό του Δήμου, εκτός εκείνων
που εργάζονται στην Υπηρεσία Καθαριότητας, πληρώνεται κυρίως από την τακτική
επιχορήγηση (Κ.Α.Π.) που λαμβάνει ο Δήμος μας μηνιαίως από το Υπουργείο
Εσωτερικών καθώς και από άλλες ίδιες πηγές δημοτικών εσόδων.
4.- Επίσης, δυνάμει των διατάξεων της παρ.
1 του άρθρου 158 του Ν. 3463/2006 όπως αυτές συμπληρώθηκαν με τις
διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 2 του Ν. 4038/2012, ορίζεται ότι
υποχρεωτικές δαπάνες είναι, μεταξύ άλλων, και οι κάθε είδους αποδοχές του
προσωπικού.
5.-
Επιπρόσθετα οι αμοιβές του προσωπικού που υπηρετεί στην Υπηρεσία
Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού, διενεργούνται μέσω των Ανταποδοτικών τελών
που εισπράττονται μηνιαίως από τους λογαριασμούς ρεύματος της ΔΕΗ.
Κατά συνέπεια όποιος παραπληροφορεί
τους εργαζόμενους στην Καθαριότητα κ.λ.π. για δήθεν μη καταβολή της
μισθοδοσίας στο προσωπικό αυτής, σκόπιμα κινδυλογεί προκειμένου να
εξυπηρετήσει όλους όσους προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν το προσωπικό ενάντια
σ’ εκείνους τους Δημοτικούς Συμβούλους της πλειοψηφίας και τις Δημοτικές
Παρατάξεις της μειοψηφίας που καταψήφισαν και αρνήθηκαν κατά συνείδηση να συναινέσουν
σ’ ένα Προϋπολογισμό που :
[α] από την μία μεριά έχουμε τη Διοίκηση να
ζητά εδώ και τώρα, και ενώ ο Νόμος 4038/2012 ορίζει μέχρι τον Σεπτέμβρη του
2012 την προθεσμία για τη δυνατότητα λήψης ενός δανείου, την λήψη αυτού,
δηλαδή και άλλων 5 εκατομμυρίων Ευρώ περίπου, για να καλύψει υποχρεώσεις και
οφειλές μέχρι 31.12.2010 [ περίοδος Στ. Κόντου ], αλλά και μέχρι την 31.12.2011
[ περίοδος Ε. Γαϊτανά ] και ,
[β] από την άλλη χωρίς να κάνει τη στοιχειώδη και
αυτονόητη προσπάθεια περικοπής των δαπανών σε σειρά κωδικών αυτού (K.A.Ε.) και ειδικά στις δαπάνες
του «κοντινού» της περιβάλλοντος, την ίδια στιγμή που ακόμα και αυτές οι τρέχουσες
οφειλές και υποχρεώσεις - και χωρίς καν να γίνει τίποτε ουσιώδες μέσα στο έτος
2011, αυξήθηκαν αλόγιστα κατά τη
διάρκεια του 2011 κατά 1.400.000 € και μαζί με αυτές που παρελήφθησαν
από την προηγούμενη Διοίκηση [ δηλαδή
πέραν των 4.000.00,00 € ] ξεπέρασαν τα 5.700.000 €, πέραν των δανείων
της ίδιας προηγούμενης δημοτικής περιόδου, που ανέρχονται στα 5.070.000 € .
6.- Αξίζει
να σημειώσω ότι μόνο στο σκέλος των Ανταποδοτικών Τελών και ενώ θα έπρεπε να
έχουμε θετικό ταμειακό υπόλοιπο για το 2011, οι οφειλές (Π.Ο.Ε. κ.λ.π.) της
Υπηρεσίας 20 ανέρχονται δυστυχώς στις 691.000,00.- € και αντιλαμβάνεται
πλέον ο καθένας ότι αυτή η πολιτική και πρακτική θα επιβαρύνει ακόμη
περισσότερο τα οικονομικά αποτελέσματα και του έτους 2012 .
7.-
Για την καθυστέρηση εισαγωγής προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο του
Προϋπολογισμού, το Προεδρείο δεν φέρει καμία απολύτως ευθύνη, αφού η
Δήμαρχος ως όφειλε και ήταν ρητά υποχρεωμένη εκ του Ν. 3852 / 2010, δεν πέρασε
αυτόν από την Επιτροπή Διαβούλευσης, θέση και στάση που υποστήριξα ρητά και
τελικώς επιβεβαιώθηκα και από τον Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης
Αττικής με τις γραπτές απαντήσεις που εστάλησαν στον Δήμο και α π ε κ ρ ύ β
η σ α ν από το Προεδρείο του Δ.Σ.
8.-
Το σχέδιο Προϋπολογισμού που επεξεργάστηκε η Δ/νση
Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου μας και εισηγήθηκε, έστω και καθυστερημένα, η
Δημοτική Αρχή, ΔΕΝ είναι προϊόν διαβούλευσης της Δημοτικής Παράταξης
της πλειοψηφίας και παρουσιάζει παρά πολλές και μεγάλες αδυναμίες, μη
διαπνεόμενο από πνεύμα οικονομίας και περικοπής δαπανών που σήμερα θεωρούνται
πολυτέλεια, εξορθολογισμού αυτών και αύξησης των εσόδων.
Τα επίσημα οικονομικά στοιχεία της
31.12.2011 του Δήμου μας καταδεικνύουν σημαντικές
αποκλίσεις προς τα κάτω κυρίως ως προς το σκέλος των εισπραχθέντων εσόδων, γεγονός που χρήζει άμεσου και περαιτέρω
ελέγχου.
9.- Ομοίως και το Σχέδιο Οικονομικής
Υποστήριξης, συνοδευτικό του αιτήματος χορήγησης για λήψη νέου δανείου βάσει
των διατάξεων του Ν. 4038/2011 όπου απαιτούνται προβλέψεις των οικονομικών
στοιχείων του Δήμου μέχρι το 2015, εμφανίζει σοβαρές ελλείψεις, με
ανεδαφικές προβλέψεις, χωρίς υπολογισμό ταμειακών ροών, συνταγμένο ερασιτεχνικά
και χωρίς καμία επιστημονική γνώση περί την οικονομική επιστήμη, την ίδια
ώρα που ικανοί εργαζόμενοι του Δήμου μας, πτυχιούχοι οικονομολόγοι-λογιστές
Α.Ε.Ι., παραγκωνίζονται συστηματικά, ενώ θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν
με την γνώση και εμπειρία τους.
10.- Οι απόψεις και οι προτάσεις τόσο
εμού του ιδίου όσο και των υπολοίπων μελών του Δημοτικού Συμβουλίου επί
του σχεδίου του Προϋπολογισμού και του δανείου όπως αυτές αναπτύχθηκαν κατά την
τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ., απόψεις, θέσεις και προτάσεις μου, ειδικά περί
των ποιών δαπανών πρέπει να περικοπούν και περί του νέου δανείου, χωρίς να
διακινδυνεύει η βιωσιμότητα και η προοπτική του Δήμου μας, θα δοθούν σύντομα
στη δημοσιότητα για να λάβουν πλήρη γνώση οι συμπολίτες μας.
11.-
Στην τραγική οικονομική συγκυρία
που διανύουμε όπου οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων έχουν υποστεί δραματικές
περικοπές, και η μηνιαία επιχορήγηση από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους του
Υπ. Εσωτερικών βαίνει συνεχώς μειούμενη όπως και η ΣΑΤΑ, θα
πρέπει να δείξουμε εμπράκτως, πρωτίστως εμείς οι αιρετοί, το παράδειγμα :
[α]
της χρηστής διοίκησης, της εξοικονόμησης πόρων και συνετής διαχείρισης
αυτών,
[β] με σχέδιο άμεσης
περιστολής των περιττών δαπανών που κάτω από τις σημερινές δύσκολες οικονομικές
συνθήκες είναι αδύνατον να εξυπηρετηθούν και ,
[γ] της παράλληλης και καλά σχεδιασμένης προσφυγής σε τραπεζική
δανειοδότηση, τόσο για τον Δήμο με ποσό πλέον των 5 εκατομμυρίων ΕΥΡΩ, όσο και
για τον Ενιαίο Φορέα με άλλα περίπου 2 εκατομμύρια ΕΥΡΩ, που δεν θα υποθηκεύσει
το μέλλον των εργαζομένων και του Δήμου, αφού τόσο τα τοκοχρεολύσια όσο και η
αποπληρωμή αυτών υποχρεωτικά θα παρακρατούνται - και θα είναι υψηλά - σε βάρος
των μηνιαίων Κ.Α.Π. και ειδικότερα σε βάρος της μισθοδοσίας του προσωπικού, όσο
και λόγω του ότι τα συνολικά δάνεια θα ξεπεράσουν τα 12 εκατομμύρια ΕΥΡΩ, πέραν
των συνήθων και καθημερινών υποχρεώσεων που θα πρέπει να διασφαλιστούν από τα
έσοδα, προγράμματα κ.λ.π., για την οικονομικά καθημερινή εύρυθμη λειτουργία του
Δήμου.
[δ] τη στιγμή μάλιστα που
προκλητικά και κατ΄εξακολούθηση δεν εισπράττονται τα θεσμοθετημένα δημοτικά
έσοδα και τέλη,
[ε]
ο ελεγκτικός-εισπρακτικός μηχανισμός του Δήμου παραμένει επικίνδυνα
αδρανής και,
[στ] πολυάριθμοι ειδικοί μετακλητοί
σύμβουλοι και συνεργάτες όπως και η Γενική Γραμματέας της Δημάρχου αμείβονται π λ ο υ σ ι ο π ά - ρ ο χ α σε σχέση με το υπόλοιπο τακτικό προσωπικό που
λαμβάνει στο δεκαπενθήμερο πενιχρό μισθό της τάξεως των 180 €, 250 €, ή
380 €, ζημιώνοντας έτσι σημαντικά τον Δήμο μας και εν τέλει τους ίδιους τους
εργαζομένους.
12.-
Δεν μπορούμε σήμερα και
κάτω από τις επικρατούσες δύσκολες οικονομικές συνθήκες ,
[α] όταν ο Δήμος μας αναγκάζεται
να προβεί σε υπέρογκο δανεισμό για να εξυπηρετήσει ήδη γεγενημένες απαιτήσεις τρίτων
προς εξόφληση οφειλών παρελθόντος και ,
[β]
όταν δεν κάνει ούτε τα απλά και αυτονόητα για έναν νοικοκύρη [ π.χ. ψωμί,
κρέας, είδη μαναβικής για τους Παιδικούς Σταθμούς, τα φωτοτυπικά έξοδά του, τα
μελάνια, τα ανταλλακτικά, τις βενζίνες και τα συνεργεία αυτοκινήτων
κ.λ.π.] για να λειτουργήσει έστω και
στοιχειωδώς,
να ξοδεύουμε
έστω και ένα Ευρώ για Γραμματείς, παρατρεχάμενους και κολλητούς που δημιούργησαν, παρά
έλυσαν, προβλήματα στη Διοίκηση του Δήμου μας,
όταν μέσα στην πλειοψηφούσα παράταξη υπάρχουν άξια, δοκιμασμένα
και ικανά στελέχη που μπορούν αποτελεσματικά να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, χ ω ρ ί ς πρόσθετες και περιττές δαπάνες για τον Δήμο.
13.-
Δεν μπορεί η σημερινή
Διοίκηση του Δήμου να κωφεύει, να σύρεται αναπάντητα και να είναι δέσμια της
Αντιπολίτευσης στα κελεύσματα και στις έκνομες απειλές αυτής «περί διαγραφών
όλων εκείνων των Δημοτικών Συμβούλων της πλειοψηφίας που δεν ψήφισαν τον
προϋπολογισμό για να καθορίσει ... τάχατες... την στάση στης στην επαναληπτική
ψηφοφορία του Προϋπολογισμού» και να μην παίρνει ξεκάθαρη πολιτική θέση
απέναντι σ’ αυτές τις έκνομες απειλές της Αντιπολίτευσης και στην ανεπίτρεπτη
αυτοδιοικητικά επέμβασή της στα εσωτερικά της πλειοψηφούσας παράταξης, όταν
μάλιστα το άρθρο 66 παρ. 5 του ν. 3852/20101 [ Καλλικράτης ] :
[α] όχι μόνον δεν επιτρέπει την
παρέμβαση τρίτων ή άλλων παρατάξεων στα εσωτερικά άλλων παρατάξεων και στις
θεσμοθετημένες δια νόμου δημοτικές παρατάξεις,
[β] αλλά καθορίζει νομοθετικά
και τον τρόπο λειτουργίας αυτών και ιδιαίτερα την απαιτούμενη αιτιολογημένη
και ενισχυμένη πλειοψηφία των 2/3 των
μελών κάθε παράταξης που εκ του νόμου δεσμευτικά απαιτείται, για την
διαγραφή έστω κι’ ενός μέλους αυτής .
14.- Αυτός είναι και ο μόνος ειλικρινής -
διοικητικά και οικονομικά αποδεκτός - τρόπος διασφάλισης της ομαλής,
κοινωνικής, διοικητικής και οικονομικής λειτουργίας του Δήμου μας, της
σταδιακής εξόφλησης των υποχρεώσεών του για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης
και της χαμένης αξιοπιστίας του, αλλά και της απρόσκοπτης καταβολής της
μισθοδοσίας των εργαζομένων του, χωρίς βεβαίως ανεύθυνα να γεννάμε και
να αναπαράγουμε και στην παρούσα οικονομική χρήση «οιονεί απλήρωτους νέους
οφειλέτες – προμηθευτές» .
15.- Ειδικά σήμερα οι
πειραματισμοί, τα ευχολόγια, το επιτροχάδην διάβασμα του Προϋπολογισμού, οι
έκνομες απειλές ψήφισης αυτού από τρίτους, η μη λειτουργία των θεσμικών οργάνων
και των θεσμοθετημένων δημοτικών παρατάξεων όπως ακριβώς ο νόμος προβλέπει, η
παραπληροφόρηση και η κινδυνολογία με αποδέκτες πρωτίστως τους εργαζομένους
περιττεύουν, είναι εκ του πονηρού και κανέναν δεν ωφελούν.
16.- Είναι ώρα κρίσης και ευθύνης
για όλους και η ελεύθερη – απεριόριστη κατά συνείδηση τοποθέτηση – γνώμη και
ψήφος των Δημοτικών Συμβούλων σύμφωνα με το άρθρο 66 παρ. 1
του Ν. 3852 / 2010, μαζί με την
θεσμοθετημένη προγραμματική τοποθέτηση των Δημοτικών Παρατάξεων που λειτουργούν σύννομα και με βάση το
πρόγραμμα που εκλέχθηκαν από τον λαό του
Δήμου μας, είναι εκείνες οι βασικές προϋποθέσεις που με συντεταγμένο
διοικητικό και οικονομικό αυτοδιοικητικό προγραμματικό σχέδιο προοπτικής και
όχι με εκπτώσεις πολιτικής και παρασκηνιακά σενάρια παραπολιτικής και
απειλητικής ή εκβιαστικής συναίνεσης, θα βγάλουν τον Δήμο μας από τα
σημερινά διοικητικά και οικονομικά του αδιέξοδα .
Με τιμή,
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ-ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ
Παντελής Χρ. Γρετζελιάς
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου