Eνα νέο μοντέλο ενημέρωσης ξεκίνησε ήδη στη Νέα Φιλαδέλφεια και τη Νέα Χαλκηδόνα. Από εδώ, μπορείτε καθημερινά να ενημερώνεστε για ό,τι συμβαίνει στην πόλη μας, αλλά και να γίνετε ΕΣΕΙΣ ο ρεπόρτερ, που θα μας στέλνετε ό,τι βλέπετε γύρω σας και σας κάνει εντύπωση. Σας περιμένουμε στο mail ta.pragmata@yahoo.gr

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Διαδοχικά Δημοτικά Συμβούλια την Τετάρτη, 30 Μαρτίου

Δυο διαδοχικά Δημοτικά Συμβούλια θα διεξαχθούν την προσεχή Τετάρτη, καθώς ο Δήμος πρέπει να είναι εντάξει και με το γράμμα του νόμου, που προβλέπει συζήτηση για τον Προϋπολογισμό και το Τεχνικό Πρόγραμμα σε ξεχωριστή συνεδρίαση του Συμβουλίου. 

Η πρόσκληση για το Συμβούλιο των 7.30 έχει ως εξής: 
Παρακαλείσθε όπως προσέλθετε στις 30.03.2011, ημέρα Τετάρτη και ώρα 19.30 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πνευματικού Κέντρου Ν. Φιλαδέλφειας (Νικ. Τρυπιά 45) σε δημόσια τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δυνάμει του άρθρου 67 του Ν. 3852/2010 («Πρόγραμμα Καλλικράτης»), για συζήτηση και λήψη απόφασης στα παρακάτω θέματα της Ημερήσιας Διάταξης :
 
ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ  ΔΙΑΤΑΞΗΣ
 1. Λήψη απόφασης σύναψης δανείου από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για την αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων ή μη οφειλών του Δήμου, παρελθόντων ετών (βάσει και της υπ΄αριθμ. 32/2011 Αποφάσεως της Οικονομικής Επιτροπής) .
 2. Έγκριση Απολογισμού οικονομικού έτους 2010 και νομιμοποίησης δαπανών του Κ.Α.Π.Η. του πρώην Δήμου Ν. Χαλκηδόνας, βάσει της υπ΄αρ. 2/2011 Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού.
 3. Έγκριση Απολογισμού εσόδων-εξόδων οικονομικού έτους 2010 των τεσσάρων Σχολικών Επιτροπών του πρώην Δήμου Ν. Χαλκηδόνας βάσει της υπ΄αριθμ. 1/2011 Απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας.
 4. Έγκριση Απολογισμού οικονομικού έτους 2010 του Βρεφονηπιακού Κέντρου του πρώην Δήμου Ν. Χαλκηδόνας, βάσει της υπ΄αριθμ. 5/2011 Αποφάσεως του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού.
 5. Έγκριση Απολογισμού οικονομικού έτους 2010 Παγκόσμιου Πολιτιστικού Ιδρύματος Ελληνισμού της Διασποράς «Ανδρέας Παπανδρέου» (Π.Π.Ι.Ε.Δ.) βάσει της υπ΄αρ. 8/2011 Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού.
 6. Έγκριση Απολογισμού οικονομικού έτους 2010 του Κέντρου Προσχολικής Αγωγής του πρώην Δήμου Ν. Φιλαδέλφειας, βάσει της υπ΄αριθμ. 14/2011 Αποφάσεως του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού.
 7. Λήψη Απόφασης για έγκριση του υπ΄αριθμ. 1/2011 Πρακτικού της Επιτροπής Εξέτασης αιτημάτων κοπής δέντρων εντός κοινοχρήστων χώρων – Εισήγηση της Επιτροπής προς το Δ.Σ. για την λήψη απόφασης επί πέντε συγκεκριμένων περιπτώσεων.
 8. Λήψη Απόφασης για την τοποθέτηση πλαστικών εμποδίων επί της οδού Κρεσταίνης 14 στη συμβολή με την οδό Μιαούλη, για λόγους καλής ορατότητος των οχημάτων κατόπιν της υπ΄αριθμ. 3/2011 Απόφασης της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής.
 9. Λήψη Απόφασης για ένα μήνα παράταση και μέχρις ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία της ανάθεσης της προμήθειας καυσίμων, κίνησης για τα οχήματα και θέρμανσης κτιρίων, του Δήμου .
 10. Συμπλήρωση της υπ΄αριθμ. 41/2011 Αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου με ορισμό των υπολοίπων μελών (εκτός Προέδρου και Αντιπροέδρου) που προτάθηκαν ως μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (Δ.Ε.Π.) από τις παραγωγικές τάξεις και την σχολική κοινότητα.
 Η παρούσα πρόσκληση αναρτάται στην ιστοσελίδα του Δήμου.
 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
 Παντελής Χρ. Γρετζελιάς
 *********
 Η πρόσκληση για το Δημοτικό Συμβούλιο των 8.30 έχει ως εξής: 
Παρακαλείσθε όπως προσέλθετε στις 30.03.2011, ημέρα Τετάρτη και ώρα 20.30 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πνευματικού Κέντρου Ν. Φιλαδέλφειας (Νικ. Τρυπιά 45) σε δημόσια τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δυνάμει του άρθρου 67 του Ν. 3852/2010 («Πρόγραμμα Καλλικράτης»), για συζήτηση και λήψη απόφασης στο παρακάτω μοναδικό θέμα της Ημερήσιας Διάταξης βάσει των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 159 του Ν. 3463/2006 (Κ.Δ.Κ.) :
ΘΕΜΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ  ΔΙΑΤΑΞΗΣ
 - Ψήφιση Προϋπολογισμού εσόδων-εξόδων και Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου οικονομικού έτους 2011, βάσει της υπ΄αριθμ. 33/2011 Αποφάσεως της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου.
 Η παρούσα πρόσκληση αναρτάται στην ιστοσελίδα του Δήμου.
 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Παντελής Χρ. Γρετζελιάς

16 σχόλια:

  1. δεν μ' αρέσει να λαϊκίζω, αλλά θα παραιτηθούν οι δημοτικοί σύμβουλοι από τη διπλή αποζημίωση για τις εικονικές δύο συνεδριάσεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ helpdiamantis

    Φαντάσου και να λαίκιζες κιόλας...
    Αν το οικονομικό πρόβλημα του Δήμου έχει ως παράμετρο την αποζημίωση των Δημοτικών Συμβούλων στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. τότε θα μπορούσε να λυθεί πολύ εύκολα.
    Μα, ρε πονηρίδη, δεν μπορείς να σκεφτείς ότι θα μπορούσαν να γίνουν 2 συνεδριάσεις σε διαφορετικές ημέρες εντός της εβδομάδας;
    Τότε θα εξέφραζες παρόμοιες απορίες;
    Εκεί είναι το πρόβλημα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @helpdiamantis

    Δεν κατάλαβα, γιατί να παραιτηθούν;
    Εσείς από τη δουλειά σας δεν πληρώνεστε;
    Αυτοί δηλαδή, γιατί να μην πληρωθούν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. oLA TELEFTEA MERA 30/3 TA APOFASIZOYN, KATA TA ALLA KANANE THAVMATA

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @διάφοροι ανώνυμοι πασόκοι:

    αν η διοίκηση του δήμου δεν κατόρθωσε να συγκαλέσει εντός προθεσμιών τα από το νόμο προβλεπόμενα δημοτικά συμβούλια, θα πρέπει να ελεγχθεί γι' αυτό.

    Απ' όσο γνωρίζω, κάθε δημοτικός σύμβουλος λαμβάνει 88 ευρώ αποζημίωση για την συμμετοχή του σε κάθε δημοτικό συμβούλιο. Δεν ξέρω και πολύ κόσμο να παίρνει εικονικό νυχτοκάματο 176 ευρώ.

    Πέραν αυτού όμως, από πότε η συμμετοχή σε ένα συλλογικό όργανο της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι δουλειά που πρέπει να αμειφθεί ως εργασία;

    Σε όσους απορούν για την απορία μου, θα πρότεινα να ψάξουν ποια ήταν η αναλογία αποζημίωσης δημοτικού συμβούλου/ημερομισθίου ανειδίκευτου εργάτη το 1975 ας πούμε, και ποια είναι σήμερα.

    Δεν είπα ότι δεν ήταν λαϊκίστικη η παρατήρηση, είπα ότι δεν μ' αρέσει να λαϊκίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η συμμετοχή σε συλλογικό όργανο της διοίκησης «αμείβεται» από το 403 Π.Χ. (εκκλησιαστικός μισθός), ίσως και παλαιότερα. Η λογική της καθιέρωσής του ήταν να δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής στη διοίκηση των κοινών όχι μόνο στους «έχοντες», αλλά σε όλους τους πολίτες. Κάποια χρονική περίοδο παρατηρήθηκε ότι πράγματι η «αμοιβή» αυτή ήταν σε αναντιστοιχία με τον «μισθό» του εργάτη, αλλά κανείς δεν διανοήθηκε ποτέ να την καταργήσει. Το θέμα της «αμοιβής» των αιρετών προβλήθηκε και προβάλλεται από διάφορους «δημαγωγούς» στην πόλη μας τα τελευταία χρόνια, από τους οποίους κάποιοι έχουν πλήρη συναίσθηση του τι κάνουν και άλλοι όχι. Δεν ήταν απλώς λαϊκίστικη παρατήρηση. Ήταν «επικίνδυνη».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ helpdiamantis

    Αυτό το ανώνυμοι πασόκοι, που κολλάει τώρα;
    Μάλλον το πρόβλημά σου είναι άλλο. Έχεις πρόβλημα με το ΠΑΣΟΚ, αλλά πετάς και λίγο Δήμο και γενικώς τα έχεις κάνει όλα σαλάτα. Αυτό είναι και το πρόβλημα της εποχής, δυστυχώς.
    Αν θέλεις να βάλεις για συζήτηση θέματα της πολιτικής επικαιρότητας, πολύ ευχαρίστως. Αλλά ξεκαθάρισε τι θέλεις και τα λέμε μετά.
    Αλήθεια, οι 33 Δημοτικοί Σύμβουλοι της Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας είναι όλοι πασόκοι; Ειλικρινά με πιάνεις αδιάβαστη. Πως το έκρυβαν τόσα χρόνια;
    Άκουσε φίλε μου. Τα διάφορα blogs αυτού του τύπου, είναι χρήσιμα ως πεδία αντιπαράθεσης απόψεων, ιδεών, προτάσεων και εν γένει ζύμωσης.
    Δεν είναι μέσα εκτόνωσης του κάθε συμπλεγματικού.
    Για τέτοιους σκοπούς, υπάρχουν άλλες ιστοσελίδες.
    Το διαδίκτυο έχει τα πάντα.
    Επί της ουσίας, τι σύγκριση είναι αυτή, της αμοιβής παράστασης του Δημοτικού Συμβούλου με το ημερομίσθιο του ανειδίκευτου εργάτη; Ακόμα και από το πνεύμα του νομοθέτη που θέσπισε τα δύο αυτά πράγματα, προκύπτει ότι έχουν τόση σχέση, όση οι οδοντόβουρτσες με τους πυραύλους.
    Τρικυμία εν κρανίω.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ζιζέλ, το τελευταίο σχόλιό σου με ενόχλησε. Αναφέρεται σε σχόλιο άλλου, στο οποίο αναφέρεται και δικό μου σχόλιο όπου διατύπωσα τις απόψεις μου. Δεν τον ειρωνεύτηκα, δεν έγραψα ότι έχει τρικυμία εν κρανίω ούτε ότι είναι συμπλεγματικός. Δεν τον ξέρω τον άνθρωπο και δεν παριστάνω τον δικηγόρο του αλλά στο blog αυτό έχουμε ελευθερία έκφρασης, ας μην φθάνουμε στην ελευθεριότητα. Αν νομίζεις ότι το σχόλιό μου επισημαίνει ένα σφάλμα μας ας μην το επαναλάβουμε. Αν αισθάνεσαι ότι σε θίγει σου ζητώ συγνώμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Ζιζέλ, δεν είπα πουθενά ότι και οι 33 δημοτικοί σύμβουλοι είναι πασόκοι. Εκτίμησα ότι οι δύο πρώτοι ανώνυμοι σχολιαστές είναι πασόκοι.

    Εγώ εξέφρασα μια επιθυμία, δεν έκανα προκαταβολική κριτική στους 33 δημοτικούς συμβούλους, καθώς δεν είναι αυτοί που υπογράφουν την πρόσκληση για το διπλό δημοτικό συμβούλιο. Αυτήν την υπογράφει ο κατά νόμον αρμόδιος, ο πρόεδρος του ΔΣ, με τη συμφωνία, υποθέτω, της δημάρχου και των αντιδημάρχων. Η κριτική μου ξεκάθαρα απευθύνεται σ' αυτούς. Το έγραψα εξάλλου και πιο πάνω: "αν η διοίκηση του δήμου δεν κατόρθωσε να συγκαλέσει εντός προθεσμιών τα από το νόμο προβλεπόμενα δημοτικά συμβούλια, θα πρέπει να ελεγχθεί γι' αυτό". Βεβαίως, η εκκωφαντική σιωπή των δημοτικών συμβούλων είναι κάτι που θα μπορούσε να τεθεί σε κριτική.

    Επί της ουσίας τώρα των αμοιβών/αντιμισθιών/αποζημιώσεων:

    Πρώτα-πρώτα, οι αποζημιώσεις των δημοτικών συμβούλων για τις συνεδριάσεις του ΔΣ δεν προβλέπονται ρητά στον Ν. 3852/10 ("Καλλικράτης"). Ο "Καλλικράτης" προβλέπει μόνον τις αντιμισθίες του Δημάρχου, των αντιδημάρχων και του προέδρου του ΔΣ (άρθρο 92). Προφανώς οι αποζημιώσεις ανά συνεδρίαση για τους συμβούλους προβλέπονται από άλλον προηγούμενο νόμο. Μια καλή ερώτηση είναι πώς και ξέφυγε το συγκεκριμένο θέμα από τον συντάκτη του υποτιθέμενου "νόμου-πλαισίου" για την τοπική αυτοδιοίκηση - ενός νόμου που, κατά τ' άλλα, όλα τα σφάζει, όλα τα μαχαιρώνει.

    Αφού δεν καταλαβαίνεις το πνεύμα της σύγκρισης μεταξύ αμοιβής παράστασης και ημερομισθίου ανειδίκευτου εργάτη, να εξηγήσω λίγο πιο αναλυτικά τι εννοώ. Δυστυχώς, ελλείψει εύκολα προσβάσιμων συγκριτικών στοιχείων για τους δημοτικούς συμβούλους, κι επειδή έχουμε και δουλειές, θα χρησιμοποιήσω το παράδειγμα των δημάρχων και των αντιμισθιών τους, και είμαι βέβαιος ότι το οξυδερκές σου πνεύμα θα μπορέσει να κάνει την αναγωγή.

    Σύμφωνα με το άρθρο 92 του "Καλλικράτη" (3852/10), οι δήμαρχοι πόλεων με πληθυσμό όπως η δική μας, λαμβάνουν αντιμισθία ύψους 80% των πάσης φύσεως αποδοχών του γενικού γραμματέα υπουργείου, δηλαδή περίπου 4700 ευρώ μηνιαίως μικτά.

    Η αντιμισθία αυτή ισχύει από την 1 Ιανουαρίου 2011. Ως τις 31/12/2010, οι δήμαρχοι δεν λάμβαναν αντιμισθία, αλλά έξοδα παράστασης. Η βασική αυτή αλλαγή προφανώς έχει να κάνει και με το άρθρο 16 του Καλλικράτη, όπου προβλέπεται η αναστολή της επαγγελματικής δραστηριότητας του δημάρχου - γιατί το δημαρχιλίκι είναι full-time job.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η αντιμισθία, λοιπόν, του δημάρχου, είναι μια πολύ φρέσκια υπόθεση. Κι οι δήμαρχοι το γνωρίζουν αυτό καλά. Δες για παράδειγμα το έντυπο "Ο Δήμαρχος της Αττικής", που εκδίδεται
    από τον Σύλλογο Ενεργών και Διατελεσάντων Δημάρχων και Προέδρων Κοινοτήτων Αττικής (μεταξύ των συντακτών και ο κοντοχωριανός μας Νίκος Παπαμικρούλης - παραθέτω από το πρώτο τεύχος, Μάρτιος 2009, σελίδα 19):

    "Στην Ελλάδα το αξίωμα του τοπικού αιρετού άρχοντα θεωρείται τιμητικό και άμισθο. Η άσκηση καθηκόντων δημάρχου, προέδρου κοινότητας, δημοτικού συμβούλου κλπ δεν έχει κατοχυρωθεί από το νόμο ως επαγγελματική δραστηριότητα, για την οποία πρέπει να καταβάλλεται μισθός.

    Ωστόσο δεν θα μπορούσε να αγνοήσει ο νομοθέτης ότι κατά την άσκηση του λειτουργήματός τους, οι αιρετοί άρχοντες της Αυτοδιοίκησης, υποβάλλονται σε δαπάνες και περιορίζουν ή αναστέλλουν πλήρως την επαγγελματική τους δραστηριότητα. Για το λόγο αυτό έχει μεριμνήσει, ώστε κατά την διάρκεια της θητείας τους να λαμβάνουν έξοδα παράστασης ή αποζημίωσης, μετά δε από την αποχώρησή τους από το αξίωμα να δικαιούνται, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, ισόβιας χορηγίας (σύνταξης)".

    Οι "διατελέσαντες δήμαρχοι" δεν το έβγαλαν αυτό απ' το κεφάλι τους. Αυτό ήταν το καθεστώς για πολλές δεκαετίες, αντίθετα με την εντύπωση του παραπάνω ανώνυμου που πήδηξε απευθείας στο 403 πΧ. Δείτε για παράδειγμα το άρθρο 96 του νόμου 4057/1912 "περί συστάσεως δήμων και κοινοτήτων":

    "Το αξίωμα του δημάρχου, παρεχόμενον επί τιμή, είναι άμισθον. Το δημοτικόν συμβούλιον χορηγεί έξοδα παραστάσεως ετησίως εις τον δήμαρχον:

    α') μέχρι δραχμών 2.500 εις τους δήμους ων τα πραγματοποιούμενα ετησίως έσοδα ανέρχονται μέχρι 50.000 δραχμων

    β') μέχρι δραχμών 4.000 εις τους δήμους ων τα έσοδα ανέρχονται μέχρις 150.000 δραχμών

    γ') μέχρι δραχμών 6.000 εις τους δήμους ων τα έσοδα ανέρχονται μέχρι 300.000 δραχμών.

    Εις τους δήμους ων τα πραγματοποιούμενα έσοδα υπερβαίνουσι τας 300.000 δραχμάς δεν ισχύουσιν οι περιορισμοί ούτοι".

    Σ' όποιον γρήγορο έχει ήδη σκεφτεί να αναλογίσει τα άνω όρια του νόμου του 1912 ως προς το σημερινό ύψος του προϋπολογισμού του δήμου μας, να επισημάνω ότι σ' εκείνο το καθεστώς δεν υπάρχουν αντιδήμαρχοι και δεν προβλέπονται έξοδα παράστασης σε πρόεδρο και δημοτικούς συμβούλους. Επίσης, η μεγάλη πλειοψηφία των δήμων της χώρας είναι τότε πολύ μικρότεροι και οπωσδήποτε δεν διαθέτουν το υπαλληλικό δυναμικό που διαθέτουν σήμερα οι δήμοι (600 υπάλληλοι διαφόρων καθεστώτων δεν ήταν μέχρι πρότινος μόνο στον Δήμο Ν. Φιλαδέλφειας;) - άρα οι αιρετοί κάνουν τότε κι άλλες δουλειές, οι οποίες σήμερα γίνονται από υπαλλήλους με δικαίωμα υπογραφής.

    Οπότε, τα περίπου 220.000 ευρώ που υπολογίζω ότι στο νερό κοστίζουν σήμερα ετησίως στον δήμο η δήμαρχος, οι πέντε αντιδήμαρχοι και ο πρόεδρος του ΔΣ, και αντιστοιχούν στο 5 τοις χιλίοις του προϋπολογισμού του δήμου μας (41 εκατομμύρια δεν είναι περίπου;), μπορεί να φαίνονται λίγα μπροστά στο 5% της περίπτωσης α' του άρθρου 96 του ΔΝΖ'/1912, αλλά βέβαια είναι πολύ περισσότερα.

    Στους ίδιους γρήγορους, να επισημάνω επίσης και την θεμελιώδη διαφορά ότι στον νόμο του 1912 το ύψος των εξόδων παράστασης του δημάρχου το αποφασίζει το δημοτικό συμβούλιο, και δεν αναπροσαρμόζεται αυτομάτως στη βάση της αμοιβής ενός πολιτικού στελέχους της κεντρικής διοίκησης, όπως συμβαίνει στον Καλλικράτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Βέβαια, ως προς το ποιος αποφασίζει για την τοπική αυτοδιοίκηση, υπάρχουν κι άλλες σοβαρές διαφορές μεταξύ των δύο νόμων.

    Για παράδειγμα, ενώ ο "Καλλικράτης" ορίζει στο άρθρο 1 τους νέους "καλλικρατικούς δήμους" και καταργεί τελείως τις κοινότητες, ο νόμος ΔΝΖ' του 1912 προβλέπει στο άρθρο 2:

    "Πας μόνιμος συνοικισμός έχων υπέρ τους 300 κατοίκους και σχολείον στοιχειώδους εκπαιδεύσεως αποτελεί ιδίαν Κοινότητα.

    Ιδίαν κοινότητα δύναται να αποτελέση και πας συνοικισμός ολιγωτέρων των 300 κατοίκων, εάν έχη σχολείον, ζητήσωσι δε τούτο το ήμισυ των εκλογέων κατοίκων".

    Και παρακάτω, στο ίδιο άρθρο:

    "Οι συνοικισμοί οι μη αποτελούντες ιδίαν κοινότητα αποτελούσι μέρος του δήμου εις ον κατά την δημοσίευσιν του νόμου τούτου ανήκουσιν ή της εγγυτέρας ιδρυθησομένης κοινότητος, πλην εάν δι' αιτήσεως υπογεγραμμένης υπό των ημίσεος του συνόλου των εκλογέων ζητήσωσι την μετ' άλλης συνεχομένης κοινότητος ένωσιν".

    Αυτά τα ολίγα συμπλεγματικά έχω να καταθέσω για σήμερα, και είμαι βέβαιος, Ζιζέλ, ότι θα τα διαβάσεις με προσοχή.

    υγ. Όπως και να το κάνουμε, στο φως των σημερινών συγχωνεύσεων στα σχολεία, ο νόμος του 1912 αποκτά μια άλλη επικαιρότητα. Και εν κατακλείδι, ένα ανέκδοτο, το άρθρο 149 του 4057/1912:

    "Εις κοινότητας, ων ο πληθυσμός υπερβαίνει τους 1000 κατοίκους, και εις τους δήμους δεν δύνανται να συνυπηρετώσιν ως κοινοτικοί σύμβουλοι ανιόντες και κατιόντες αδελφοί, πενθερός ή γαμβρός. Εάν εξελέγησαν τοιούτοι δι' εγκύρως διεξαχθείσης εκλογής, αποκλείεται ο λαβών τας ολιγωτέρας ψήφους".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ανώνυμε 9:40

    Εντάξει, κανένα πρόβλημα. Απόψεις ανταλάσσουμε, αν καμιά φορά ειπωθεί και καμιά κουβέντα παραπάνω, εδώ είμαστε να τα διευκρινίζουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. helpdiamantis

    Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω το κριτήριο, που σε οδηγεί στην εκτίμηση ότι οι 2 πρώτοι ανώνυμοι σχολιαστές είναι πασόκοι. Γιατί δεν θα μπορούσαν να ανήκουν π.χ. στη ΝΔ ή στο ΛΑΟΣ;
    Θα ήθελα να αποφύγω την λέξη λαϊκισμός, αλλά πως αλλιώς μπορείς να χαρακτηρίσεις αυτή την άκρως τυπολογική αντίληψη περί χρημάτων και αμοιβών;
    Είναι βέβαιο ότι αν η αναφορά ήταν στην Ελλάδα του 1920 ή και του 1950, όπου στην μικρή κοινότητα ο μπακάλης ή ο κρεοπώλης έκανε και τον Πρόεδρο, ασφαλώς θα ετίθετο θέμα ύψους της αποζημίωσης.
    Όμως στην εποχή μας, ποιός μπορεί να ισχυριστεί ότι ο Δήμαρχος δεν πρέπει να απασχολείται πλήρως με τα καθήκοντά του;
    Και αν ο Νόμος του 1912 ορίζει ότι το αξίωμα του Δημάρχου είναι τιμητικό, τότε, με όλο το σεβασμό στο Νόμο και στον Νομοθέτη, είναι εκτός τόπου και χρόνου και χρειάζεται επειγόντως αλλαγή.
    Η γνώμη μου σε όλη αυτή τη σπέκουλα της εποχής, είναι οτι το πρόβλημα της χώρας δεν είναι ούτε οι αμοιβές των βουλευτών ούτε των Δημάρχων και των Δημοτικών Συμβούλων. Δεν παραγνωρίζω ότι μπορεί να υπάρχουν και υπερβολές, κυρίως σε περίεργα επιδόματα, αλλά αυτές δεν διαφέρουν από τις υπερβολές που «κατέκτησε» η κάθε συντεχνία με τους «αγώνες» της.
    Το πρόβλημα της χώρας ειναι το πως διαχειρίζονται οι διάφοροι υπεύθυνοι, εθνικοί και τοπικοί άρχοντες, τα δημόσια οικονομικά. Το πρόβλημα είναι οι αδιαφανείς συμβάσεις και προμήθειες του Δημοσίου και, φυσικά, το πρόβλημα είναι ποιούς επιλέγουμε εμείς οι πολίτες.
    Προσωπικά, δεν διαφωνώ να αμείβεται π.χ. ο κάθε Αντιδήμαρχος, αρκεί να είναι επαρκής και αποτελεσματικός. Δεν αποδέχομαι εκείνον που κάνει τα πάντα για να εκλεγεί και να γίνει Αντιδήμαρχος για τον μισθό. Όμως αυτούς ψηφίζουμε και εκεί είναι η μεγάλη μας ευθύνη ως πολίτες.
    Εν κατακλείδι, θεωρώ αποπροσανατολιστική και ανούσια την συζήτηση αυτή γιατί μετατοπίζει την προσοχή μας από τον σκληρό πυρήνα του προβλήματος της χώρας μας.
    Αλήθεια, επειδή είναι της μόδας, πόσο σημαντική επίπτωση θα είχε στην μείωση του Δημοσίου χρέους και στην προσπάθεια της χώρας να ξαναβγεί στις αγορές, η μείωση των βουλευτών σε 200; Γιατί πολλοί βλέπουν το δέντρο και χάνουν το δάσος.
    Γενικά, η γνώμη μου είναι ότι όπως σε κάθε εργασία (έτσι και στην πολιτική), αυτος που την κάνει θα πρέπει να λαμβάνει και την ανάλογη αμοιβή. Το πρόβλημα είναι πόσο αυστηροί στις επιλογές μας είμαστε εμείς, οι καταναλωτές των πάσης φύσεως (και των πολιτικών) υπηρεσιών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Helpdiamantis, δεν αμφισβητείς το σκεπτικό της «μισθοφοράς» (γιατί 1912 και όχι 429 π.χ.;) και γενικά της «αμοιβής» των συμμετεχόντων σε συλλογικό όργανο διοίκησης όπως και αν αυτή βαφτίζεται (αντιμισθία, έξοδα παράστασης, αποζημίωση, μισθός κλπ) και όπως και αν προσδιορίζεται (απόφαση Δ.Σ. ως ποσοστό των Δημοτικών εσόδων, Νόμος καθολικής ισχύος όπως ο «Καλλικράτης» κλπ ). Να υποθέσω λοιπόν ότι συμφωνούμε πως οι «αιρετοί» μας «άρχοντες» καλώς εισπράττουν «αμοιβή» ή μήπως όχι; Αν υποθέσουμε εξ άλλου ότι κάποιος εκλέγεται δήμαρχος για έναν σεβαστό αριθμό θητειών, όπως λ.χ. ο κ. Παπαμικρούλης (μιας και αναφέρθηκε), από ποιά άλλη «επαγγελματική δραστηριότητα» θα μπορούσε να θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης (ισόβια χορηγία) αφού το δημαρχιλίκι είναι full time job; Η Ζιζέλ, που την «μάλωσα» πιο πάνω και της ζητώ και πάλι συγνώμη, σωστά επισημαίνει ότι το πρόβλημα είναι η ορθή διαχείριση των δημόσιων οικονομικών (υπό την ευρεία έννοια του όρου συμπληρώνω εγώ) και όχι ο αριθμός των βουλευτών ή το ύψος της «αμοιβής» τους. Η συζήτηση, ωστόσο, Ζιζέλ δεν είναι ανούσια, αφού όπως έγραψα «το θέμα της «αμοιβής» των αιρετών προβλήθηκε και προβάλλεται από διάφορους «δημαγωγούς» στην πόλη μας τα τελευταία χρόνια, από τους οποίους κάποιοι έχουν πλήρη συναίσθηση του τι κάνουν και άλλοι όχι» και δεν εννοώ τον Helpdiamantis. Κάποιοι δηλαδή, όπως επισημαίνεις, εξακολουθούν να μας δείχνουν το δέντρο ώστε να χάσουμε το δάσος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ Ανώνυμε 6:36


    Δεν συμφωνώ με το χαρακτηρισμό "ισόβια χορηγία" όπως, εναλλακτικά, ονομάζεις την σύνταξη Δημάρχου ή βουλευτή.
    Για τις περιπτώσεις τύπου Παπαμικρούλη (αναφορικά με τις πολλές θητείες) πάλι θα μπορούσε θεσμικά να υπάρξει πρόνοια, με την συνταγματική θέσπιση ορίου στις θητείες, στους Δημάρχους, βουλευτές, Υπουργούς, Πρωθυπουργούς. Έτσι και ανανέωση θα υπήρχε στην κοινωνία και δεν θα υπήρχαν κάποιοι που θα συντηρούνταν από την "ισόβια χορηγία". Υπενθυμίζω ότι στις ΗΠΑ ο Πρόεδρος μπορεί να εκλεγεί μόνο για 2 θητείες. Ο αμερικανός νομοθέτης,προτιμά να χάσει η χώρα του έναν καλό Πρόεδρο, παρά να δημιουργήσει κατεστημένα.
    Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, πιστεύω ακράδαντα στην ευθύνη του πολίτη/ψηφοφόρου, ο οποίος δεν ψηφίζει πάντα με κριτήριο την ικανότητα και την επάρκεια. Γιατί κάποιος που είναι ικανός, κατά τεκμήριο, όταν θα πάψει να είναι Δημόσιος Λειτουργός, θα βρει να κάνει κάτι άλλο.
    Δυστυχώς, οι μέτριοι και οι αγράμματοι που μας έχουν κατακλύσει σε τοπικό και σε γενικό επίπεδο, αν χάσουν τη θεσούλα τους, χάνουν αυτομάτως και κάθε αξία, αλλά και κάθε δυνατότητα να κάνουν κάτι άλλο.
    Δεν θα πω ονόματα, γιατί δεν θα ήταν κομψό, αλλά τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια;
    Η μόνη λύση για να απομονώσουμε τους δημαγωγούς και τους πονηρούς που συντηρούν αυτή την αποπροσανατολιστική συζήτηση, είναι να προτάξουμε την ποιότητα, σε κάθε μας επιλογή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή