Eνα νέο μοντέλο ενημέρωσης ξεκίνησε ήδη στη Νέα Φιλαδέλφεια και τη Νέα Χαλκηδόνα. Από εδώ, μπορείτε καθημερινά να ενημερώνεστε για ό,τι συμβαίνει στην πόλη μας, αλλά και να γίνετε ΕΣΕΙΣ ο ρεπόρτερ, που θα μας στέλνετε ό,τι βλέπετε γύρω σας και σας κάνει εντύπωση. Σας περιμένουμε στο mail ta.pragmata@yahoo.gr

Δευτέρα, 27 Μαΐου 2013

Ένα καλό παιδί...

Ακούω διάφορα στην πόλη. Για
το Χάρη ότι "είναι καλό παιδί και τρέχει, είναι πανταχού παρών". Για τον Απόστολο ότι "είναι καλό παιδί, ευγενής και δεν έχει εχθρούς". Για τον Τάσο ότι "πέτυχε στη δουλειά του, άρα θα πετύχει και στο δήμο". Για το Νίκο ότι "είναι έμπειρος πολιτικά κι έχει φίλους στην αριστερά αλλά και στη δεξιά από την εποχή του Αδαμόπουλου". Για την Έφη ότι "κινείται αθόρυβα και έχει μάθει πολλά". Ακούω κι άλλα, για άλλους.
Κοιτάξτε, δεν αρνούμαι το ρόλο του προσώπου στην πολιτική. Κάθε άλλο. Αν κάποιος σε εμπνέει, μπορεί ευκολότερα να σε κινητοποιήσει γύρω από ένα σκοπό, ένα θέμα, μια εκκρεμότητα στο δήμο, ή στη χώρα. Μεγάλοι πολιτικοί όπως ο Καραμανλής, ο Ανδρέας, παλαιότερα ο Βενιζέλος, πρώτα κέρδιζαν τα πληθη ως προσωπικότητες και μετά ως ηγέτες. Όσο για τη διεθνή σκηνή, μπορώ πρόχειρα να θυμηθώ τον Τσε, το Μάο, τον Αντενάουερ, τη Θάτσερ, το Μιτεράν, τον Πάλμε... πολλούς...
Επειδή όμως στην τοπική μας κοινωνία δεν έχουμε προσωπικότητες τέτοιου διαμετρήματος, οι υποστηρικτές όσων θα μετάσχουν, ή σκέπτονται να μετάσχουν στις επόμενες δημοτικές εκλογές ως υποψήφιοι δήμαρχοι, αρκούνται σε περιγραφές του τύπου "είναι καλό παιδί".
Καμία αντίρρηση. Το ερώτημα είναι αν ΚΑΙ ΠΑΛΙ θα ψηφίσουμε τοπικούς άρχοντες με το κριτήριο αν είναι "καλό" ή "κακό" παιδί, ή αν ήλθε η ώρα να αλλάξουμε κριτήρια και να διαλέξουμε τα καλά παιδιά για την παρέα μας στα καφέ της πόλης, αλλά τους τοπικούς αξιωματούχους με κριτήριο το σαφές, μεταρρυθμιστικό και ρεαλιστικό πρόγραμμα.
Κι εξηγούμαι:
Υπάρχει -ή: θα υπάρξει;- κάποιος υποψήφιος και κάποιος συνδυασμός, που να μας περιγράψει την πόλη μας, όπως την ονειρεύεται μετά από μια δεκαετία; Από πού θα βρίσκει χρήματα; Από τον κρατικό προϋπολογισμό ή από αλλού; Κι αυτά που θα βρίσκει, τι θα τα κάνει; Σε ποιες δράσεις ο δήμος σε μια πενταετία ή σε μια δεκαετία μπορεί να προσφέρει ουσιαστικές υπηρεσίες στον πολίτη; Σε ποιους τομείς; Πώς; Δηλαδή, με άλλα λόγια, εάν εγώ ο πολίτης ψηφίσω τον τάδε ή τον δείνα συνδυασμό, μπορώ να ξέρω τι ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ πρέπει να περιμένω μετά από λίγο καιρό; Κοινωνική πολιτική θα κάνει; Ναι, λένε όλοι. Πώς θα την κάνει; Σε ποιους τομείς θα δώσει βάρος; Πώς θα χρηματοδοτήσει την εφαρμογή της πολιτικής του; Κι αν βρει εμπόδια, πώς θα τα ξεπεράσει; Κι ακόμα: Θα βελτιώσει την ποιότητα της πόλης; Θα κτυπήσει την ανομία που ξεχειλίζει στη Δεκελείας και πέραν αυτής; Σε δρόμους και καταστήματα; Ή θα συνεχίσω να περπατάω στους πεζόδρομους της πόλης με το φόβο ότι κάποιο αμάξι θα ξεπαρκάρει και θα κτυπήσει το -κατά τα άλλα αμέριμνο- παιδί μου που παίζει -γι αυτό δεν έγινε ο πεζόδρομος;-. Ή μήπως θα αποφασίσω να ανοίξω ένα μαγαζί, ξέροντας ότι μπορώ να παρανομήσω αφού κι ο διπλανός μου έχει τρεις- τέσσερις- πέντε παραβάσεις του νόμου- παρανομίες τις λένε, ας μη φοβόμαστεε τις λέξεις...-; Τι θα κάνει ένας δήμος γι αυτά; Πολιτική ξεκάθαρη, ή την πάπια;
Πάμε πιο κάτω: Με την ΑΕΚ τι θα κάνει; Θα μείνει στην αβαθή αντίληψη ότι "δικός της είναι ο χώρος, ό,τι θέλει κάνει"; ή θα συνεργαστεί με το σωματείο και μετά με τη νέα ΠΑΕ για να λειτουργήσει το γήπεδο με τις μικρότερες δυνατές αρνητικές συνέπειες για την τοπική μας κοινωνία και τις μεγαλύτερες θετικές;
Πάμε πιο πέρα: Με τη ΜΑΒΑ τι θα κάνει; Πώς θα διαχειριστεί την περίπτωση της πλατείας Γεννηματά; Πώς μπορεί να αξιοποιήσει τον Έσπερο υπέρ των πολιτών; Η πλατεία Αποστολάκη είναι εντάξει, ή μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα στους περίοικους από όσα σήμερα; Ποια θέση έχει για το Άλσος; Όχι γενικότητες για "πνεύμονα πρασίνου" (εμείς νομίζαμε ότι είναι κιτρίνου; πρασίνου είναι, το ξέρουμε) αλλά ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ για να ξαναγυρίσουν οι Φιλαδελφειώτες κι οι Χαλκηδονιώτες στο Αλσος ΤΟΥΣ. 
Πιο κάτω: Με τους συλλόγους της πόλης τι θα γίνει; Θα εισπράττουν από το δήμο, θα εισπράττουν κι από τα μέλη τους χωρίς έλεγχο πού πάνε αυτά τα χρήματα; Ή θα υπάρξει συγκεκριμένο σχέδιο λογοδοσίας των συλλόγων όχι στα μέλη τους μόνο, αλλά στην τοπική κοινωνία γενικότερα. Επειδή τα παιδιά μου πηγαίνουν στον Ιωνικό, δεν με ενδιαφέρει λ.χ. ο ΑΟΝΦ ή το "Ευ Αγωνίζεσθαι;" Μα του χρόνου μπορεί να τα πάω εκεί, αλλά και να μην τα πάω, είμαι μέλος της τοπικής κοινωνίας και πρέπει να γνωρίζω τι και πώς. 
Δεν προχωρώ σε άλλα, γιατί θα επεκταθώ πολύ. Μένω σε αυτά ως ένα δείγμα των θεμάτων που θα ανοίξουμε στις επόμενες εβδομάδες και πάντως αμέσως μετά το καλοκαίρι.
Ποιος στ' αλήθεια νομίζει ότι ψαρεύοντας στα θολά, με γενικολογίες και στρογγυλέματα, μπορεί να φτάσει "αλώβητος" στις κάλπες;
Όλοι "καλά παιδιά" είμαστε. Οι κακοί είναι φυλακή (λέμε τώρα...). Ας ξεπεράσουμε το "τσάι και συμπάθεια" κι ας μιλήσουμε για πολιτική. Κι αν οι υποψήφιοι είναι απρόθυμοι (ΑΝ, λέω), εμείς θα τους πιέσουμε με τη συνεχή υπόμνηση ότι μια (τοπική) κοινωνία σε κρίση δεν μπορεί να αρκείται σε πολιτικές υποσχέσεις που δήθεν "θέλει η κοινωνία να ακούσει". Γιατί αν είναι έτσι, τότε η πολιτική ακολουθεί την κοινωνία, αντί να της ανοίγει νέους δρόμους.
Θα μιλήσετε για πολιτική, θέλοντας και μη, αγαπητοί υποψήφιοι.

51 σχόλια:

  1. Ομολογώ πως έχω διαφωνήσει δεκάδες φορές μαζί σας κ. Σεϊτανίδη. Ειδικά όταν σας πιάνουν τα νεοφιλελέδικα ξεσπάσματα. Αλλά οφείλω να παραδεχτώ ότι βλέπετε τα πράγματα μέσα από αμιγώς πολιτικό πρίσμα. Αντίθετο μεν με το δικό μου, που είμαι στην άλλη όχθη του ποταμού, αλλά πάντως πολιτικό. Αυτό άλλωστε είναι και το ζητούμενο και συνυπογράφω μαζί σας, ειδικά την τελευταία φράση:
    Θα μιλήσετε για πολιτική, θέλοντας και μη, αγαπητοί υποψήφιοι.

    Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι επιλέγουμε διοίκηση στις εκλογές και όχι Μις ή Μίστερ... "Ωραίο χαμόγελο".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια και πολύ λυπάμαι που δεν μπορώ να τα ανταποδώσω. Ακόμα και αυτά που λέτε "ξεσπάσματα", πολιτική είναι, ελπίζω ότι σε αυτό συμφωνούμε. Εάν όμως ξεκινάμε με την αντίληψη ότι κινούμαστε παράλληλα στις δύο όχθες του ποταμού, ένα είναι βέβαιο: δεν θα συναντηθούμε ποτέ. Κι αν ξεκινά με το "ποτέ", ο πολιτικός διάλογος γίνεται χωρίς ουσία. Εγώ αντίθετα πιστεύω, αγαπητέ, ότι ο πολιτικός διάλογος ΑΚΡΙΒΩΣ σε αυτό χρησιμεύει: να φέρνει τους ανθρώπους κοντύτερα σε μια κοινή επιδίωξη. Σκεπτόμουν να βάλω εδώ ένα παράδειγμα, αλλά θα τινάξουμε στον αέρα την συζήτηση για τα τοπικά θέματα της ανάρτησης. Θα κάνω άλλη ανάρτηση, για το παράδειγμά μου. Και πάλι ευχαριστώ, καλημέρα.

      Διαγραφή
  2. Πιστέψτε με, για τα τοπικά θέματα και μόνο θα γράψω, αν κι εφόσων επιτρέψετε τον διάλογο.
    Το παράλληλα δεν σημαίνει φυσικά και αντίθετα. Σημασία έχει να κυλάει το ποτάμι και να μην γυρίζει πίσω. Αυτή, ενδεχομένως, θα μπορούσε να είναι μία κοινή επιδίωξη.
    υγ: η εκτίμηση μου για την πολιτική αμιγώς ματιά σας στα γεγονότα δεν αλλάζει.
    υγ2: Ούτε με τα κονσερβοκούτια αλλά ούτε και με χιτες και ταγματασφαλήτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρώτον, απολογούμαι για το αγενές της προηγούμενης απάντησης. Ένας χριστιανός και μάλιστα διαφορετικών απόψεων μου στέλνει έναν καλό λόγο κι εγώ του κουνάω το δάκτυλο. Απρέπεια. Συγνώμη. Ήταν λάθος μου.
      Παράλληλα δεν σημαίνει αντίθετα, σημαίνει όμως αδύνατον να συναντηθούν. Γιατί το προεξοφλείτε; Αν όλοι ξεκινάμε ότι εγώ έχω το δίκιο, τότε ξαναλέω ότι ο πολιτικός διάλογος γίνεται α-νόητος, χωρίς νόημα. Και σε επόμενο στάδιο ευτελίζεται. Γιατί να πασχίσω να διαμορφώσω επιχειρήματα, αφού ούτε τον άλλο πρόκειται να πείσω, ούτε εγώ να πειστώ από αυτόν; Βλέπετε πώς η πολιτική κι ο διάλογος, γίνονται χωρίς νόημα; Εγώ δηλώνω απεριφράστως ότι είμαι έτοιμος να πειστώ και να διαδηλώσω την στήριξή μου σε ένα μέτρο ή μια πολιτική, στην οποία ως τώρα αντίτίθεμαι, εάν τα επιχειρήματα του συνομιλητή μου είναι ισχυρότερα από τα δικά μου. Αν ο καθένας μας αναλάβει ΕΙΛΙΚΡΙΝΩΣ, κι όχι στα λόγια μια τέτοια δέσμευση Αρχής, τότε θα δείτε πώς όλα θα γίνουν πιο πολιτικά, πιο ορθολογικά, πιο εύκολα να συναντήσουν τις λύσεις που ματαίως ψάχνουμε.
      Εννοείται, για να απαντήσω και στην πρώτη σας αναφορά, ότι από όσα σας έγραψα φαίνεται η απόλτυη προσήλωσή μου στο διάλογο με επιχειρήματα. Κι ο διάλογος με επιχειρήματα είναι το οξυγόνο αυτού εδώ του μπλογκ. Χωρίς τον διάλογο με επιχειρήματα, δεν έχει λόγο ύπαρξης. Ευχαριστώ και πάλι.

      Διαγραφή
    2. Ας δούμε την διαφορετική οπτική δύο συνδυασμών με διαφορετικό πολιτικό πρόσημο, μέσα από ένα τοπικό παράδειγμα... ΜΑΒΑ.

      Ένας αριστερής οπτικής συνδυασμός συνήθως οραματίζεται τον χώρο ως πολυχώρο πολιτισμού ή αθλητισμού ή πάρκο ή κάτι το οποίο να είναι ελεύθερο προς χρήση για τους δημότες και τους επισκέπτες αυτής της πόλης.
      Ένας δεξιάς οπτικής συνδυασμός συνήθως οραματίζεται τον χώρο ως εμπορικό κέντρο ή τζάμπο ή πολυσινεμά ή κάτι από το οποίο να κερδίζει κάποιος μεγαλοεπιχειρηματίας δίνοντας μάλιστα και δουλικά 4ωρα των 200 ευρώ ως... εργασία σε κάποιους φιλαδελφειώτες και χαλκηδονιώτες και αφού το κόστος επίσκεψης για μια μέση οικογένεια κοστίζει αρκετά.

      Εσείς τι λέτε...? μπορούν αυτές οι δύο όχθες να ενωθουν? Ωραίο ακούγεται, όλοι θα το θέλαμε αλλά δεν γίνεται να συγκλίνει η αντίληψη.

      Η μία πλευρά είναι με τον άνθρωπο. Η άλλη με τις αγορές.

      Διαγραφή
    3. Εντάξει, πρόκειται για καθαρά επιδερμική προσέγγιση και να με συγχωρείτε. Ας μιλήσουμε λοιπόν για τη ΜΑΒΑ. Αλλά πριν μιλήσουμε για τη ΜΑΒΑ, οφείλω να δώσω μια απάντηση σε αυτό τον δήθεν ανθρωπιστικό διαχωρισμό ανθρώπων και αγορών. Δηλαδή οι αγορές δεν είναι με τους ανθρώπους; Πάτε αυτό να το πείτε στον έμπορο της γειτονιάς σας; Στο μίνι μάρκετ; Στο εμπορικό κατάστημα; Να δούμε τι θα σας πουν. Τα χρήματα για να στηρίξει η Πολιτεία τον άνθρωπο, προέρχονται από τις αγορές. Οι αγορές έχουν κέρδη, αυτά φορολογούνται και έτσι βρίσκει η Πολιτεία -άρα και η Αυτοδιοίκηση- χρήματα για κοινωνική πολιτική .Αν αυτό δεν σας βρίσκει σύμφωνο, πρέπει να μου πείτε από πού αλλού θα βρει τα χρήματα η Πολιτεία- είτε κεντρική είναι, είτε τοπική.
      Πάμε στη ΜΑΒΑ. Τα όνειρα είναι ωραία, ξέρετε, αλλά έχουν ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Κάποτε τελειώνουν! Δηλαδή αυτός που ονειρεύεται ή οραματιζεται, είτε είναι δεξιός είτε αριστερός είτε απολιτικός, κάποτε ξυπνά. Στην περίπτωση της ΜΑΒΑ, θεωρώ ότι μια υπεύθυνη, πολιτική προσέγγιση πρέπει να δώσει απαντήσεις πληρεις και σαφείς στα παρακάτω ερωτήματα. Αν αυτά απαντηθούν, εγώ μαζί σας είμαι, δόξη και τιμή, να γίνει αύριο το πρωί πολυχώρος πολιτισμού ή/και αθλητισμού.
      Τα ερωτήματα: Πόσα χρήματα πρέπει να δώσει ο δήμος προκειμένου να περάσει στην κυριότητά του η έκταση; Και μετά πόσα πρέπει να δώσει για να γκρεμίσει την οικοδομή- φάντασμα και να αναπλάσει την έκταση σε χώρο πολιτισμού- αθλητισμού; Πού θα τα βρει αυτά τα χρήματα; Επίσης: Χώρος πολιτισμού και αθλητισμού τι σημαίνει; Κάντε το λίγο πιο αναλυτικό. Μπασκέτες, δίχτυα του βόλει ή κτήριο με υποδομές α λα ΠΠΙΕΔ ισόγειο, ώστε να γίνονται εκθέσεις κλπ. Από τι από τα δυο πάσχει η πόλη; Δεν έχει χώρους αθλητισμού; Δεν νομίζω να ισχύει κάτι τέτοιο. Αν αποδείξετε ότι υπάρχει έστω και μια κρίσιμη μάζα 10- 20 παιδιών που θέλουν να αθλούνται στην περιοχή της Αγίας Μαρίνας, αλλά δεν βρίσκουν χώρους, τότε ναι, να το δούμε. Πολιτισμού, μήπως; Βλέπετε τα Πνευματικά Κέντρα του Δήμου να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ως τώρα ανάγκες της πόλης; Εγώ δεν το βλέπω, μακάρι να το έβλεπα. Αλλά δεν το βλέπω. Κι αν πρόκειται να γίνει πολυχώρος πολιτισμού ή αθλητισμού, πόσα χρήματα χρειάζονται και πού θα βρεθούν; Τέλος πάντων, προχωρώ: Ξέρετε ότι αν πάρει ο δήμος την έκταση της ΜΑΒΑ, οι περίοικοι είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ να καταβάλουν ένα ποσό ο καθένας; Όχι ο δήμος, οι περίοικοι. Το γνωρίζετε; Να μην σας αναφέρω τους νόμους, δείτε το θέμα λίγο πιο αναλυτικά και επισταμένως, για να έχετε μια εικόνα της πραγματικότητας.
      Ξαναλέω: Εάν υπάρξει πραγματική και ρεαλιστική απάντηση στα παραπάνω, είμαι μαζί σας, να γίνει χώρος πολιτισμού και αθλητισμού.

      Διαγραφή
    4. Να, κ. Διαμαντή που αναπτύσσεται σοβαρός πολιτικος προβληματισμός από το θέμα που θέσατε. Εν τάχει θα πω και εγώ την άποψή μου για το θέμα των καλών παιδιών. Τα καλά παιδιά είναι για να τα παντρεύεσαι και να κάνεις οικογένεια. Τα "κακά" παιδιά είναι για να ασκούν διοίκηση.
      Έχω γράψει πολλές φορές ότι η πολιτική δεν γίνεται με προθέσεις, αλλά με ικανότητες και αποτελέσματα.
      Καλός είναι ο μπακάλης, ο φούρναρης ή ακόμα και ο γιατρός της γειτονιάς, αγαπάει και σκέφτεται την πόλη, αλλά δεν σημαίνει ότι είναι κατάλληλος ακριβώς επειδή ενδιαφέρεται για την πόλη.
      Και λέω κατάλληλος, γιατί θεωρώ ότι κάθε ικανός δεν σημαίνει ότι είναι και κατάλληλος. Αντιθέτως, κάθε κατάλληλος δεν μπορεί να μην είναι ικανός.
      Η τοποθέτηση του Ανωνυμου 11:31 όμως, "ανοίγει" την συζήτηση. Γιατί, αν κάπου έχει δίκιο ο συγκεκριμένος φίλος, είναι στο ότι θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη και γνωστή εκ των προτέρων η θέση του κάθε συνδυασμού και του κάθε υποψηφίου σε αυτά τα θέματα.
      Η διάζευξη που κάνει είναι σαφώς ξεπερασμένης λογικής. Αντιμετωπίζει γραμμικά, άρα απλουστευτικά, το όλο θέμα. Και, φυσικά, πέφτει στο λάθος της λογικής του άσπρου-μαύρου, με την οποία η παλαιοαριστερή αντίληψη βλέπει τα πράγματα.
      Η λογική της "παρκοποίησης" ή της "πρασινοποίησης" κάθε χώρου είναι ακριβώς το άλλοθι της απραξίας. Έτσι έχει, τουλάχιστον, αποδειχθεί στην πράξη. Πολλά τα παραδείγματα της εγκατάλειψης των χώρων, στην πόλη μας και αλλού. Μεγάλο παράδειγμα το Άλσος. Η πίσω πλευρά προς τη Ν. Ιωνία που είναι και αναξιοποίητη έχει γίνει χωματερή. Τα πάρκα είναι βρώμικα και έχουν γίνει αποχωρητήρια σκύλων, αδέσποτων και μη.
      Εκείνο που δεν υπολογίζουν αυτοί που υποστηρίζουν την μη αξιοποίηση των χώρων, είναι ότι εκτός από το κόστος κατασκευής και ανάπλασης, υπάρχει ένα μόνιμο και διαρκές κόστος συντήρησης. Το οποίο δεν μας λένε ποιός θα το πληρώνει.
      Αντιθετως, ένας σοβαρός και ισχυρός Δήμος, μια στιβαρή διοίκηση, μπορεί να παίξει πολύ σημαντκό ρόλο στην υπόθεση. Μπορεί να επιβάλει και την ανάπτυξη που δημιουγεί η επένδυση και το σεβασμό στους νόμους και τους κανόνες, από πλευράς επενδυτή. Μπορεί επίσης να απαιτήσει και να βάλει κανόνες ανταποδοτικότητας στις επιχειρήσεις. Και ας είναι βέβαιοι όλοι, ότι κάθε σοβαρή επιχείρηση επιθυμεί την καλή συνεργασία με την τοπική αρχή της περιοχής που είναι εγκατεστημένη. Στα πλαίσια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, μια σύγχρονη Δημοτική Αρχή και μια σοβαρή επιχείρηση πολλά μπορούν να πετύχουν μαζί και για το κοινό όφελος.

      Διαγραφή
    5. Ζιζέλ, στο μόνο σημείο που θα διαφωνήσω είναι στη λογική της πρασινοποίησης, όπως τη λες. Στη ΜΑΒΑ, για παράδειγμα, μπορεί να υπάρξει πράσινο, ακόμα κι αν δεν αγοράσει την έκταση ο δήμος, είναι μεγάλη συζήτηση. Αλλά η αξιοποίηση ΔΕΝ είναι αντίθετη με την παρκοποίηση- πρασινοποίηση, όπως λες- εγώ αυτούς τους νεολογισμούς τους απεχθάνομαι, όπως απεχθάνομαι κι αυτό το "κ" Διαμαντή, που μας κρατάει σε απόσταση...

      Διαγραφή
    6. οχι στο μητροπολιτικο πρασινο! βρισκουν ευκαιρια και χεζουν οι σκυλοι..

      Διαγραφή
    7. Ανώνυμε 11:31, αν δεν χρησιμοποιούσες τις λέξεις «συνήθως οραματίζεται» το σχόλιό σου θα ήταν «ανεδαφικό». Ας δούμε ένα παράδειγμα: Ο «δεξιός» Αδαμόπουλος πήγε τις υποθέσεις ΜΑΒΑ και Πλατεία Γεννηματά (Κάκαββα) στο ΣτΕ. Ο «αριστερός» Κόντος για την Πλατεία Γεννηματά ζήτησε να παραιτηθεί Δήμος απ τα ένδικα μέσα παρά τις αντίθετη εισήγηση της νομικής του υπηρεσίας. Σε κάθε περίπτωση όποιος δεν μπορεί να γεφυρώσει το ποτάμι ας μάθει τουλάχιστον κολύμπι, εκτός κι αν φοβάται μην τον πουν οι ρεβιζιόνες ρεβιζιόνα. Πάντως επειδή πολλή κουβέντα γίνεται και οι δυο υποθέσεις εκκρεμούν στο ΣτΕ ακόμα. Αρνησιδικία είπες;

      Διαγραφή
    8. @11.34
      πάντως δεν είναι δυνατό το ΣτΕ να κάνει δημοτική πολιτική. Αν είναι έτσι, να μην εκλέξουμε δημοτικό συμβούλιο, και να έλθει το ΣτΕ να αναλάβει τα του δήμου, κι αυτού εδώ, κι όλων των άλλων.

      Διαγραφή
    9. Κρίσιμη παρατήρηση κύριε Διαμαντή. Αν το ΣτΕ πάρει μια απόφαση οι υπόλοιπες «εξουσίες» και στο προκείμενο το ΟΠΟΙΟ Δ.Σ. εκλέξουμε δεν είναι υποχρεωμένο να την σεβαστεί; Όμως οι αποφάσεις για τα παραπάνω θέματα εκκρεμούν οχτώ χρόνια, ενώ το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου έχει θέσει ανώτατο όριο εκδίκασης των υποθέσεων κατά βαθμό δικαιοδοσίας τα τρία χρόνια. Αυτό συνιστά αρνησιδικία ή μήπως όχι; Υπάρχει κάποιος δικαστικός να μας διαφωτίσει περισσότερο;

      Διαγραφή
    10. Πάλι τα ίδια Ζιζέλ. Ο Ιωσήφ Βησαριόνοβιτς πέθανε αλλά ο Αδόλφος ζει. Ο Εξουσιοδοτικός Νόμος είναι σε ισχύ και οι πράξεις νομοθετικού περιεχομένου δίνουν και παίρνουν αθωώνοντας ακόμα και αυτούς τους τραπεζικούς που έδωσαν δανεικά κι αγύριστα στα κόμματα του «δημοκρατικού τόξου» τα λεφτά των μετόχων με τα γνωστά κριτήρια. Στα περί ευθύνης υπουργών και ασυλίας βουλευτών δεν θα αναφερθώ, η κοινωνία βοά. Κοινοβουλευτική δημοκρατία με το κοινοβούλιο σε πλήρη απαξίωση γίνεται; Για να μην σε παραπέμψω πάλι στο «για όλα τα λαμόγια . . . .» που είπε ο GAP στη Βουλή. Για ΑΥΤΗ την κοινοβουλευτική δημοκρατία κάποιοι έδωσαν το αίμα τους και τις ζωές τους; Για ΑΥΤΟΥΣ τους θεσμούς, για ΑΥΤΟΥΣ τους κανόνες; Εκείνο που κατά την ταπεινή μου γνώμη αμφισβητείται δεν είναι το πολιτικό σύστημα καθ εαυτό αλλά το πολιτικό προσωπικό που υπάρχει, ότι δηλαδή θέλει και μπορεί να κάνει τις «κατάλληλες» κινήσεις για ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη του λαού με τη «σωστή λειτουργία» της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας που το ίδιο απορύθμισε. Και όσο αυτό ο λαός δεν το βλέπει τόσο τα υποκατάστατα του Ιωσήφ Βησαριόνοβιτς και του Αδόλφου θα κερδίζουν έδαφος. Που διαφωνείς;

      Διαγραφή
    11. Αντί να ψέγεις το ΣτΕ, Διαμαντή, εγώ θα έλεγα να σχολίαζες όλη αυτή την ιστορία με την επιτροπεία των Δήμων η οποία έχει μείνει προφανώς ασχολίαστη από τους πάντες. Εκεί επιβάλλεται πράγματι πολιτική, αδιαμαρτύρητα μάλιστα από την πλευρά των αιρετών. Το ΣτΕ είναι νομικό εργαλείο για όλους μας.

      Διαγραφή
    12. @helpdiamantis
      Προφανώς και θα ψέγω το Στε, και οι κρίνοντες κρίνονται, εάν μου επιτρέπεις. Και το Στε δεν είναι καν "κρίνων" εάν αργεί όπως όλοι γνωρίζουμε 7-8 χρόνια να αποφανθεί. Δεν είναι "κρίνων". Παράγων ακινησίας είναι. Είτε τελικά μετά από 10 τέρμινα κρίνει έτσι, είτε αλλιώς.
      Για την επιτροπεία που λες, δεν το κατάλαβα. Αν θέλεις, κάνε το λίγο πιο λιανά. Ποια επιτροπεία και πού;

      Διαγραφή
    13. αναφέρομαι στο κατ' ευφημισμόν "Παρατηρητήριο Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ" (οφείλω να παραδεχτώ ότι οι αρμόδιοι έχουν οργουελική έμπνευση σ' ό,τι αφορά την ονοματοδοσία αντιδραστικών θεσμών).

      Διαγραφή
    14. @helpdiamantis
      Από την απάντηση τεκμαίρω (αν κάνω λάθος, πες μου) ότι συμφωνείς πως το ΣτΕ είναι παράγων ακινησίας, με τον τρόπο που λειτουργεί. Ως προς το Παρατηρητήριο, συμφωνώ ότι οι αρμόδιοι έχουν οργουελική έμπνευση, αλλά κατ' εμέ αυτή αφορά όχι στο παρατηρητήριο, αλλά στην οικονομική αυτοτέλεια των ΟΤΑ. Ποια αυτοτέλεια; Κοροϊδευόμαστε; Παίρνουν χρήματα των απανταχού της Ελλάδος φορολογουμένων κι ασκου΄ν πολιτική με 100% επιδότηση. Είναι διαχρονικά παραδείγματα αντιπαραγωγικού δημόσιου τομέα, αισχρών υπηρεσιών προς τον πολίτη και διαφθοράς. Φυσικά υπάρχουν εξαιρέσεις σπεύδω να καθησυχάσω όσους εξεγείρονται με αυτές τις "δεξιούρες" αλλά αυτές οι εξαιρέσεις, απλώς επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
      Συμφωνείς ότι οι δήμοι πρέπει, επιτέλους, να γίνουν αυτοχρηματοδοτούμενοι, αναλαμβάνοντας να εισπράττουν μέρος των φόρων που σήμερα εισπράττει η κεντρική εξουσία και να τους αξιοποιούν υπέρ των δημοτών; Τότε και μόνον τότε θα μιλάμε για οικονομική αυτοτέλεια.

      Διαγραφή
    15. συμφωνώ καταρχάς με την πρότασή σου. Αγνοείς βεβαίως το γεγονός ότι η σημερινή συνθήκη προέκυψε από την αντίστροφη διαδρομή: την αφαίρεση όλων των αρχικών ιδίων πόρων των ελληνικών δήμων και την αντικατάστασή τους με την υπό όρους κρατική χρηματοδότηση (η οποία δε δίνεται, ως γνωστόν, στην ώρα της). Μπορεί να είναι στραβοί κι ανάποδοι οι δήμοι, που θα συμφωνήσω φυσικά, όμως το ίδιο το κράτος τους έκανε έτσι, και περισσότερο από ποτέ το κομματικό κράτος των τελευταίων δεκαετιών. Πράγματι, ένα μοντέλο αυτοχρηματοδότησης στο οποίο κάθε δήμος θα μπορεί να φορολογεί και να χρηματοδοτεί μ' αυτούς τους φόρους τις δραστηριότητές του θα μπορούσε να οδηγεί σε δικαιότερη αναδιανομή του εισοδήματος, αν δεν μπαίνει στη μέση το κράτος με τις δικές του επιλογές (πχ διευκόλυνση "επενδύσεων" με ειδικούς νόμους, νόμοι που επέχουν ισχύ οικοδομικής άδειας κλπ). Και θα πρέπει να ισχύει άλλη μια προϋπόθεση βέβαια: τον έλεγχο στον δήμο θα τον ασκούν οι δημότες και όχι κανενός είδους "παρατηρητήρια" που θα εγκρίνουν τη σκοπιμότητα (την πολιτική επιλογή της δημοτικής αρχής δηλαδή) κι όχι τη νομιμότητα των δραστηριοτήτων των δήμων.
      Επί του παρόντος, είναι κάπως θλιβερή η εικόνα των δημοτικών αρχών που όχι μόνο υποχρεώνονται να ζητιανεύουν για τα δικαιούμενα, αλλά δεν έχουν καν συνείδηση αυτού του γεγονότος ούτε προσπαθούν να κινητοποιήσουν τους δημότες τους σ' αυτή την κατεύθυνση.
      Για το ΣτΕ και τη βραδύτητα των δικαστηρίων, ούτε λόγος. Είναι γνωστό ότι στην πράξη τα δικαστήρια κάθε είδους και η αστυνομία δεν τιμούν το ρόλο τους πάντοτε. Δες για παράδειγμα πώς αντιμετωπίζονται ποινικά άνθρωποι όπως ο Μάκης Ψωμιάδης ή ο Δημήτρης Μελισσανίδης, σε σύγκριση με τον Σίμο Σεϊσίδη για παράδειγμα. Όταν μιλάμε για το ΣτΕ, μιλάμε για το Ε' τμήμα, προφανώς. Αν δεν σε ικανοποιεί αυτό, ίσως σε άλλα τμήματά του να μπορείς να αντλήσεις περισσότερη ικανοποίηση.

      Διαγραφή
    16. @helpdiamantis
      Κοίτα τώρα τι πρόβλημα μου δημιουργείς: Συμφωνώ πλήρως μαζί σου -και για την κρατική παρέμβαση στην αυτοδιοίκηση που δεν το είχα αναφέρει- αλλά δεν μπορώ και πολύ τις συμφωνίες. Άρα, πρέπει να προβοκάρω. Συνεπώς, με δεδομένο ότι εγώ συμφωνώ μαζί σου κι εσύ συμφωνείς μαζί μου, τρία τινά μπορεί να συμβαίνουν: Ή εγώ είμαι αριστερός, ή εσύ είσαι δεξιός, ή δεν υπάρχει δεξιά κι αριστερά. Διάλεξε και πάρε...

      Διαγραφή
    17. από τον τρόπο που βάζεις το ερώτημα δεν υπάρχει αμφιβολία ότι παραμένεις δεξιός. Η συμφωνία που έχει προκύψει εδώ δεν είναι συμφωνία ατόμων (εγώ μαζί σου κι εσύ μαζί μου όπως λες), αλλά συμφωνία θέσεων, πράγμα διαλεκτικά επιτρεπτό. Έχει ενδιαφέρον όμως να αναζητήσει κανείς τη διαδρομή από την οποία καταλήγει κανείς σε μια θέση. Κι εκεί βεβαίως δεν αρκούν οι τρεις εκδοχές σου, οπότε δεν διαλέγω καμία. Αν ωστόσο με έπειθες να προβοκάρω κι εγώ, θα έπαιρνα την κουρτίνα 1, συμπληρώνοντας πως δεν το ξέρεις, γιατί σ' έχουν φάει οι κακές παρέες τόσα χρόνια αποδώ κι αποκεί. Που ήταν και δεξιές παρέες, έτσι δεν είναι;

      Διαγραφή
    18. @help
      χαχαχα καλό. Από τον τρόπο που διαλέγεις την κουρτίνα 1, το εκλαμβάνω ως κομπλιμέντο. ΕΓΩ τις χαλάω τις δεξιές παρέες, όχι εκείνες εμένα. Διαχωρισμούς κια διαχωρισμούς δεξιών κι αριστερών έχω ακούσει/διαβάσει. Αλλά διαχωρισμό σε σχέση με το πώς θέτεις (κι όχι "βάζεις" δεν είναι ταπεράκι στο ψυγείο...) το ερώτημα, πρώτη φορά, ομολογώ. Εάν η διαλεκτική επιτρέπει, η επαγωγή απλώς δεν απαγορεύει...Αν από τις τρεις εκδοχές δεν διαλέγεις καμία, αριστερός είσαι χωρίς αμφιβολία. Περιμένεις να γίνουν χίλιες δεκατρεις, όχι για να διαλέξεις, αλλά απλώς για να τις τραγουδήσεις. Η συμφωνία θέσεων επιτυγχάνεται -και διαπιστώνεται- από άτομα, όχι από μάζες, ούτε με το απρόσωπο προτσες- θα σου πω κάποτε για τις ομοιότητές σας με το νεοφιλελευθερισμό, αυτό κι αν είναι προβοκάτσια. Εκείνος πιστεύει ότι η αγορά, πέρα από πρόσωπα, ρυθμίζει τα πάντα. Εσείς, ότι το προτσές την κάνει αυτή τη δουλειά. Τάλε κουάλε...
      Τα σέβη μου, έτσι κι αλλιώς, ειλικρινά...

      Διαγραφή
    19. όλη μας η ζωή είναι σχέσεις δηλαδή. Αριστερός είσαι!

      Διαγραφή
    20. @ 3:10

      Το πολιτικό σύστημα είναι άλλο και το πολιτικό προσωπικό είναι άλλο. Ασφαλώς και το πολιτικό προσωπικό καθορίζει το επίπεδο της ποιότητας του συστήματος, αλλά το σύστημα ουδόλως ευθύνεται για την κακή ποιότητα του πολιτικού προσωπικού. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Μην τα μπερδεύεις.
      Το πολιτικό προσωπικό είναι αυτό ακριβώς που μας αξίζει. Εμεις το ψηφίζουμε και εμείς το ωθούμε στο λαϊκισμό. Για σκέψου λίγο. Αν εξαιρέσεις το ΚΚΕ που λειτουργεί διαφορετικά, θα δεις ότι όλοι οι υπόλοιποι λειτουργούν με τον ίδιο περίπου τρόπο.

      Διαγραφή
  3. ο περιπτεράς27 Μαΐου 2013 - 2:40 μ.μ.

    "...Θα μιλήσετε για πολιτική, θέλοντας και μη, αγαπητοί υποψήφιοι. ..."

    Φοβάμαι κ. Σεϊτανίδη ότι δεν θα πάρει κανείς θέση έτσι όπως την περιμένετε, γιατί σχεδόν κανείς από αυτούς που ασχολούνται με τα Δημοτικά πράγματα (και όχι μόνο εδώ στην ΝΦ), δεν είναι ικανός να σας δώσει.
    Δεν έχουν την "πνευματική δυνατότητα" να κάνουν τόσο απλές πράξεις και συλλογισμούς.

    Οι ικανοί (καλώς ή κακώς) δεν ασχολούνται με αυτά, οπότε το τεραίν μένει για τους φελούς της κεντρικής και τοπικής πολιτικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ περιπτερά,
      Δεν είναι εύκολο να μην πάρει κανείς θέση. Διότι από ένα σημείο και μετά, το πολιτικό του κόστος θα είναι δυσβάστακτο αν όχι αβάστακτο. Επίσης, είναι ένα ζήτημα η αναφορά σας ότι οι ικανοί δεν ασχολούνται. Κακώς, κάκιστα δεν ασχολούνται. ΑΥΤΟΙ, οι ικανοί έχουν μεγαλύτερη ευθύνη από όλους τους άλλους, εάν -όπως λέτε- "το τερέν μένει για τους φελλούς". Αγαπητέ περιπτερά, εγώ θέλω με αφορμή το σχόλιό σας να ΥΠΟΓΡΑΜΜΙΣΩ την ευθύνη των ικανών. Είναι ΟΙ ΜΟΝΟΙ που δεν έχουν δικαίωμα να παραπονούνται, γιατί οι φελλοί κλπ. Εκτός εάν η ενασχόληση με τα κοινά, και μάλιστα σε τοπικό επίπεδο, δεν είναι του επιπέδου των... ικανών. Σε κάθε περίπτωση ΑΥΤΟ είναι το μέγιστο πολιτικό μήνυμα που εγώ λαμβάνω από το σχόλιό σας. Εάν οι ικανοί δεν ασχολούνται ,ούτε δικαίωμα να διαμαρτύρονται έχουν, ούτε... και πολύ ικανοί είναι. Διότι όπως "Αρχή άνδρα δείκνυσι", έτσι και η ικανότης αποδεικνύεται, δεν "απονέμεται".

      Διαγραφή
    2. ο περιπτεράς27 Μαΐου 2013 - 5:54 μ.μ.

      Σαφώς κ. Σεϊτανίδη, στο σκέλος των "ικανών" έτσι είναι.

      Διαγραφή
  4. τη στρουγγα θα μας απαντησουν οι υποψηφιοι αν θα την αδειασουν ?και αν ναι να ενας χωροςγια να κτισουμε ενα κεντρο πολιτισμου.Αυτος που θα τους πεταξει εξω θα ειναι ο ικανος που θα με κανει να ελπιζω οτι επιτελους κατι θα γινει στη πολη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σωστή γραφή-στρούγκα γαμώ τον πολιτισμό μου.

      Διαγραφή
    2. Σωστός ο 7.57, εκτός από την αθυροστομία. Διαβάζω στο wiktionary
      στρούγκα<βλάχικη strunga- στρούγκα θηλυκό- ο περιφραγμένος χώρος που χρησιμοποιείται για το άρμεγμα των ζώων ενός κοπαδιού

      Άρα, το σωστό είναι "στρούΓΚα"

      Διαγραφή
    3. Οι «ικανοί» ξέρουν ότι σκορδαλιά χωρίς σκόρδο δεν γίνεται. Όμως η οσμή του σκόρδου «ενοχλεί» μερικούς. Πόσο είμαστε διατεθειμένοι να ανεχτούμε την οσμή του σκόρδου προκειμένου να φάει η πόλη σκορδαλιά ώστε να καταπιαστούν οι «ικανοί» να την φτιάξουν; Αλλά μήπως μετά τους βρίζουμε όλοι μαζί ότι «βρώμισαν» την πόλη; Κανένα «καλό παιδί» δεν πρόκειται να σας υποσχεθεί σκορδαλιά. Κανένα ρυζογαλάκι ίσως. Γι αυτό εγώ λέω να προτιμήσουμε όποιον μας τάξει σκορδαλιά. Αν όχι τίποτα άλλο έχει πιθανότητες να είναι από τους «ικανούς».

      Διαγραφή
  5. ο περιπτεράς27 Μαΐου 2013 - 11:56 μ.μ.

    είτε "στρούγγα" είτε "στρούγκα", άλλο είναι το θέμα της ερώτησης και πολύ καλό.

    Ποιός υποψήφιος Δήμαρχος θα μας διαβεβαιώσει, ότι ή θα πάρει απόφαση το ΔΣ να παραχωρήσει τον χώρο επίσημα σε μια ομάδα ανθρώπων (ελπίζω να είναι Φιλαδελφειώτες τουλάχιστον), ή θα εκκενώσει τον δημόσιο χώρο που είναι υπό παρανομία εδώ και 5 χρόνια.

    Δεν έχω πρόβλημα αν η παρανομία γίνεται από αναρχικούς - αριστερούς ή δεξιούς.
    Με πειράζει, το ότι είναι παράνομη ενέργεια και η αποδοχή της παρανομίας, προκαλεί την απαξίωση των Νόμων και φαύλο κύκλο.

    Τι λέτε κ. Σεϊτανίδη,
    δεν αρχίζετε να φιάχνετε μια λίστα με ερωτήματα,
    να τα υποβάλλετε σε όλους τους υποψηφίους
    και ανάλογα με τις σταράτες ή πονηρές απαντήσεις - υπεκφυγές τους, να ξέρουμε ποιούς θα μαυρίσουμε?

    Θα υπάρξουν 100άδες ερωτήματα αν το ξεκινήσετε, αλλά πολύ φοβάμαι ότι οι υπεκφυγές τους θα είναι περισσότερες από τις ερωτήσεις.
    Έχουν την ικανότητα αυτοί, να τους ρωτάς για τον Άρη και να σου απαντάνε για τον Πλούτωνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @περιπτερά
      Ήδη έχω αρχίσει. Ήδη σε αυτή την ανάρτηση έθεσα καμιά εκαριά ερωτήματα, ίσως και παραπάνω. Θα προσθέσω αυτό για τη Στρούγκα. Κι όποιος δεν απαντά επί της ουσίας και προτιμά το "άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε" θα βγαίνει στη σέντρα, κι ας είναι παραμονή εκλογών: Ο κ. τάδε δεν μας απάντησε στη δείνα ερώτηση, ή είπε το τάδε, που συνιστά υπεκφυγή ή γενικόλογη απάντηση". Κι άντε να τους δω μετά ,πώς θα γυρνάνε τις ρούγες και θα λένε ότι "έχουμε λύσεις"
      Σας είπα και σε άλλη ευκαιρία: Οι επόμενες εκλογές ελάχιστη σχέση θα έχουν με τις προηγούμενες. Ειδικά οι δημοτικές, ειδικά στην πόλη μας. Θα το δείτε. Ως τότε, ετοιμάστε ερωτήσεις και στείλτε μου. Η λίστα μεγαλώνει...

      Διαγραφή
    2. ρε κοροιδαρες, αφηστε τα παιδια της στρουγκας να δουλευουν. αλλωστε ειναι οι μονοι που το κανουν στη γειτονια. αν δεν ειχαν μπει στο κτιριο, ακομα πρεζοφωλια θα ηταν, και θα αραζατε απεξω στον πεζοδρομο τις αμαξαρες σας κι ολα καλα ε;

      κι αντε και διωχνονται τα παιδια απο κει.. τι πιστευετε οτι θα υπαρξει στη θεση του; το ογδοο θαυμα του κοσμου;

      ρε αφου τοσα χρονια και με τοσα χρηματα που επαιρναν οι δημοι κανεις δεν ασχοληθηκε να φτιαξει κατι εκει. τωρα θα φτιαξουν "κεντρο πολιτισμου" που δεν υπαρχει σαλιο στο χρεοκοπισταν; κι αντε και βρισκονταν τα φραγκα. και γιατι να το φτιαξουν περικαλω; οργανωθηκε κανενα μαζικο κινημα στη γειτονια που να το διεκδικει; η θα πειστουν επειδη νιαουριζετε στο σαιτ του διαμαντη; να δω χιλιους φιλαδελφειωτες στο δρομο να διεκδικουν κατι, εστω και μια μαλακια, και τι στον κοσμο. αλλα κατα βαθος το ξερετε καλα: η μονη περιπτωση να συμβει αυτο, ειναι αν επιχειρησει καποιος να κλεισει τη στρουγκα γιατι τα παιδια εχουν πεισει κοσμο. και ειναι και παιδια μας, δεν ειναι ψηφοθηρες που μας θυμουνται καθε τεσσερα χρονια.

      λοιπον να σας λυσω την απορια γιατι οι δημοτικοι αρχοντες ειναι "καλα παιδια" και απολιτικοι;

      γιατι τετοιοι ειστε κι εσεις που τους ψηφιζετε. τι να κανουμε καλα μου παιδια, οι κοινωνικες αλλαγες δεν ερχονται απο τα πανω, απο τα κατω ερχονται. οταν λοιπον θα ακολουθησει η γειτονια επιτελους το παραδειγμα των παιδιων της στρουγκας και ο απλος φιλαδελφειωτης διεκδικησει δυναμικα τους δημοσιους χωρους του δημου του, οταν συμμετασχει ενεργα και με αποψη στα δημοτικα τεκταινομενα, τοτε μπορει να αλλαξει κατι.

      μεχρι τοτε, κρισεις κι επικρισεις απο τον καναπε φερνουν γλυκα χασμουρητα σε εκλογεις και εκλεχθεντες μεχρι την επομενη 4ετια... και την επομενη... και την επομενη..

      Διαγραφή
    3. Να και μαθήματα αγωγής του πολίτη. Το ζούμε και αυτό! Προσωπικά θα μπορούσα να το δεχθώ, αλλά θα πρέπει να συμφωνήσουμε σε κάτι θεμελιώδες. Ότι θα είμαστε όλοι προσηλωμένοι στην κοινοβουλευτική δημοκρατία και τους θεσμούς της. Ότι θα σεβόμαστε όλοι τους κανόνες που αυτή θέτει. Γιατί αν κάποιοι, εκμεταλλευόμενοι τα αγαθά της δημοκρατίας επιστρατεύουν τεχνάσματα για να αποσπάσουν τις ψήφους των πολιτών, υπάρχουν και οι άλλοι οι οποίοι εμφανίζονται ως "καλά παιδιά" ενώ στην πράξη αμφισβητούν τόσο τη δημοκρατία όσο και τους θεσμούς της. Που έχουν στο μυαλό τους άλλα μοντέλα, που ενώ δείχνουν δημοκρατικά είναι απλώς οχήματα λανθάνοντος ολοκληρωτισμού. Και το χειρότερο δεν είναι που δεν καταλαβαίνουν, το χειρότερο είναι ότι καταλαβαίνουν αλλά απλώς το αποκρύπτουν επιμελώς.

      Διαγραφή
    4. να και οι δικες προθεσεων. το ζουμε κι αυτο!
      ε, κι αν αμφισβητουν την κοινοβουλευτικη δημοκρατια και τους θεσμους της; και λοιπον; τα καλυτερα παιδια στην ανθρωπινη ιστορια ηταν αμφισβητιες.
      χωρις τους αμφισβητιες θα νομιζες ακομα πως η γη ειναι επιπεδη και η δουλεία εξαιρετικος θεσμος. μη σου πω οτι θα εκλιπαρουσες για ψωμι εξω απο το καστρο κανενος φεουδαρχη.

      Διαγραφή
    5. Η αμφισβήτηση πράγματι αποτέλεσε το δημιουργικό αίτιο για την κίνηση της κοινωνίας διαχρονικά. Όμως η αμφισβήτηση προέρχεται από μια πεποίθηση ότι η κατεστημένη αντίληψη είναι λάθος ή είναι ξεπερασμένη. Για παράδειγμα, η πεποίθηση ότι η γη δεν είναι επίπεδη προήλθε από συγκεκριμένες παρατηρήσεις.
      Για την αστική κοινοβουλευτική δημοκρατία όμως; Ποιός έχει να προτείνει κάτι καλύτερο και μπορεί να το ισχυριστεί σοβαρά; Από την πρωτόγονη εποχή μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει κάτι καλύτερο το οποίο να εφαρμόστηκε στην πράξη. Τα "οράματα" των ουτοπιστών σοσιαλιστών και οι κοινωνίες που περιέγραψαν κινήθηκαν ακριβώς στα πλαίσια της ουτοπίας. Τα Φαλανστήρια του Φουριέ, η Ικαρία του Ετιέν Καμπέ κλπ μόνο σε πειραματικό στάδιο εφαρμόστηκαν.
      Όπως είπε και ο μεγάλος Ουίνστων, η δημοκρατία είναι το χειρότερο πολίτευμα, αν εξαιρέσουμε όλα τα άλλα.
      Τέλος πάντων, αυτό δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο συζήτησης. Για να μπορούμε να ανταλάσσουμε απόψεις και για να μπορούμε να εκλέγουμε τους εκπροσώπους μας, με τα όποια ελαττώματα και αν έχει το σύστημα, κάποιοι άνθρωποι έδωσαν το αίμα και τις ζωές τους.
      Το ερώτημα όμως που έθεσα είναι πολύ συγκεκριμένο. Θέτει κανένας, ευθέως, ζήτημα κατάργησης της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας;

      Διαγραφή
    6. ξερεις επι φεουδαρχιας ποσοι ανθρωποι υποστηριζαν οτι ηταν ο,τι καλυτερο ειχε συμβει μεχρι τοτε; πολλοι. και βεβαια ειχαν δικιο. γιατι η φεουδαρχια ηταν καλυτερη απο τη δουλοκρατια οπως η αστικη δημοκρατια. ειναι προφανως καλυτερη απο τη φεουδαρχια.
      παντα ομως υπηρχαν και οι λιγοι ελεγαν πως κατι πρεπει να αλλαξει μεχρι που εγιναν πολλοι.
      και αυτο θα ξαναγινει.

      εννοειται πως οτιδηποτε μπορει να ειναι θεμα συζητησης. και μονο η δηλωση σου περι του αντιθετου, δειχνει ποσο "δημοκρατισσα" εισαι.

      ναι, εγω μονος μου θετω θεμα καταργησης της κοινοβουλευτικης δημοκρατιας και μεταβαση στην αμεση δημοκρατια.
      (κατσε να κοιταξω απο το παραθυρο μη τυχον και εστειλες να με συλλαβουν:)

      Διαγραφή
    7. Μην ανησυχείς...ένα από τα χαρακτηριστικά της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας είναι ότι επιτρέπει στον καθένα (και ιδιαίτερα στους εχθρούς της) να λέει ό,τι του κατέβει, χωρίς επιπτώσεις για τον ίδιο. Είναι προφανές ότι απολαμβάνεις του χαρακτηριστικού αυτού.
      Ωραία λοιπόν. Άμεση δημοκρατία. Και τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Μήπως ότι θα μαζεύονται μερικά εκατομμύρια ανθρώπων για να αποφασίζουν για κάτι; Ή ότι θα γίνονται παντού "συνελεύσεις" και θα βγαίνουν αποφάσεις; Και αν είναι έτσι, σε εθνικό επίπεδο πως θα λαμβάνονται αποφάσεις; Θα συγκαλούνται κάποιες χιλιάδες συνελεύσεις; Φαντάσου στην Κίνα, μέχρι να συνενοηθεί το 1,5 δις ανθρώπων τι έχει να γίνει.
      Εκτός και αν υποστηρίζεις την κατάργηση των κρατικών οντοτήτων και των εθνών συνεπακόλουθα. Με συγχωρείς, αλλά αυτά είναι για γέλια.
      Παρεμπιπτόντως, ο Φουκουγιάμα που μίλησε για το τέλος της ιστορίας, παραδέχθηκε επίσημα ότι έκανε λάθος.

      Διαγραφή
    8. ναι, υποστηριζω την καταργηση των συνορων και των εθνων-κρατων οπως και την αντικατασταση τους απο μικροτερες κοινοτητες αυτονομες διοικητικα και συνεργαζομενες με τις υπολοιπες.
      γελα ελευθερα, αλλωστε ανθρωποι σαν κι εσενα -συντηρητικοι- σε ολες τις εποχες τα ιδια ελεγαν. αυτο δεν αλλαζει, το αλλο μη το ακουμπατε, δε μπορουμε να ζησουμε χωρις εκεινο κλπκλπ. ε, ερχεται παντα καποια στιγμη που η ιστορια σας σαρωνει...

      Διαγραφή
    9. Σωστό σε βρίσκω. Εξ άλλου είναι χρόνια τώρα που ξεκινήσαμε με την ένταξή μας στην ΕΟΚ. Το μόνο μας πρόβλημα σε αυτή τη διαδικασία ήταν ότι εκτός απ τα σύνορα που είχαμε στη θάλασσα με την Ιταλία, με καμία άλλη απ τις χώρες της τότε ΕΟΚ δεν είχαμε χερσαία σύνορα. Βέβαια με την τελευταία διεύρυνση αποχτήσαμε χερσαία σύνορα μέσω Βουλγαρίας και δεν μένει παρά να δούμε να δημιουργούνται μικρότερες κοινότητες αυτόνομες διοικητικά που θα απαρτίζονται κατ αρχή και μέχρι να μάθουμε όλοι εσπεράντο (γαίαν έχε ελαφρά Λουδοβίκε Ζάμενχωφ) από ανθρώπους που έχουν κοινή γλώσσα για να συνεννοούνται μεταξύ του ώστε να μπορούν καλύτερα να αυτοδιοικούνται κι όλα. Θα έχουμε λ.χ. κοινότητες από Ρουμανόφωνουςς, Δανόφωνους, Γερμανόφωνους, Φιλανδόφωνους κλπ διασπαρμένες σε όλο αυτό τον γεωγραφικό χώρο που θα λεγόταν πριν Ελληνική επικράτεια και σε αντιστοιχία κοινότητες Ελληνόφωνων σε όλες τις πρώην επικράτειες των υπόλοιπων χωρών της ΕΕ. Πιστεύω πως σε όλες αυτές τις αυτόνομες διοικητικά κοινότητες ασφαλώς και δεν θα υπάρχει ιδιοκτησία και θα εφαρμόζεται άμεση δημοκρατία. Σταδιακά φαντάζομαι πως εκτός απ τη γλώσσα, η διαδικασία θα επεκταθεί και στην «κουβαδοποίηση», ας πούμε, και όλων των χαρακτηριστικών που τώρα μας «διαχωρίζουν», λ.χ. θρησκείες, παραδόσεις, ήθη, έθιμα, ιστορικές μνήμες κλπ, ώστε να γίνει πλήρης ώσμωση, όπως τραγούδαγε κι ο Νιόνιος :

      Ολαρία - ολαρά, γύρω - γύρω τα παιδιά
      ο μαρκήσιος Ντε Σαντ μ’ ένα χίπη, ο φονιάς με το θύμα αγκαλιά
      ο γραμματέας μαζί με τον αλήτη κι η παρθένα με τον σατανά

      Σε επόμενο στάδιο βέβαια η διαδικασία θα επεκταθεί και στις πρώην επικράτειες όλων των χωρών του κόσμου, θα καταργηθούν δηλαδή όλα τα σύνορα θα υπάρχουν λ.χ. κοινότητες προσωρινά (μέχρι να μάθουν και αυτοί την εσπεράντο και κάνουν την παραπάνω κουβαδοποίηση) Ισραηλινόφωνων στο (πρώην) Σουδάν, Καμποτζιανόφωνων στο (πρώην) Σαν Μαρίνο, Πομακόφωνων στην (πρώην) Βουλγαρία, Πολωνόφωνων στην (πρώην) Κίνα και πάει λέγοντας. Μεγάλε. Σωστό σε βρίσκω. Τι Μεγαλέξαντρος, τι Ιούλιος Καίσαρας, τι Τεμουτζίν και μ@λ@κίες, η παγκοσμιοποίηση σε όλο της το μεγαλείο. Ελπίζω να ζήσω να το δω και άσε τη συντηρίκλα τη Ζιζέλ να γκρινιάζει. Δεν είναι κακό κορίτσι ούτε διαφωνεί στο βάθος, απλά φοβάται και προτιμάει η διαδικασία να αρχίσει απ αλλού. Γι αυτό σου λέω μεγάλε, ζήτω η παγκοσμιοποίηση.

      Διαγραφή
  6. Έλα ρε! Και ο πρίγκιπας Κροπότκιν απ τους «από κάτω» ήτανε; Και ο Έγκελς; Και ο Μάρξ; Και ο Ουλιάνωφ; Και ο Φιντέλ; Και ο Τσέ; Ο Στάλιν, δε λέω, αυτός ήτανε. . . .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ολοι οι παραπανω, οτι και να λεγανε, αν δεν υπηρχε κοσμος "απο τα κατω" να τους διαβασει και να εφαρμοσει οσα εγραψαν, απλα σημερα δε θα τους ηξερε κανεις.

      και για να απαντησω στον υπαινιγμο σου περι μη ταπεινης καταγωγης τους, αυτοι που προερχομενοι απο την αστικη ταξη αλλα οι πραξεις τους ειναι επαναστατικες, συνηθιζεται να ονομαζονται "προδοτες της ταξης τους".

      τωρα αν εσυ θελεις να περιμενεις τον τσε γκουεβαρα της φιλαδελφειας να σου φτιαξει πολιτιστικο κεντρο, περιμενε μεχρι να γερασεις. εγω θα παω στρουγκα :)

      Διαγραφή
  7. ο περιπτεράς28 Μαΐου 2013 - 2:35 μ.μ.

    @Διαμαντής

    κ. Σεϊτανίδη, βάλτε στη λίστα...
    1. αν σκοπεύουν να σηκώνουν με γερναό τα ΙΧ που κλείνουν τις ράμπες των αναπήρων στα πεζοδρόμια?
    Άμα σας πουν ότι η Δημοτική Αστυνομία θα κόβει κλήσεις "αλύπητα", τότε και πάλι δεν κάνουμε τίποτα. Ο ανάπηρος τι να την κάνει την κλήση?
    Να κατέβει από το πεζοδρόμιο θέλει πριν αυτή κλείσει από τους κάφρους.

    2. αν θα κάνουν το ίδιο με τα παρκαρισμένα σε όλους τους πεζόδρομους ΙΧ.
    Είπαμε να μας πουν αν θα τα σηκώνουν πρώτα με γερανό και μετά ας κάοψουν όσες θέλουν κλήσεις.

    3. αν θα διαφυλάξουν την προσωπική ασφάλεια των επισκεπτών του άλσους από τα πρεζονοκλεφτρόνια.
    Δεν λέω για την καθαριότητα μέσα σε αυτό.
    Δεν λέω για τα απότιστα και ακλάδευτα θαμνοειδή.
    Δεν λέω για την ανύπαρκτη επιφανειακή χλωρίδα του άλσους.
    Αυτά θα είναι τα δύσκολα.
    Δεν λέω να σας αναπτύξουν την πολιτική τους για την διαχείριση του πάρκου.
    Άστο και αυτό.
    Απλά οι άνθρωποι δεν έχουν δει τι σημαίνει διαχείριση πάρκου σε πολιτισμένες χώρες.

    4. αν θα φτιάξουν ποδηλατόδρομους στην πόλη.
    Και μη σας πουν ότι θα χαράξουν μια γραμμή στο οδόστρωμα και τέλειωσε το θέμα.
    Ας πάνε να ρίξουν μια ματιά πώς έχουν φτιάξει πεζόδρομους στα Βριλήσια, αλλά και σε άλλους Δήμους.

    5. ας μας πουν και τι θα κάνουν με το "Μπουρνάζι" που έχουμε γίνει.

    6. και το πιο ωραίο, ας μας πουν τι θα κάνουν με το γυφτο-πανηγύρι της "κιλότας"
    Σκέφτονται να κάνουν τοπικό δημοψήφισμα για να δούμε τι τέλος πάντων θέλουν οι κάτοικοι?

    7. ας μας πουν και κάθε πότε θα περνάει εργάτης καθαριότητας από τις γειτονιές.
    Κάθε 6 μήνες, κάθε 8, κάθε πότε?
    Έτσι για να μη τον περιμένουμε βρε αδελφέ νωρίτερα.

    8. Επίσης ρωτήστε τους αν θα μοιράζουν και εμβόλια κατά του τύφου στους κατοίκους.
    Αν κάνεις το λάθος να ανοίξεις το καπάκι του κάδου, πρέπει να περάσεις μετά από το Λοιμωδών

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @περιπτερά
      θα το κάνω ξεχωριστή ανάρτηση το σχόλιο αυτό, για να παίρνουν μια γεύση του τί τους περιμένει. Λες να αρχίσουν να γίνονται απρόθυμοι να ασχοληθούν;

      Διαγραφή
    2. ο περιπτεράς28 Μαΐου 2013 - 10:54 μ.μ.

      να δείτε κ. Σεϊτανίδη, ότι μόλις αρχίσετε να τους πιέζετε με σαφή ερωτήματα, σε πολλούς θα παρουσιαστεί εκείνη η "κατάρα" που κατατρέχει το internet κατά την οποία, ρε παιδί μου "δεν συνδέεται με τίποτα το ρημάδι το PC".

      Τι πράγμα και αυτή η τεχνολογία.

      Διαγραφή
    3. @περιπτερά
      Εγώ θα τους πιέζω. Και θα αρχίσω από τώρα, σε λίγο, ίσως και πριν από το καλοκαίρι. Κι όσο περνάει ο καιρός και μπαίνουν κι άλλοι στο "χορό", τόσο περισσότερο θα πιε΄ζω από εδώ. Καθημερινά και δημόσια. Και με ονόματα (οτάδε δεν μας έχει απαντήσει αυτό ή έκείνο). Θα δείτε ότι θα μετρήσουν το πολιτικό κόστος -καθώς με διαβάζουν αρκετοί υποψήφιοι ψηφοφόροι τους- και θα το "φτιάξουν" το κομπιούτερ τους. Θα δείτε...

      Διαγραφή
  8. ΕΓΩ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ,ΣΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΘΑΡΙΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΚΛΑΔΕΥΟΥΝ ,ΠΟΥ ΠΟΤΙΖΟΥΝ,ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ ΣΤΗ ΠΛΑΤΕΙΑ.Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙ ΤΙΣ ΑΡΑΧΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΜΕ ΤΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ ΤΩΝ ΣΚΥΛΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΣΟΔΑ ,ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ.ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ?ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ?ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ.ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ ΣΤΟΥΣ ΚΑΔΟΥΣ 1 ΦΟΡΑ ΤΟ ΜΗΝΑ ΟΠΩΣ ΚΑΝΟΥΝ ΑΡΚΕΤΟΙ ΔΗΜΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΟΛΛΗΤΟ ΠΟΤΕ ΕΓΙΝΕ ΑΥΤΗ.24ΩΡΗ ΦΥΛΑΞΗ ΤΟΥ ΑΛΣΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΛΥΤΩΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΠΕΡΙΠΤΕΡΑΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα...(που λέει ο λόγος)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Για να μην παρεξηγηθώ: και ο Αδόλφος και ο Μπενίτο απ τους «από κάτω» ήτανε. Τυχαίο; Δε νομίζω. Αλλά ας δούμε και μια άλλη άποψη: «Για τον Κονδύλη, η αιτία της παρακμής και των δεινών της χώρας δεν οφείλεται στους αστούς αλλά στην απουσία τους. Στην Ελλάδα ο όρος αστική τάξη εισήχθη με την αρνητική σημασία του, δηλαδή ως ο αντίπαλος της εργατικής τάξης. Αντιθέτως, στη δυτική και Κεντρική Ευρώπη ο αστός εμφανίζεται ιστορικά ως ο κύριος κοινωνικός αντίπαλος της αριστοκρατίας και της κληρικοκρατίας. Αυτή η έλλειψη θα ήταν το λιγότερο, αν δεν συνοδευόταν από την απαξίωση των αξιών του αστισμού και της νεωτερικότητας. Από τον ελληνικό ορίζοντα του νόθου αστισμού απουσιάζει η προμηθεϊκή διάσταση του αστικού πολιτισμού, σύμφωνα με την οποία ο αστός είναι ο καινοτόμος φορέας της πειθαρχημένης ζωής και των μακροπρόθεσμων στόχων, όπως αυτός - θα πρόσθετα - περιγράφεται στο «Κομμουνιστικό Μανιφέστο». Η απελευθερωμένη από την οθωμανική κυριαρχία Ελλάδα ήταν μια τερατογένεση, αποτέλεσμα της διασταύρωσης των πιο προηγμένων τότε πολιτικών θεσμών, όπως ο κοινοβουλευτισμός και η καθολική ψηφοφορία, με μια κοινωνία διεπόμενη από πατριαρχικές σχέσεις, αξίες και νοοτροπίες. Η όποια εγχώρια αστική τάξη γεννήθηκε από αυτές τις πατριαρχικές σχέσεις και όχι ως άρνηση του φεουδαλισμού. Είχαμε επομένως μια αστική τάξη ανομοιογενή και αδύναμη, στον ρόλο του διαμεσολαβητή των συμφερόντων - κυρίως εμπορικών - των ευρωπαϊκών αστικών τάξεων.»
    (http://spoudasterion.pblogs.gr/tags/panagiotis-kondylis-gr.html)
    Μπας και στη Στρούγκα αγωνίζεστε για την «καταξίωση των αξιών του αστισμού και της νεωτερικότητας» και τη δημιουργία μιας αστικής τάξης στην Ελλάδα που θα «είναι ο καινοτόμος φορέας της πειθαρχημένης ζωής και των μακροπρόθεσμων στόχων, όπως αυτός περιγράφεται στο «Κομμουνιστικό Μανιφέστο» κλπ κλπ ;
    Αν θεωρείς καινοτόμο «πολιτιστική» νεωτερικότητα να μην βάζεις τόνους όταν γράφεις άστο καλύτερα, θα περιμένω να αναστηθεί ο Τσέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλε μου ανθρωπε αν δεν κατεχεις κατι γιατι μας το μοστραρεις ως αποψη;

      η αναφορα που παραθετεις εχει να κανει με παρελθοντικα ζητηματα. αφου ο ιδιος σε παει στο 1830 στο συγκεκριμενο αποσπασμα. οντως εδω στην ελλαδα χασαμε το διαφωτισμο με αποτελεσμα (μεταξυ πολλων αλλων) να μην υπαρχει πραγματικη αστικη ταξη και πραγματικοι αστοι εμφορουμενοι απο τις ιδεες του. αρα οντως, η ελλαδα αποτελει ενα μεταοθωμανικο κρατικο μορφωμα και οχι αστικο κρατος με την πληρη σημασια της λεξης.

      ο κονδυλης ομως αν και προωρα μακαριτης, ηταν και πολυγραφοτατος ο ατιμος. μεταξυ αλλων προλαβε να γραψει ολοκληρο βιβλιο για την παρακμη του αστικου πολιτισμου που εσυ νομιζες οτι εκθειαζει βασισμενος σε ενα μικρο αποσπασμα.
      (Παναγιώτης Κονδύλης, "Η παρακμή του αστικού πολιτισμού" Αθήνα: Θεμέλιο, 1991).

      μελετα αυτο αν θελεις και ξανασυζηταμε :)

      οσο για τους τονους που δε βαζω, το κανω για χαρη συντομιας ωστε να μου περισσευει χρονος για μελετη και να μην παραθετω αποσπασματα αποψεων που δεν εχω κατανοησει...

      Διαγραφή
    2. κι επισης, σχετικα με τον αδολφο και το μπενιτο, να υπενθυμισω οτι μιλουσαμε για "κοινωνικες αλλαγες που ερχονται απο τα κατω".

      το 1938, ουδολως αποτελουσαν κοινωνικες αλλαγες αυτα που θελησαν να εφαρμοσουν οι δυο προαναφερθεντες. μαλλον κοινωνικες οπισθοχωρησεις αποτελουσαν ο ναζισμος και ο φασισμος αφου επαγγελονταν το νομο της ζουγκλας, τις φυλετικες διακρισεις και την τυρρανια που δεν ηταν καθολου νεες στην ιστορικη διαδικασια.



      Διαγραφή