Eνα νέο μοντέλο ενημέρωσης ξεκίνησε ήδη στη Νέα Φιλαδέλφεια και τη Νέα Χαλκηδόνα. Από εδώ, μπορείτε καθημερινά να ενημερώνεστε για ό,τι συμβαίνει στην πόλη μας, αλλά και να γίνετε ΕΣΕΙΣ ο ρεπόρτερ, που θα μας στέλνετε ό,τι βλέπετε γύρω σας και σας κάνει εντύπωση. Σας περιμένουμε στο mail ta.pragmata@yahoo.gr

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2012

Κι αν η τράπεζα που συνεργάζεστε, συγχωνευθεί;

Τράπεζες συγχωνεύονται, τράπεζες «σπάνε» στα δύο. Αυτό το σκηνικό θα συνεχίσει να εκτυλίσσεται για πολλούς μήνες ακόμη, ίσως και περισσότερο, και θα αλλάξει πλήρως το σκηνικό της τραπεζικής αγοράς. Το 2013 θα έχουμε πολύ λιγότερες τράπεζες αφού η αγορά δεν χωράει πολλά
πιστωτικά ιδρύματα στην Ελλάδα.
Εμάς ως καταναλωτές μας ενδιαφέρει να λειτουργεί ο ανταγωνισμός ενώ ειδικά αυτή την περίοδο που λαμβάνουν χώρα αλλαγές στον τραπεζικό χάρτη, τα ερωτήματα είναι ποικίλλα εάν είμαστε πελάτες μιας τράπεζας που απορροφάται από μια άλλη. Αυτό συμβαίνει είτε γιατί εξαγοράζεται ή συγχωνεύεται με μία άλλη τράπεζα είτε γιατί, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση της Atebank, χωρίζεται στα δύο και το «καλό» της κομμάτι πηγαίνει σε έτερο πιστωτικό ίδρυμα. Την πάτησα? Τι κάνω?
-    Είμαι πελάτης και έχω προθεσμιακή κατάθεση σε μια τράπεζα που αποκτάται από μια άλλη: όσο διαρκεί η κατάθεση, ισχύει το επιτόκιο που έχω συμφωνήσει αρχικά. Στη συνέχεια, όπως σε κάθε προθεσμιακή, διαπραγματεύομαι το επιτόκιο για ανανέωση ή τη μεταφέρω αλλού.
-    Είμαι καταθέτης σε λογαριασμό ταμιευτηρίου: Η νέα τράπεζα καθορίζει τα επιτόκια των λογαριασμών αυτών.
-    Εχω δάνειο στην παλιά τράπεζα, τι επιτόκιο πληρώνω;  Εάν έχω δάνειο τοκοχρεωλυτικό, δεν αλλάζει τίποτα αφού η μηνιαία δόση είναι καθορισμένη στη σύμβαση. Εάν το δάνειο είναι με μορφή ανοικτής πίστωσης, πιστωτική κάρτα ή επιχειρηματικό που ανανεώνεται, τότε η όποια αλλαγή εξαρτάται από τους όρους της υφιστάμενης σύμβασης.  Η νέα τράπεζα υποκαθιστά την προηγούμενη σε δικαιώματα και υποχρεώσεις οπότε αν η σύμβαση που έχω δίνει τη δυνατότητα αλλαγών, μπορεί να το πράξει.
Σε κάθε περίπτωση, το πρώτο μέλημά μου είναι να ελέγξω τη σύμβαση που έχω, στη συνέχεια, απευθύνομαι στη νέα τράπεζα και ρωτώ αν υπάρχουν μεταβολές. Και όπου έχω αμφιβολίες για τη νομιμότητα των κινήσεων, μπορώ να προσφύγω στον Τραπεζικό Μεσολαβητή (www.hobis.gr) και να αναζητήσω το δίκιο μου.
Η συνένωση τραπεζών με οποιοδήποτε τρόπο δημιουργεί ζητήματα που ενδέχεται να δημιουργήσουν προβλήματα στους πελάτες και για το λόγο αυτό, δεν αφήνουμε «τίποτα να πέσει κάτω»: το ψάχνουμε και ζητάμε απαντήσεις.
-  Έχω μετοχές μιας τράπεζας που απορροφήθηκε: είσαι μια ειδική κατηγορία όπου τα προβλήματά σου μπορεί να είναι και μεγάλα, πέρα από την κατακρήμνιση των τιμών των μετοχών που έχεις βιώσει τα τελευταία χρόνια.
-  Εάν έχεις μετοχές μιας τράπεζας που εξαγοράστηκε, τότε θα πάρεις μετοχές από το νέο σχήμα που έχει δημιουργηθεί.
-  Εάν έχει μετοχές τράπεζας που διασπάστηκε σε good και bad bank, όπως η Atebank ή η Proton πέρυσι, δυστυχώς, χάνεις τα χρήματα της επένδυσής σου: οι μετοχές – και οι μέτοχοι – μένουν στο μη υγιές κομμάτι και χάνουν την επένδυσή τους.
Οι μέτοχοι μπορούν να περιμένουν το προιόν της εκκαθάρισης που θα πραγματοποιηθεί και πάλι όμως είναι οι τελευταίοι στη σειρά που θα ικανοποιηθούν ενώ  μόνη δυνατότητα είναι να καταθέσουν, υπό προυποθέσεις, αγωγή έναντι του δημοσίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου