Eνα νέο μοντέλο ενημέρωσης ξεκίνησε ήδη στη Νέα Φιλαδέλφεια και τη Νέα Χαλκηδόνα. Από εδώ, μπορείτε καθημερινά να ενημερώνεστε για ό,τι συμβαίνει στην πόλη μας, αλλά και να γίνετε ΕΣΕΙΣ ο ρεπόρτερ, που θα μας στέλνετε ό,τι βλέπετε γύρω σας και σας κάνει εντύπωση. Σας περιμένουμε στο mail ta.pragmata@yahoo.gr

Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2010

Τελευταία ημέρα δημοσίευσης δημοσκοπήσεων: Κούρσα για... δυόμισι η Φιλαδέλφεια- Χαλκηδόνα

Σήμερα, Παρασκευή 22 Οκτωβρίου, είναι σύμφωνα με απόφαση του ΕΣΡ η τελευταία ημέρα που μπορούμε να δημοσιοποιούμε δημοσκοπήσεις για τις εκλογές της 7ης Νοεμβρίου. Εμείς βέβαια δεν προλάβαμε να παραγγείλουμε δική μας δημοσκόπηση, αλλά συνέβη να δούμε και να μελετήσουμε ένα γκάλοπ μεγάλης και πολύ γνωστής εταιρίας που "μετράει" και την περιοχή μας. Θα σας δώσουμε, λοιπόν, το "άρωμα" της δημοσκόπησης, χωρίς να πούμε ούτε ποσοστά (εκτός από τους αναποφάσιστους, που θα αποκαλύψουμε πόσοι είναι), ούτε ονόματα. Όποιος, όμως, γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις στην πόλη μας, θα καταλάβει πολλά από όσα θα αποκαλύψουμε.

Δεδομένο πρώτο: Ισοπαλία

Λοιπόν: Ντέρμπι για γερά νεύρα δείχνει το γκάλοπ που διενεργήθηκε την εβδομάδα από 12-19 Οκτωβρίου στη Νέα Φιλαδέλφεια- Νέα Χαλκηδόνα. Δυο υποψήφιοι βρίσκονται πολύ κοντά στις προτιμήσεις των εκλογέων, με διαφορά που βρίσκεται εντός του στατιστικού λάθους. Αυτό σημαίνει με απλά λόγια: Ισοπαλία. Οι δυο συνδυασμοί πιστεύουν (ο καθένας για λογαριασμό του) ότι θα κόψουν πρώτοι το νήμα στην πρώτη Κυριακή, ώστε να μπουν με διαφορετική ψυχολογία στη μάχη των επαναληπτικών εκλογών στις 14ης Νοεμβρίου. Τα δημοσκοπικά ευρήματα δικαιολογούν αυτή την αισιοδοξία, καθώς η απόσταση μεταξύ των δυο συνδυασμών δεν ανιχνεύεται ούτε στη δημοσκόπηση. Συμπέρασμα: όποιος από τους δυο κάνει τα λιγότερα λάθη, ή εκμεταλλευτεί καλύτερα τις καταστάσεις, θα πάρει κεφάλι την πρώτη Κυριακή.


Δεδομένο δεύτερο: Αποσυσπείρωση

Το γκάλοπ της πολύ γνωστής και μεγάλης εταιρίας για την περιοχή μας δείχνει ότι ο τρίτος συνδυασμός υπολείπεται περίπου 5 ποσοστιαίες μονάδες των άλλων δυο. Γι αυτό λέμε στον τίτλο μας ότι πρόκειται για κούρσα για... δυόμισι υποψηφίους. Ο τρίτος μόνο με υπερπροσπάθεια δική του και αποδοχή από το εκλογικό σώμα των προσπαθειών, των προτάσεων και της προσωπικότητάς του μπορεί να κάνει την έκπληξη και να μπει στον δεύτερο γύρο, αφήνοντας εκτός έναν από τους σημερινούς... ισόπαλους. Η αλήθεια είναι ότι αυτός ο υποψήφιος έχει κάνει μέχρι στιγμής πολύ δυνατό εκλογικό αγώνα, έχει ξοδέψει αρκετά χρήματα κι έχει παρουσιάσει ένα ψηφοδέλτιο σε μεγάλο βαθμό ανανεωμένο σε σχέση με το παρελθόν. Ωστόσο, ο πολιτικός χώρος από τον οποίο προέρχεται, συσπειρώνεται ως τώρα σε απογοητευτικά ποσοστά (κάτω του 50%) γύρω από το πρόσωπό του και τον συνδυασμό του. Κι αυτό αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα του, αλλά και την αιτία που υστερεί ως τώρα έναντι των βασικών του αντιπάλων.

Δεδομένο τρίτο: Οι αναποφάσιστοι

Το παιχνίδι στην περιοχή μας, όμως, είναι ξεκάθαρο ότι θα το κρίνουν όσοι στη δημοσκόπηση δηλώνουν αναποφάσιστοι. Αυτοί αγγίζουν το 30%, δηλαδή ο ένας στους τρεις ερωτηθέντες απαντά ότι ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΤΙ ΘΑ ΨΗΦΙΣΕΙ. Πρόκειται για το νούμερο- κλειδί στη δημοσκόπηση, καθώς αφήνει ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα για τους τρεις διεκδικητές του δημαρχιακού θώκου, δηλαδή τους κ.κ. Κόντο, Αποστολάκη και Τομπούλογλου. Με δεδομένο ότι κανείς στο γκάλοπ αυτό δεν ξεεπρνά το 23%, είναι απολύτως σαφές ότι την τελική εικόνα θα την δώσουν οι αναποφάσιστοι που με το 30% θα γείρουν την πλάστιγγα.

Προσοχή

Το 30% των αναποφάσιστων δεν είναι μια άβουλη μάζα που στέκεται ουδέτερη. Έχει απόψεις, πολιτικές κατευθύνσεις, προσωπικές συμπάθειες ή αντιπάθειες σε υποψηφίους Δημάρχους κλπ. Μπορεί ένα μέρος της να έχει ήδη αποφασίσει τι θα ψηφίσει, αλλά να μην το λέει στις ερωτήσεις του δημοσκόπου.

Η εμπειρία από τη μελέτη τέτοιων δημοσκοπήσεων λέει ότι συνήθως, αν δεν συμβούν κοσμοϊστορικές εξελίξεις, οι αναποφάσιστοι κατανέμονται αναλογικά στους συνδυασμούς. Αν, για παράδειγμα, ένας συνδυασμός έχει ένα 25% (δηλ. το ένα τέταρτο όσων έχουν αποφασίσει), αναμένουμε φυσιολογικά να πάρει στην κάλπη και (περίπου) το ένα τέταρτο των αναποφάσιστων, δηλαδή περίπου 7% και να βγάλει από την κάλπη ένα 32-34%. Αντίστοιχα, ένας που έχει σήμερα ένα 15% των αποφασισμένων, αναμένουμε υπό φυσιολογικές συνθήκες να πάρει ένα ακόμα 15 αναποφάσιστων (δηλαδή στην περίπτωσή μας περίπου 5% του εκλογικού σώματος) και να φτάσει στο 20- 22% το βράδι των εκλογών.  Εκτός, όπως είπαμε, αν συμβούν ανατροπές, με πρωτοβουλία του συνδυασμού που υπολείπεται στα γκάλοπ, γιατί αυτός είναι που "κυνηγά" τους προπορευόμενους.

Κρατήστε αυτά τα νούμερα που σας δίνουμε στα παραδείγματά μας και ρίξτε τους μια ματιά το βράδι των εκλογών. Θα καταλάβετε πολλά για τη συμπεριφορά των εκλογέων σε Φιλαδέλφεια και Χαλκηδόνα.

7 σχόλια:

  1. Πολύ μετρημένα μας τα λέτε, αλλά δεν έχετε άδικο.
    Μήπως όμως κάποια πιο τολμηρή ανάγνωση θα έδινε πιο πειστική εικόνα στους ψηφοφόρους; Πρόταση κάνω φυσικά, όχι μομφή. Φαντάζοαι επίσης πως θα επανέρθετε στο θέμα........

    Συνεχίστε την καλή δουλειά και την άρτια ενημέρωση. Χαίρομαι να ξεπηδάνε blogs που πονάνε αυτή τη γειτονιά. Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ε! πόσο πια πιο πειστική. Ξέρετε, το πρόβλημα είναι ότι δεν έχω την άδεια της εταιρίας να δημοσιεύσω τα στοιχεία της. Αλλά κι εσείς, μην τα θέλετε όλα "τροφή μασημένη". Διαβάστε προσεκτικά και θα καταλάβετε, κι εσείς κι οι υπόλοιποι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ δεν θέλω καθόλου μασημένη την τροφή μου. Για να καταλάβετε, δεν θέλω καν τροφή. Έχω φάει από αυτά...... Μέσα εκεί γυρνάω άλλωστε......
    Για τους συνδημότες μας το λέω να βγάλουν κι εκείνοι κανένα συμπέρασμα της προκοπής μην πάνε αδιάβαστοι σε πρώτο και δεύτερο γύρο.....

    Ελπίζω πως μέσα στις μέρες που θα ακολουθήσουν θα ξεκαθαρίσει πιο ανάγλυφα το τοπίο.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κώστας Ευαγγελινός-Δημοτικός Σύμβουλος24 Οκτωβρίου 2010 στις 10:56 π.μ.

    Οι δημοσκοπήσεις για να μπορέσουν να συζητηθούν πρέπει να είναι πιστοποιημένες από τους αρμόδιους φορείς. Πρέπει να ανακοινώνονται όλα τα στοιχεία με τα οποία συντάχθηκαν και προέκυψαν τα αποτελέσματα. Να ανακοινώνεται η εταιρεία που την πραγματοποίησε, το δείγμα και άλλα στοιχεία για να λαμβάνει έτσι την επαγγελματική ευθύνη για τα συμπεράσματα. Μέχρι σήμερα για την πόλη μας διαρρέουν διάφορες δήθεν δημοσκοπήσεις. Πρωταθλητές στην παραπληροφόρηση το Κανάλι ALTER και το site dimarxe.gr , τα οποία δεν δημοσιεύουν στοιχεία δημοσκοπήσεων. Οι πολίτες είναι όμως υποψιασμένοι και δεν μπορούν να κατανοήσουν πως ορισμένοι υποψήφιοι ενώ έχουν τόσο ευνοϊκές για το πρόσωπό τους δημοσκοπήσεις δεν τις δημοσιεύουν. Μάλλον μοιάζει με εικονική πραγματικότητα στη σφαίρα του επιθυμητού και όχι του εφικτού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κώστας Ευαγγελινός-Δημοτικός Σύμβουλος24 Οκτωβρίου 2010 στις 11:00 π.μ.

    ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ.----Οι δημοσκοπήσεις για να μπορέσουν να συζητηθούν πρέπει να είναι πιστοποιημένες από τους αρμόδιους φορείς. Πρέπει να ανακοινώνονται όλα τα στοιχεία με τα οποία συντάχθηκαν και προέκυψαν τα αποτελέσματα. Να ανακοινώνεται η εταιρεία που την πραγματοποίησε, το δείγμα και άλλα στοιχεία για να λαμβάνει έτσι την επαγγελματική ευθύνη για τα συμπεράσματα. Μέχρι σήμερα για την πόλη μας διαρρέουν διάφορες δήθεν δημοσκοπήσεις. Πρωταθλητές στην παραπληροφόρηση το ΚανάλιEXTRA και το site dimarxe.gr , τα οποία δεν δημοσιεύουν στοιχεία δημοσκοπήσεων. Οι πολίτες είναι όμως υποψιασμένοι και δεν μπορούν να κατανοήσουν πως ορισμένοι υποψήφιοι ενώ έχουν τόσο ευνοϊκές για το πρόσωπό τους δημοσκοπήσεις δεν τις δημοσιεύουν. Μάλλον μοιάζει με εικονική πραγματικότητα στη σφαίρα του επιθυμητού και όχι του εφικτού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ σωστά. Γι αυτό κι εμείς περιγράψαμε τη δημοσκόπηση, δεν τη δημοσιεύσαμε.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή