Eνα νέο μοντέλο ενημέρωσης ξεκίνησε ήδη στη Νέα Φιλαδέλφεια και τη Νέα Χαλκηδόνα. Από εδώ, μπορείτε καθημερινά να ενημερώνεστε για ό,τι συμβαίνει στην πόλη μας, αλλά και να γίνετε ΕΣΕΙΣ ο ρεπόρτερ, που θα μας στέλνετε ό,τι βλέπετε γύρω σας και σας κάνει εντύπωση. Σας περιμένουμε στο mail ta.pragmata@yahoo.gr

Κυριακή, 24 Φεβρουαρίου 2013

Ωχ! Η τηλεόραση βλέπει και ακούει;


Η νέα γενιά των τηλεοράσεων υψηλής ευκρίνειας (HDTV) και των καλωδιακών που πωλούνται στο κοινό περιέχει δυνατότητες που δεν έχουν πολύ γίνει γνωστές από τις εταιρείες τεχνολογίας: κάμερες, μικρόφωνα και αισθητήρες που έχουν την ικανότητα καταγραφής του κάθε τι που
συμβαίνει στο σαλόνι (ή στην κρεβατοκάμαρα) όχι πολύ διαφορετικά από τις τηλε-οθόνες στο μυθιστόρημα του George Orwell «1984», η τηλεόραση θα είναι σύντομα σε θέση να παρακολουθεί ακόμα και να αναλύει διεξοδικά όλα τα άτομα που θα βρίσκονται στην περιοχή των τηλεοπτικών συσκευών.
Η εταιρία τηλεπικοινωνιών, Verizon, κατέθεσε πρόταση για κατοχύρωση μιας νέας εφαρμογής που θα έχει ως στόχο την στοχευμένη διαφήμιση που βασισμένη σε πληροφορίες που θα συλλέγονται από την παρατήρηση της συμπεριφοράς του κοινού. Ειδικά διαμορφωμένα συστήματα κάμερας και μικροφώνων, ενσωματωμένα στις τηλεοράσεις των καταναλωτών, θα εντοπίζουν συμπεριφορές,συζητήσεις, ανθρώπους, αντικείμενα ή ακόμα και κατοικίδια που βρίσκονται κοντά στον χώρο της τηλεόρασης.
Αν το σύστημα, για παράδειγμα, καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ένα ζευγάρι τσακώνεται, τότε θα στείλει αυτήν την πληροφορία στον κεντρικό εξυπηρετητή και αυτός, με τη σειρά του, θα εμφανίσει στην τηλεόραση του σαλονιού ή σε οποιαδήποτε κινητή συσκευή, μία διαφήμιση για σύμβουλο γάμου. Αν οι πληροφορίες που συλλέξει ο «Μεγάλος Αδελφός» της Verizon, δείχνουν ότι το ζευγάρι περνάει ένα ρομαντικό απόγευμα, τότε θα εμφανιστεί διαφήμιση για ταξίδια δύο ατόμων ή για προσφορές λουλουδιών ή ακόμα και διαφημίσεις-προτάσεις ρομαντικών ταινιών.
Για πολλά χρόνια οι υπεύθυνοι τεχνολογίας ήθελαν να χρησιμοποιήσουν συσκευές όπως το Kinect της Microsoft, για να εξελίξουν τη στοχευμένη διαφήμιση, όμως η Verizon πηγαίνει τη συγκεκριμένη τεχνολογία ένα βήμα παραπέρα με τη νέα της πατέντα που περιγράφεται από την εταιρία ως "Μέθοδοι και Συστήματα για Παρουσίαση Διαφημίσεων που Σχετίζονται με την Συμπεριφορά των Χρηστών"

1 σχόλιο:

  1. Χωρίς να υποβαθμίζεται η «προφητική» θεώρηση του Όργουελ φαίνεται πως το διαδίκτυο λειτούργησε αποτρέποντας την ολοκλήρωση – για την ώρα- του εφιαλτικού κόσμου που περιγράφει στο «1984». Παρά ταύτα οι προσπάθειες συνεχίζονται με στόχο αυτή τη φορά τον έλεγχο του διαδικτύου, αφού τα «παραδοσιακά» μέσα ενημέρωσης έχουν χάσει την αξιοπιστία τους (δες http://www.vprc.gr/article.php?id=1133). Στο http://www.ramnousia.com/2010/09/1984.html#.USupdVcVR58 υπόσχονται ότι μπορείτε – δεν το εξακρίβωσα προσωπικά – να «κατεβάσετε» το «1984» του Τζορτζ Όργουελ. Ας μου επιτραπεί μία αναφορά:
    ‘Στην προσπάθεια να ελεγχθεί, έχοντας ως στόχο να καταργηθεί, η σκέψη, χρησιμοποιείται η γλώσσα. Η εξουσία ετοιμάζει την «Νέα Ομιλία». Ο Όργουελ με το στόμα του Σάιμ (συναδέλφου του Ουίνστον) αναφέρει στο βιβλίο: «…η Νέα Ομιλία είναι η μόνη γλώσσα στον κόσμο που το λεξιλόγιο της λιγοστεύει κάθε χρόνο…» και προσθέτει «…ο σκοπός της Νέας Ομιλίας είναι να στενέψει τα όρια της σκέψης. Στο τέλος θα κάνουμε κυριολεκτικά αδύνατο το έγκλημα της σκέψης, γιατί δεν θα υπάρχουν λέξεις για να το εκφράσει κανείς…».’

    ΑπάντησηΔιαγραφή