Eνα νέο μοντέλο ενημέρωσης ξεκίνησε ήδη στη Νέα Φιλαδέλφεια και τη Νέα Χαλκηδόνα. Από εδώ, μπορείτε καθημερινά να ενημερώνεστε για ό,τι συμβαίνει στην πόλη μας, αλλά και να γίνετε ΕΣΕΙΣ ο ρεπόρτερ, που θα μας στέλνετε ό,τι βλέπετε γύρω σας και σας κάνει εντύπωση. Σας περιμένουμε στο mail ta.pragmata@yahoo.gr

Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Μια δήλωση του Στ. Μάνου με ενδιαφέρον...

Ο Στέφανος Μάνος έκανε μια δήλωση, που ακουμπά σε πολύ ευαίσθητα στοιχεία για τον τρόπο που ασκείται η δημοσιογραφία. Την παραθέτουμε χωρίς σχόλια:
Την Τετάρτη 5/12 στην ηλεκτρονική iefimerida διάβασα κάτω από μεγάλη φωτογραφία μου τον τίτλο: Πώς ο Στέφανος Μάνος βρέθηκε στη λίστα με τα 1.747 πρόσωπα που ελέγχονται για «αιφνίδιο πλουτισμό». Το άρθρο που ακολουθούσε δεν παρείχε κάποια πληροφορία που να δικαιολογεί τον τίτλο παρά μόνο
ότι η iefimerida άντλησε την είδηση από δημοσίευμα της εφημερίδας "6 μέρες" που απεκάλυπτε ότι οι εντολές για τους πρώτους ελέγχους σε 1.747 πρόσωπα, στα οποία περιλαμβάνεται πρώην αρχηγός κόμματος, είχαν δοθεί τον Απρίλιο του 2011 αλλά δεν προχώρησε τίποτα.
Την επομένη εξεδήλωσε ενδιαφέρον για τον "αιφνίδιο πλουτισμό" μου η εφημερίδα ΒΗΜΑ που με ρώτησε τι είχα να πω σχετικά με την υπόθεση. Επειδή δεν γνώριζα οτιδήποτε σχετικό περιορίστηκα να πω ότι μου φαινόταν απίθανο να ελέγχομαι για αιφνίδιο πλουτισμό τη στιγμή που δικαιολογημένα έχω γίνει φτωχότερος. Το ΒΗΜΑ-Μικροπολιτικός πάντως σημείωσε ότι το όνομά μου  φιγουράρει στη λίστα που ελέγχει το ΣΔΟΕ μαζί με πολιτικούς, κατασκευαστές, ξενοδόχους, εφοπλιστές, επιχειρηματίες κτλ.
Η iefimerida φρόντισε αμέσως να αναμεταδώσει το δημοσίευμα του Βήματος.
Ο θόρυβος που δημιουργήθηκε οδήγησε την προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Παναγιώτα Φάκου, να διατάξει  Προκαταρκτική εξέταση προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσον είναι βάσιμο το δημοσίευμα της εφημερίδας «6 μέρες», σύμφωνα με το οποίο εδώ και 1,5 χρόνο έχει καταρτιστεί λίστα από το υπουργείο Οικονομικών με 1.747 ονόματα, που επιδεικνύουν «αιφνίδιο και μεγάλο πλουτισμό» και η έρευνα δεν έχει αποδώσει. Η είδηση έτυχε ευρείας δημοσιότητας και σε όλα τα δημοσιεύματα διευκρινιζόταν ότι στα ονόματα περιλαμβάνεται και πρώην αρχηγός κόμματος.
Στις 6 Δεκεμβρίου απεύθυνα επιστολή στον Ειδικό Γραμματέα του ΣΔΟΕ κ. Στασινόπουλο που κοινοποίησα και στον Υπουργό Οικονομικών ζητώντας να πληροφορηθώ αν το όνομα μου περιλαμβάνεται  ή όχι στη λίστα των 1.747 ατόμων που ελέγχονται για αιφνίδιο πλουτισμό. Την επομένη 7/12 ο  κ. Στασινόπουλος με διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει τέτοια λίστα στο ΣΔΟΕ.
Διαβάζοντας τη λίστα που δημοσιεύτηκε στις "6 μέρες" δεν μπόρεσα να βρω το όνομά μου ούτε το όνομα πρώην αρχηγού κόμματος.
Αργά το απόγευμα της 7/12 ενημερώθηκα από το Υπουργείο Οικονομικών ότι δεν ελέγχομαι για αιφνίδιο ή άλλο πλουτισμό.
Μέχρι τη στιγμή που γράφεται το παρόν έχω υπεύθυνα πληροφορηθεί ότι (α) δεν υπάρχει λίστα ΣΔΟΕ με 1.747 ονόματα που ελέγχονται ή πρόκειται να ελεγχθούν για αιφνίδιο πλουτισμό και (β) έχω διαπιστώσει ότι στη λίστα - όπως δημοσιεύτηκε στις "6 μέρες", άγνωστης για την ώρα προέλευσης - δεν περιλαμβάνεται το όνομά μου.
Αναρωτιέμαι τι ωθεί δεκάδες δημοσιογράφους "σοβαρών" και "λιγότερο σοβαρών" μέσων ενημέρωσης να αναπαράγουν ένα, εν γνώσει τους, ανακριβές και συκοφαντικό για μένα δημοσίευμα. Τι δικαιολογεί το εναντίον μου πάθος τους ώστε να παραβιάζεται κάθε κανόνας επαγγελματικής δεοντολογίας και η οφειλόμενη και από τον πλέον άπειρο δημοσιογράφο στοιχειώδης δημοσιογραφική επιμέλεια;
Αναρωτιέμαι επίσης αν - χωρίς άλλη όχληση εκ μέρους μου - θα ανασκευάσουν όσα με τόσο ενθουσιασμό γράφουν εναντίον μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου