Ο δημοτικός σύμβουλος Κώστας Ευαγγελινός ανήρτησε στην ομάδα της "Αλήθειας" στο facebook (http://www.facebook.com/home.php?sk=group_135188793200700) τον οδικό χάρτη μετάβασης στο νέο Δήμο Φιλαδέλφειας- Χαλκηδόνας:
Φτάσαμε λοιπόν σήμερα μαζί με τον νόμο για την τοπική αυτοδιοίκηση να έχουμε νέο Δήμο στην περιοχή μας το Δήμο ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ. Για την μετάβαση στη νέα εποχή χρειάζονται συστηματικά βήματα, γρήγορες ενέργειες και αρκετή δουλειά. Έτσι λοιπόν ετοιμάζεται από τους αρμοδίους ένα συνολικό σχέδιο για τους Δήμους (οδικός χάρτης μάλλον το όνομά του),το οποίο πρέπει να εξειδικευτεί από την νέα διοίκηση, από πληροφορίες αυτό θα περιλαμβάνει τις εξής δράσεις:
-
- - Μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου 2010 πρέπει να ρυθμιστεί η καταβολή των αποδοχών των υπαλλήλων για τον Ιανουάριο του 2011, καθώς και ο τρόπος διαχείρισης των τραπεζικών λογαριασμών μισθοδοσίας των υπαλλήλων (και αυτών που μετατάσσονται).
- -Μέχρι τις 3 Ιανουαρίου θα πρέπει να έχουν δημιουργηθεί οι φάκελοι των υπαλλήλων που εθελοντικά μετατάσσονται από τις νομαρχίες στους δήμους.
- -Μέχρι τις 9 Ιανουαρίου θα αναδειχτεί από το δημοτικό συμβούλιο με πλειοψηφία 2/3 η νεοσυσταθείσα Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης που θα λειτουργεί ως γνωμοδοτικό όργανο(άρθρο 76).
- - Μέχρι τις 10 Ιανουαρίου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η κατάταξη των υπαλλήλων των καταργούμενων δήμων στο νέο Δήμο ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ.
- - Μέχρι τέλος Ιανουαρίου θα πρέπει να αποφασίσουν τα δημοτικά συμβούλια για τη μεταφορά πλεονάζοντος προσωπικού των επιχειρήσεων που προσαρμόστηκαν.
- - Μέχρι τις 2 Φεβρουαρίου ο νέος δήμος μπορεί να υποβάλει ύστερα από απόφαση του δημοτικού συμβουλίου αίτημα για μετάταξη πρόσθετου προσωπικού από τις καταργούμενες νομαρχίες.
- -Μέχρι 28 Φεβρουαρίου θα πρέπει να γίνει συγχώνευση των δύο κοινωφελών επιχειρήσεων και διαφόρων νομικών προσώπων (άρθρα 109 και103)
Εκτός από τις προαπαιτούμενες άμεσες δράσεις περιλαμβάνονται και οι μεσομακροπρόθεσμες ενέργειες με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, οι οποίες είναι:
- Συγκρότηση οργάνων και ανάθεση των αρμοδιοτήτων, δηλαδή θα πρέπει να εκλεγούν προεδρεία, να ορισθούν αντιδήμαρχοι, να συγκροτηθούν επιτροπές, να επιλεγεί εντός δύο μηνών ο Συμπαραστάτης του Δημότη (άρθρο 77).
- Η σημαντικότερη προθεσμία είναι η 28η Φεβρουαρίου, καθώς μέχρι τότε θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η απογραφή πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων του νέου Δήμου,καθώς και των υποχρεώσεων, απαιτήσεων και των διαθέσιμων χρημάτων (άρθρο 267).
- Εντός του πρώτου τριμήνου θα πρέπει να έχει ψηφιστεί το Τεχνικό Πρόγραμμα, το Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης του δήμου για το 2011, ο ετήσιος προϋπολογισμός ενώ παράλληλα θα ξεκινούν οι διαδικασίες κατάρτισης του Επιχειρησιακού προγράμματος του δήμου.
- Επιπλέον μέχρι τις 30 Μαΐου πρέπει ο νέος δήμος να αρχίσει τις διαδικασίες κατάρτισης απολογισμού και ισολογισμού (άρθρο 267)των συνενούμενων δήμων.
- Διαχείριση αρμοδιοτήτων – Πληροφόρηση δημοτών. Οι νέες αρμοδιότητες θα ασκούνται άμεσα,ενώ μέχρι 31/3 θα εγκριθεί χάρτα δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των δημοτών, ενώ θα εκδοθεί και θα μοιραστεί ο Οδηγός του Δημότη (άρθρο 63) σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή.
- Λειτουργική Ενοποίηση και Μετάπτωση Πληροφοριακών Συστημάτων. Για παράδειγμα, μέχρι τις 31/3 θα πρέπει να συνενωθούν οι βάσεις δεδομένων των δημοτολογίων και να υπάρξει ενιαία αρίθμηση των οικογενειακών μερίδων.
- Συγχώνευση και κατάργηση Νομικών Προσώπων και Επιχειρήσεων των δύο δήμων. Μέσα σε δύο μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων τους δήμοι και περιφέρειες θα πρέπει να προχωρήσουν με αποφάσεις των συμβουλίων τους στις απαραίτητες συγχωνεύσεις π. χ. σχολικών επιτροπών, ΚΑΠΗ, ΠΠΙΕΔ, κλπ.
- Μέχρι και το τέλος Μαρτίου θα πρέπει να συγκροτηθεί και το Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών.
Στην εφαρμογή όλων αυτών και άλλων που δεν περιελήφθησαν στην παραπάνω καταγραφή εργασιών ενδεχομένως να προκύψουν πολλές αλλαγές, τόσο στις ημερομηνίες όσο και στις διαδικασίες. Κουράγιο στο νέο Δημοτικό Συμβούλιο και να σκεφτεί κανείς ότι είμαστε σε “περιβάλλον” μνημονίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου